Hoogtepunten: Kojima wilde game met Mads Mikkelsen maken genaamd 'Mads Max'
Nieuws

Hoogtepunten: Kojima wilde game met Mads Mikkelsen maken genaamd 'Mads Max'

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

China scherpt regels voor gamende kinderen aan

De nieuwe regels beperken speeltijd voor kinderen onder de achttien jaar tot drie uur per week: van 20:00 tot 21:00 uur op vrijdag, in het weekend en op nationale feestdagen. Dat is aanzienlijk minder dan de huidige 1,5 uur per dag.

Lees verder

©GMRimport

Patch voor The Ascent moet prestaties verbeteren

Vlak voor het weekend is er een patch voor The Ascent uitgekomen waarmee de game beter moet presteren.

De patch is al uit op Steam en kan ergens binnenkort ook op de Windows Store en Xbox-consoles verschijnen. Met de patch moet de game - zeker op Windows Store - beter draaien. Die versie heeft veel last van framerateproblemen.

Lees verder

©GMRimport

Fan vraagt tijdens Duitse spelshow waar Grand Theft Auto 6 blijft

Een persoon besloot tijdens een Duitse spelshow op het podium te lopen om te vragen waar Grand Theft Auto 6 blijft.

De persoon in kwestie ging het podium op van de spelshow Schlag Den Star, terwijl presentator Elton met een deelnemer aan het praten was. Vervolgens vroeg de GTA-fan "waar GTA 6 toch blijft".

Lees verder

©GMRimport

Far Cry 6 wil heel veel tegelijk

In de Far Cry-reeks heerst een despoot meestal over een (tropisch) gebied, waar de rebelse speler een stokje voor steekt. Dit met behulp van een gigantisch arsenaal aan wapens en een kleurrijke cast aan lokale medestrijders. Far Cry 6 houdt zich aan dit bewezen concept.

Wie de Far Cry-serie op de voet volgt, heeft meegemaakt hoe de franchise deel na deel haar vorm vond. Het origineel is ontwikkeld door Crytek en had al een vrij open karakter voor een shooter uit begin jaren 00: spelers kunnen in de jungle op verschillende manieren een missie benaderen, hoewel de binnenlocaties wel lineair zijn. Far Cry 2 is daarentegen écht een openwereldgame en vormt daarmee een blauwdruk voor de rest van de reeks. Vervolgens introduceerde Far Cry 3 een ander belangrijk, terugkerend element: de charismatische antagonist.

Lees verder

©GMRimport

CD Projekt Red neemt modders aan om aan Cyberpunk 2077 te werken

CD Projekt Red heeft de makers van de Wolvenkit-modset aangenomen om te werken aan Cyberpunk 2077.

Het gaat om modders die zichzelf Traderain, Blumster, Nightmarea en Rfuzzo noemen. Wolfenkit is een mod waarmee bestanden aan Cyberpunk 2077 kunnen worden aangepast en toegevoegd aan andere games die gebruikmaken van de REDengine - waaronder The Witcher 3. Wolvenkit blijft overigens open source en wordt dus geen eigendom van de ontwikkelaar.

Lees verder

©GMRimport

Final Fantasy 13, Nuclear Throne en meer games naar Game Pass

Microsoft heeft games die in de eerste helft van september op Xbox Game Pass verschijnen bekendgemaakt, waaronder Final Fantasy 13 en Nuclear Throne.

Vanaf 2 september staat de Japanse rpg Final Fantasy 13 op Game Pass voor console en pc, waarin spelers met Lightning en haar vrienden reizen door luchtstad Cocoon en de mysterieuze wereld genaamd Pulse. 

Lees verder

©GMRimport

Release next-gen versies Cyberpunk en The Witcher 3 in 2021 niet zeker

CD Projekt Red laat weten niet te kunnen garanderen dat de versies van Cyberpunk 2077 en The Witcher 3: Wild Hunt voor de nieuwe generatie consoles nog dit jaar verschijnen.

Dat laat het bedrijf weten aan diens investeerders, zo blijkt uit een vertaling van VGC. Beide nieuwe versies van de games staan wel voor ergens eind dit jaar gepland, maar de ontwikkelaar zegt geleerd te hebben van de manier waarop het Cyberpunk 2077 uitbracht en kan dan ook niets garanderen.

Lees verder 

©GMRimport

Uniek ogende 'cybergothgame' No Longer Human aangekondigd

Ontwikkelaar 0801 LLC werkt aan een 'cybergothgame' genaamd No Longer Human, zo heeft het aangekondigd.

Het spel, dat ergens in 2022 door PM Studios moet worden uitgegeven op Steam en ongespecificeerde consoles, zou volledig een "cybergoth actie fvck 'em up" zijn. Van 3 tot en met 6 september is de game speelbaar op PAX West 2021.

Lees verder

©GMRimport

Speciale edities van Horizon Forbidden West aangekondigd

Sony en Guerrilla Games hebben een aantal speciale edities van Horizon Forbidden West onthuld. Ook de pre-orders zijn live gegaan.

De game, die op 18 februari 2022 uitkomt op PlayStation 4 en PlayStation 5, krijgt sowieso een standaard editie, maar er zijn dus ook diverse speciale edities. Elke reservering van een van de edities levert sowieso een Nora Legacy Outfit en speer op om in de game te gebruiken. Deze items zijn op lancering via de PlayStation Store te downloaden.

Lees verder

©GMRimport

Kojima wilde game met Mads Mikkelsen maken genaamd 'Mads Max'

Hideo Kojima was ooit van plan een game met acteur Mads Mikkelsen te maken genaamd 'Mads Max'.

Op Twitter vertelt de bedenker van Metal Gear en Death Stranding het volgende: "Ik heb meerdere ideeën waar ik wat mee wil doen waarin Mads het hoofdpersonage is. Ik heb één van die ideeën eens aan hem uitgelegd. Hij luisterde aandachtig, maar toen ik hem de titel vertelde, hield hij het niet meer. Hij dacht dat ik een grapje maakte. Maar ik was serieus. De voorlopige titel was 'Mads Max'."

Lees verder

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!