Hoogtepunten: Cyberpunk 2077, GTA 6 en GoldenEye 007
Nieuws

Hoogtepunten: Cyberpunk 2077, GTA 6 en GoldenEye 007

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Vervolg op Modern Warfare en nieuwe Warzone-ervaring in de maak

Dit najaar moeten er een vervolg op het in 2019 verschenen Modern Warfare en een nieuwe Warzone-ervaring uitkomen.

Dat heeft Activision Blizzard bevestigd via een community update rondom de franchise. Zoals eerder bekendgemaakt wordt de later dit jaar te verschijnen nieuwe Call of Duty-game - nu dus bekend als een vervolg op Modern Warfare - ontwikkeld door Infinity Ward. Die studio neemt ook de hoofdontwikkeling van de nieuwe Warzone op zich. Beide games worden op een nieuwe engine gebouwd.

Het is niet precies bekend in wat voor vorm de nieuwe Warzone gegoten wordt - het zou een direct vervolg kunnen zijn, maar het is ook mogelijk dat het onderdeel wordt van het huidige Warzone of die game compleet vervangt. Wel wordt geschreven dat het gaat om een "gigantische evolutie van battle royale met een compleet nieuw speelveld en een nieuwe sandbox-modus".

Lees verder

©GMRimport

Fans hebben kritiek op grafische stijl nieuwe Mario Kart 8-tracks

Sommige fans uiten op internet kritiek over de grafische stijl van de pas aangekondigde dlc-parcoursen voor Mario Kart 8 Deluxe.

Eerder deze week werd aangekondigd dat Nintendo als betaalde dlc 48 banen voor Switch-game Mario Kart 8 Deluxe uitbrengt. Dit zijn tracks die eerder al in andere Mario Kart-games zijn verschenen.

Fans discussiëren nu over de graphics van de nieuwe parcoursen. Sommige mensen zijn van mening dat de graphics van de nieuwe tracks minder gedetailleerd zijn dan de bestaande tracks in de games. Dit zou volgens sommigen komen doordat een aantal van de parcoursen uit het mobiele spel Mario Kart Tour komen.

Lees verder

©GMRimport

'GoldenEye 007-remaster wordt binnen komende weken onthuld'

Een remaster van GoldenEye 007 wordt mogelijk ergens binnen de komende weken onthuld.

Dat claimt journalist Jeff Grubb tijdens de Giant Bomb-show GrubbSnax - wat vervolgens werd uitgeschreven door VGC. "Ik denk dat Microsoft het eerst gaat aankondigen. Ik denk dat dat binnenkort gebeurt, ergens binnen de komende paar weken."

Vanwege verschillende licentiehouders van de Nintendo 64-klassieker is GoldenEye 007 nooit opnieuw op een ander platform uitgegeven. Rare, dat inmiddels onderdeel is van Microsoft, ontwikkelde de game, maar ook Nintendo en MGM hebben rechten in handen. 

Lees verder

©GMRimport

'Eerste trailer Grand Theft Auto 6 verschijnt dit jaar'

De eerste trailer van Grand Theft Auto 6 moet volgens een insider nog dit jaar uitkomen.

Dat meldt Tez2, een insider die onder de GTA-community als erg betrouwbaar wordt gezien. Toen eerder deze maand werd bevestigd dat Rockstar aan de nieuwe GTA-game werkt, vreesden veel fans dat een trailer nog jaren op zich kon laten wachten, maar Tez2 claimt dat de trailer dit jaar nog verschijnt.

Hij laat daarbij weten dat hij verwacht dat de trailer vergelijkbaar wordt met de eerste trailer van Grand Theft Auto 5 - oftewel met in-game 'work in progress'-beelden in plaats van een CGI-trailer.

Lees verder

©GMRimport

Gegijzelde moeder wordt mede dankzij Wordle gered

De gijzeling van een tachtigjarige vrouw werd ontdekt doordat haar dochter geen Wordle-score van haar ontving.

Dat schrijft CNN. De tachtigjarige Denyse Hold werd in haar huis in Lincolnwood, Illinois zeventien uur lang gegijzeld gehouden door een naakte inbreker. Ze werd in de badkamer in de kelder opgesloten en de telefoonlijnen waren doorgeknipt.

