Vervolg op Modern Warfare en nieuwe Warzone-ervaring in de maak
Nieuws

Vervolg op Modern Warfare en nieuwe Warzone-ervaring in de maak

Dit najaar moeten er een vervolg op het in 2019 verschenen Modern Warfare en een nieuwe Warzone-ervaring uitkomen.

Dat heeft Activision Blizzard bevestigd via een community update rondom de franchise. Zoals eerder bekendgemaakt wordt de later dit jaar te verschijnen nieuwe Call of Duty-game - nu dus bekend als een vervolg op Modern Warfare - ontwikkeld door Infinity Ward. Die studio neemt ook de hoofdontwikkeling van de nieuwe Warzone op zich. Beide games worden op een nieuwe engine gebouwd.

Het is niet precies bekend in wat voor vorm de nieuwe Warzone gegoten wordt - het zou een direct vervolg kunnen zijn, maar het is ook mogelijk dat het onderdeel wordt van het huidige Warzone of die game compleet vervangt. Wel wordt geschreven dat het gaat om een "gigantische evolutie van battle royale met een compleet nieuw speelveld en een nieuwe sandbox-modus".

Overigens gaven ontwikkelaars van het huidige Warzone toe dat ze "het verknalt hebben", aldus een verslag van Charlie Intel. Tijdens een gesprek met de pers en contentmakers gaven Activision-gameregisseur Josh Bridge, Infinity Ward-studiohoofd Pat Kelly en Raven Software's Eric Biesmann dat toe. De ontwikkelaars zouden niet blij zijn met de huidige staat van Warzone en dat in de loop van dit jaar willen goedmaken, zoals ook te lezen valt in bovengenoemde community update.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error