Hoogtepunten: Cyberpunk 2077, GTA 6 en GoldenEye 007
Nieuws

Hoogtepunten: Cyberpunk 2077, GTA 6 en GoldenEye 007

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Vervolg op Modern Warfare en nieuwe Warzone-ervaring in de maak

Dit najaar moeten er een vervolg op het in 2019 verschenen Modern Warfare en een nieuwe Warzone-ervaring uitkomen.

Dat heeft Activision Blizzard bevestigd via een community update rondom de franchise. Zoals eerder bekendgemaakt wordt de later dit jaar te verschijnen nieuwe Call of Duty-game - nu dus bekend als een vervolg op Modern Warfare - ontwikkeld door Infinity Ward. Die studio neemt ook de hoofdontwikkeling van de nieuwe Warzone op zich. Beide games worden op een nieuwe engine gebouwd.

Het is niet precies bekend in wat voor vorm de nieuwe Warzone gegoten wordt - het zou een direct vervolg kunnen zijn, maar het is ook mogelijk dat het onderdeel wordt van het huidige Warzone of die game compleet vervangt. Wel wordt geschreven dat het gaat om een "gigantische evolutie van battle royale met een compleet nieuw speelveld en een nieuwe sandbox-modus".

Lees verder

©GMRimport

Fans hebben kritiek op grafische stijl nieuwe Mario Kart 8-tracks

Sommige fans uiten op internet kritiek over de grafische stijl van de pas aangekondigde dlc-parcoursen voor Mario Kart 8 Deluxe.

Eerder deze week werd aangekondigd dat Nintendo als betaalde dlc 48 banen voor Switch-game Mario Kart 8 Deluxe uitbrengt. Dit zijn tracks die eerder al in andere Mario Kart-games zijn verschenen.

Fans discussiëren nu over de graphics van de nieuwe parcoursen. Sommige mensen zijn van mening dat de graphics van de nieuwe tracks minder gedetailleerd zijn dan de bestaande tracks in de games. Dit zou volgens sommigen komen doordat een aantal van de parcoursen uit het mobiele spel Mario Kart Tour komen.

Lees verder

©GMRimport

'GoldenEye 007-remaster wordt binnen komende weken onthuld'

Een remaster van GoldenEye 007 wordt mogelijk ergens binnen de komende weken onthuld.

Dat claimt journalist Jeff Grubb tijdens de Giant Bomb-show GrubbSnax - wat vervolgens werd uitgeschreven door VGC. "Ik denk dat Microsoft het eerst gaat aankondigen. Ik denk dat dat binnenkort gebeurt, ergens binnen de komende paar weken."

Vanwege verschillende licentiehouders van de Nintendo 64-klassieker is GoldenEye 007 nooit opnieuw op een ander platform uitgegeven. Rare, dat inmiddels onderdeel is van Microsoft, ontwikkelde de game, maar ook Nintendo en MGM hebben rechten in handen. 

Lees verder

©GMRimport

'Eerste trailer Grand Theft Auto 6 verschijnt dit jaar'

De eerste trailer van Grand Theft Auto 6 moet volgens een insider nog dit jaar uitkomen.

Dat meldt Tez2, een insider die onder de GTA-community als erg betrouwbaar wordt gezien. Toen eerder deze maand werd bevestigd dat Rockstar aan de nieuwe GTA-game werkt, vreesden veel fans dat een trailer nog jaren op zich kon laten wachten, maar Tez2 claimt dat de trailer dit jaar nog verschijnt.

Hij laat daarbij weten dat hij verwacht dat de trailer vergelijkbaar wordt met de eerste trailer van Grand Theft Auto 5 - oftewel met in-game 'work in progress'-beelden in plaats van een CGI-trailer.

Lees verder

©GMRimport

Gegijzelde moeder wordt mede dankzij Wordle gered

De gijzeling van een tachtigjarige vrouw werd ontdekt doordat haar dochter geen Wordle-score van haar ontving.

