Hoogtepunten: 'Nieuwe Splinter Cell in ontwikkeling bij Ubisoft'
Nieuws

Hoogtepunten: 'Nieuwe Splinter Cell in ontwikkeling bij Ubisoft'

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Tom Holland en Mark Wahlberg over de Uncharted-trailer

In een nieuwe video praten acteurs Tom Holland en Mark Wahlberg over de gisteren uitgekomen trailer van de Uncharted-film.

De acteurs spelen respectievelijk Nathan Drake en Sully. In onderstaande video worden nogmaals wat beelden uit de trailer getoond, terwijl het tweetal het een en ander vertelt over de film.

Lees verder

©GMRimport

Resident Evil 4 VR past seksueel getinte content aan

De virtualrealityversie van Resident Evil 4 past seksueel getinte content rondom het personage Ashley aan.

Ashley is de dochter van de president die in de game is ontvoerd en gered moet worden door hoofdpersonage Leon. In de oorspronkelijke game zaten enkele seksueel getinte dialogen die nu zijn verwijderd.

Lees verder

©GMRimport

SSD-opslag van 512 GB en 2 TB voor Xbox Series-consoles onthuld

Seagate brengt binnenkort SSD-opslagkaarten van 512 GB en 2 TB uit voor Xbox Series X en S.

Op de Xbox-website is aangekondigd dat de uitbreidingskaarten binnenkort op alle markten te koop moet staan. In november (512 GB) en december (2 TB) moeten ze in ieder geval in de Verenigde Staten lanceren.

Lees verder

©GMRimport

GTA: The Trilogy - Definitive Edition verschijnt op 11 november, eerste trailer en screenshots verschenen

Vanaf 11 november is de game enkel digitaal beschikbaar voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc. Op 7 december verschijnen fysieke versies van de game.

"Drie iconische steden, drie epische verhalen. Speel de genredefiniërende klassiekers uit de oorspronkelijke Grand Theft Auto-trilogie: Grand Theft Auto 3, Grand Theft Auto: Vice City en Grand Theft Auto: San Adreas", luidt de omschrijving van de remasters.

Lees verder

©GMRimport

'Remaster van en vervolg op Bloodborne in de maak'

Bluepoint Games zou werken aan zowel een remaster van, als een vervolg op FromSoftware-titel Bloodborne.

Dat claimt XboxEra Podcast-presentator Nick Baker te hebben vernomen. Baker lekte voorheen al correct uit dat er een uitbreiding op Ghost of Tsushima in de maak was.

moment spaak lopen.

Lees verder

©GMRimport

Urenlang spelen zonder resultaten: een zoektocht naar dopamine?

De afgelopen vijf jaar heb ik een verandering geconstateerd in mijn gamegedrag. Waar ik vroeger vooral zoveel mogelijk singleplayergames speelde of mijn heil in online shooters zocht, kan ik er tegenwoordig van genieten om urenlang in een game bezig te zijn zonder resultaten te behalen. Alles in de hoop op een kleine dosis dopamine… of toch iets anders?

Ik ga niet uiteenzetten wat kansberekening inhoudt en je al helemaal niet vervelen met formules - we willen immers geen flashbacks naar saaie wiskundelessen. Als het goed is snap je het concept. Ik ook – althans, dat dacht ik voor ik me bezighield met games als World of Warcraft, Pokémon Go en Diablo 2. Na honderden uren rondgehangen te hebben in de virtuele gokhal die dit soort games bieden, snap ik namelijk pas écht hoe kansberekening werkt. Met daarbij de conclusie dat het mij niet eens om de resultaten gaat… en dat ik voortaan met een grote boog om loterijen heenloop.

Lees verder

©GMRimport

Pac-Man-artiest Hiroshi Ono overleden

Ono begon in 1979 bij Namco, voordat het bedrijf fuseerde met Bandai. Tot 2013 werkte hij aan ontwerpen en sprites voor klassieke Bandai Namco-titels, waaronder Pac-Man, Pole Position, Dig Dug, Mappy en Xevious.

Zijn eerste klus was voor de arcadegame Galaga, die de iconische aliens tekende en zodoende bekend werd vanwege zijn sprites. Op de Japanse crowdfundingwebsite Motion Gallery wordt momenteel geld ingezameld voor een documentaire die zijn werk uitlicht.

Lees verder

©GMRimport

Dbrand haalt PlayStation 5-faceplates uit verkoop

Het Canadese bedrijf Dbrand heeft de PlayStation 5-faceplates toch uit de verkoop gehaald, nadat Sony dreigde naar de rechter te stappen.

Dbrand kondigde rond de lancering van de PlayStation 5 eind vorig jaar aan custom faceplates voor de PlayStation 5 te gaan verkopen, aangezien de faceplates van de console relatief gemakkelijk zijn te verwijderen.

Lees verder

©GMRimport

Nederlandse game We Were Here Forever verschijnt in 2022

De in Nederland ontwikkelde game We Were Here Forever komt in het tweede kwartaal van 2022 uit.

Het is de vierde game in de We Were Here-reeks, ontwikkeld door het in Rotterdam gevestigde Total Mayhem Games. Net als voorgaande delen betreft het ook hier een coöperatieve puzzle-adventure. De verkenners uit de eerste twee games zijn in dit deel gevangen in Castle Rock, waar ze moeten samenwerken met een in-game walkie talkie om puzzels op te lossen.

Lees verder

©GMRimport

Doel voor jaarlijkse Xbox Game Pass-groei gemist door Microsoft

De groei van Xbox Game Pass gaat niet zo snel als Microsoft had gepland: het interne doel voor het afgelopen fiscale jaar is gemist.

Dat blijkt uit een document dat Microsoft vorige week online heeft geplaatst. In de twaalf maanden die eindigden 30 juni 2021 is de hoeveelheid Game Pass-abonnees met 37,48 procent gestegen. Het bedrijf zelf had echter een stijging van 47,79 procent voor ogen.

Lees verder

©GMRimport

'Nieuwe Splinter Cell in ontwikkeling bij Ubisoft'

De ontwikkeling van een nieuwe Splinter Cell-game zou zijn begonnen bij Ubisoft.

Dat claimt journalist Tom Henderson te hebben vernomen van bronnen, zo meldt hij op VGC. Het zou een "hoofddeel" zijn binnen de franchise. De productie van het spel zou nog maar net zijn begonnen en er zouden dan ook nog maar weinig details zijn. Wel is er een "kleine kans" dat het spel in 2022 wordt onthuld.

Lees verder

Verken de 'Settled Systems' in Starfield

Bethesda heeft een nieuwe trailer uitgebracht van Starfield, die draait om de 'Settled Systems'.

De trailer bevat alleen concept art van de game. De Settled Systems beslaat onder andere ons sterrenstelsel en nabijgelegen gebieden die zich in vijftig lichtjaren rondom ons stelsel vinden.

Lees verder

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!