Haar oudste dochter rook onraad: haar moeder stuurde al die tijd geen appjes en stuurde ook niet haar dagelijkse score door van het populaire spel Wordle. Ze besloot de politie te verwittigen, die kwamen kijken en haar moeder in de badkamer aantroffen.

Lees verder

©GMRimport

PlatinumGames zou overname door ander bedrijf niet per se vermijden

Het Japanse PlatinumGames zou een overname door een ander bedrijf niet per se uit de weg gaan.

Dat meldt Atsushi Inaba in een gesprek met VGC naar aanleiding van zijn nieuwe functie als CEO van de Japanse ontwikkelaar achter games als Bayonetta, Nier: Automata en Astral Chain. Hij vindt het daarbij vooral belangrijk dat PlatinumGames de vrijheid behoudt om te maken wat men wil.

"Het belangrijkste voor ons is dat we de vrijheid hebben om games te maken die we willen maken. Wat ik hoor over recente aankopen, denk ik niet dat Microsoft Activision gaat micromanagen en al hun vrijheid weg gaat nemen... ik denk niet dat het zo'n werkrelatie wordt."

Lees verder

©GMRimport

Current gen-update Cyberpunk 2077 is uit

CD Projekt Red heeft de komst van de update voor Cyberpunk 2077 bevestigd in hun livestream.

Patch 1.5 voor Cyberpunk 2077 wordt beschikbaar gesteld voor alle platforms waar de game al voor beschikbaar is. Tevens krijgt de game verbeterde ondersteuning voor Xbox Series S/X en PlayStation 5.

Alle versies ontvangen nieuwe wapens, verbeterde perks, nieuwe appartementen voor V, betere besturing van voertuigen en een verfijning van gameplay, economie en loot. Voor de PS5 en Xbox Series S/X worden onder andere een 4K-resolutie, ray tracing voor lokale schaduwen. spatial audio voor koptelefoons, snellere laadtijden, verbeterde reacties van omstanders en meer. Tevens worden DualSense-functies toegevoegd aan de PlayStation 5-versie. 

Lees verder

©GMRimport

The Last of Us-televisieserie verschijnt op zijn vroegst in 2023

De televisieserie gebaseerd op The Last of Us komt dit jaar in ieder geval niet uit.

Dat heeft Casey Bloys, die de content op HBO overziet, gemeld in een interview met Deadline. "Het gaat niet in 2022 uitgezonden worden; ze zijn nog aan het schieten in Canada. Ik kan mij vorstellen dat je het in 2023 gaat zien. Ik heb een aantal vroege afleveringen gezien en ben erg enthousiast."

Lees verder

©GMRimport

Skull & Bones heeft multiplayerfocus en komt voor april 2023 uit

De Ubisoft-game Skull & Bones moet voor april 2023 uitkomen, zo heeft Ubisoft bekendgemaakt.

Het bedrijf kondigde diens kwartaalcijfers aan en daaruit blijkt dat Skull & Bones, Mario + Rabbids: Sparks of Hope, Avatar: Frontiers of Pandora "en meer spannende games" allemaal in het volgende fiscale jaar verschijnen. Skull & Bones is de opvallendste game van de genoemde titels, omdat het spel al jaren in ontwikkeling is en al enkele jaren niet aan de buitenwereld is getoond. De game krijgt volgens het bedrijf een focus op multiplayer. Ook bevat de game een open spelwereld.

Verder heeft Ubisoft laten weten dat het niet van plan is om overgenomen te worden door een ander bedrijf. CEO Yves Guillemot meldt echter wel dat mogelijke aanbiedingen die binnen zouden kunnen komen zal onderzoeken. "Ubisoft kan onafhankelijk blijven: we hebben het talent, de financiële middelen en een grote portfolio aan originele IP's."

Lees verder

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Marcus- en Dom-stemacteurs keren terug voor Gears of War: E-Day
Nieuws

Marcus- en Dom-stemacteurs keren terug voor Gears of War: E-Day

De game komt op een nog onbekend moment naar Xbox Series-consoles en pc

John DiMaggio en Carlos Ferro, die respectievelijk Marcus Fenix en Dominic Santiago inspreken in eerdere Gears of War-games, zullen ook weer te horen zijn in het aankomende Gears of War: E-Day.