Dat schrijft CNN. De tachtigjarige Denyse Hold werd in haar huis in Lincolnwood, Illinois zeventien uur lang gegijzeld gehouden door een naakte inbreker. Ze werd in de badkamer in de kelder opgesloten en de telefoonlijnen waren doorgeknipt.

Haar oudste dochter rook onraad: haar moeder stuurde al die tijd geen appjes en stuurde ook niet haar dagelijkse score door van het populaire spel Wordle. Ze besloot de politie te verwittigen, die kwamen kijken en haar moeder in de badkamer aantroffen.

Lees verder

©GMRimport

PlatinumGames zou overname door ander bedrijf niet per se vermijden

Het Japanse PlatinumGames zou een overname door een ander bedrijf niet per se uit de weg gaan.

Dat meldt Atsushi Inaba in een gesprek met VGC naar aanleiding van zijn nieuwe functie als CEO van de Japanse ontwikkelaar achter games als Bayonetta, Nier: Automata en Astral Chain. Hij vindt het daarbij vooral belangrijk dat PlatinumGames de vrijheid behoudt om te maken wat men wil.

"Het belangrijkste voor ons is dat we de vrijheid hebben om games te maken die we willen maken. Wat ik hoor over recente aankopen, denk ik niet dat Microsoft Activision gaat micromanagen en al hun vrijheid weg gaat nemen... ik denk niet dat het zo'n werkrelatie wordt."

Lees verder

©GMRimport

Current gen-update Cyberpunk 2077 is uit

CD Projekt Red heeft de komst van de update voor Cyberpunk 2077 bevestigd in hun livestream.

Patch 1.5 voor Cyberpunk 2077 wordt beschikbaar gesteld voor alle platforms waar de game al voor beschikbaar is. Tevens krijgt de game verbeterde ondersteuning voor Xbox Series S/X en PlayStation 5.

Alle versies ontvangen nieuwe wapens, verbeterde perks, nieuwe appartementen voor V, betere besturing van voertuigen en een verfijning van gameplay, economie en loot. Voor de PS5 en Xbox Series S/X worden onder andere een 4K-resolutie, ray tracing voor lokale schaduwen. spatial audio voor koptelefoons, snellere laadtijden, verbeterde reacties van omstanders en meer. Tevens worden DualSense-functies toegevoegd aan de PlayStation 5-versie. 

Lees verder

©GMRimport

The Last of Us-televisieserie verschijnt op zijn vroegst in 2023

De televisieserie gebaseerd op The Last of Us komt dit jaar in ieder geval niet uit.

Dat heeft Casey Bloys, die de content op HBO overziet, gemeld in een interview met Deadline. "Het gaat niet in 2022 uitgezonden worden; ze zijn nog aan het schieten in Canada. Ik kan mij vorstellen dat je het in 2023 gaat zien. Ik heb een aantal vroege afleveringen gezien en ben erg enthousiast."

Lees verder

©GMRimport

Skull & Bones heeft multiplayerfocus en komt voor april 2023 uit

De Ubisoft-game Skull & Bones moet voor april 2023 uitkomen, zo heeft Ubisoft bekendgemaakt.

Het bedrijf kondigde diens kwartaalcijfers aan en daaruit blijkt dat Skull & Bones, Mario + Rabbids: Sparks of Hope, Avatar: Frontiers of Pandora "en meer spannende games" allemaal in het volgende fiscale jaar verschijnen. Skull & Bones is de opvallendste game van de genoemde titels, omdat het spel al jaren in ontwikkeling is en al enkele jaren niet aan de buitenwereld is getoond. De game krijgt volgens het bedrijf een focus op multiplayer. Ook bevat de game een open spelwereld.

Verder heeft Ubisoft laten weten dat het niet van plan is om overgenomen te worden door een ander bedrijf. CEO Yves Guillemot meldt echter wel dat mogelijke aanbiedingen die binnen zouden kunnen komen zal onderzoeken. "Ubisoft kan onafhankelijk blijven: we hebben het talent, de financiële middelen en een grote portfolio aan originele IP's."

Lees verder

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error