Dat werd via een tweet via het officiële kanaal van de gamereeks bevestigd. Beide heren hebben de stemmen van de personages in elk hoofddeel van de reeks ingesproken en zullen dat dus ook voor de aankomende prequel doen. Op social media werd daarnaast een foto van het tweetal gedeeld.

Gears of War: E-Day speelt zich op Emergence Day af, de gebeurtenis die het verhaal van de Gears-reeks in gang zet. De game speelt zich dan ook veertien jaar voor de eerste Gears of War af en toont hoe de mensheid kennis maakt met de Locust op Sera. Aangezien de game zich ver voor de eerdere games afspeelt, keert ook Marcus Fenix weer terug. Ook Dom is te zien in de eerste trailer. Hun vriendschap is een belangrijk element van de game. Het spel komt op een nog onbekend moment naar Xbox Series-consoles en pc.

Onlangs onthulde Rod Fergusson, die tot en met Gears 5 aan alle games in de Gears of War-reeks heeft gewerkt, zijn ideeën voor een Gears 6.  "Het was de bedoeling dat spelers in Gears 6 Sera zouden verlaten. Als je het verhaal volgt - in Gears 5 halen we rakettechnologie aan, waarmee we de zaden plantten voor de toekomst. Ik wilde dat spelers Sera zouden vertalen en zouden achterhalen wat dit allemaal voor de rest van het universum betekent, of in ieder geval voor de rest van het zonnestelsel. Niet dat je verschillende planeten zou bezoeken, maar om je naar een nieuwe plek te brengen om een nieuwe setting te introduceren en het zo nog grootser te maken." Het is niet bekend of Gears 6 alsnog ontwikkeld wordt.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-studio geeft details over Nintendo-aanklacht
Nieuws

Palworld-studio geeft details over Nintendo-aanklacht

Het zou gaan om drie patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt

Pocketpair, de ontwikkelaar van Palworld, heeft details gedeeld over de aanklacht van Nintendo.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Palworld-ontwikkelaar Pocketpair voor de rechter slepen in verband met geschonden patenten in laatstgenoemde game. Sinds de release van Palworld eerder dit jaar wordt de game regelmatig vergeleken met de Pokémon-spellen, niet in de laatste plaats vanwege de gelijkenissen tussen de monsters in beide games.

Pocketpair heeft nu duidelijk gemaakt dat de aangespannen rechtszaak draait om drie patenten die Nintendo tussen februari en juli dit jaar heeft aangemaakt - dus na de release van Palworld. het gaat om de patenten 7545191, 7493117 en 7528390, die diverse gameplaymechanismen zoals het vangen van digitale monsters en de mogelijkheid om op ze te rijden beschrijven. Hoewel de patenten pas na de release van Palworld zijn aangemaakt, zaten de daadwerkelijke gameplayelementen al wel in eerder verschenen Pokémon-games. Het is niet duidelijk of dat van invloed is op het eindoordeel.

Nintendo en The Pokémon Company zouden een rechterlijk bevel willen aanvragen - waarschijnlijk om toekomstige verkoop van Palworld tegen te houden - en een boete van 10 miljoen yen (ongeveer 60,8 duizend euro) eisen, alsmede schadevergoeding wanneer er te laat betaald wordt. Pocketpair benadrukt in ieder geval nogmaals dat het zich blijft verzetten tegen de aanklacht.

Palworld verscheen begin dit jaar op Xbox-consoles en pc - en onlangs nog op PlayStation - en werd door sommigen al voor release gezien als 'Pokémon met geweren'. Na release vergeleken sommige fans diverse designs van wezens in de game met ontwerpen van pokémon - daaruit bleek dat sommigen erg op elkaar leken. Hoe dan ook hebben de bedrijven niet verduidelijkt op welke patenten precies inbreuk is gemaakt. Vlak na release van Palworld gaf The Pokémon Company al aan gelijkenissen te onderzoeken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!