Helft van Nederlandse gamers identificeert zich meer met hun online dan offline persoonlijkheid
Nieuws

Helft van Nederlandse gamers identificeert zich meer met hun online dan offline persoonlijkheid

Nederlandse gamers voelen zich meer thuis als ze aan het gamen zijn, dan bij andere activiteiten. Zo voelen ze zich creatiever, hebben minder stress en gamen helpt bij communicatie en analytisch denken.

Dit artikel is een advertorial van Lenovo. Lees hier wat dat betekent.

Dat blijkt uit een onderzoek van Censuswide, uitgevoerd in opdracht van Lenovo. 65 procent van de ondervraagden voelt zich thuis tijdens het gamen, ten opzichte van 61 procent die zich thuisvoelt bij sociaal contact met familie en vrienden. Meer dan 30 procent van de Nederlandse gamers omschrijft zijn of haar online persoonlijkheid daarnaast als ‘leuk’, ‘fel’, en ‘creatief’, terwijl ze zelf op werk vooral ‘stil’ of ‘serieus’ zijn.

Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat werkende mensen tijdens het gamen creatiever zijn, minder stress ervaren en gamen helpt bij communicatie en analytisch denken. Ook blijkt dat strategiegames populair zijn bij mensen die werken in administratieve en creatieve sectoren, terwijl creatieve games populair zijn bij mensen die werken in de financiële en medische sectoren. Mensen die werken in IT en media hebben meer met first-person shooters, wetenschappers en mensen in de mode voelen zich thuis bij rpg's. 

Online alter-ego vieren

Om de online persoonlijkheden van spelers te vieren werkt Lenovo samen met striptekenaar Salva Espín. Espín is onder andere bekend van Marvel-comics als She-Hulk, X-Men en Wolverine en ontwikkelde zogenaamde 'Second Skin'-stickers om laptops mee te versieren.

"Het was geweldig om onderdeel te zijn van dit project, waarin ik al mijn passies op het gebied van design, gaming en technologie kwijt kon”, meldt de tekenaar.

©GMRimport

©GMRimport

“Ik heb enorm genoten van het hele creatieve proces, waarbij ik nauw heb samengewerkt met het Lenovo-team om vijf ontwerpen te maken die de onderzoeksresultaten het best illustreren. Mijn Legion 7 heeft al de sticker die mijn professionele en alter ego vertegenwoordigt. Ik kan niet wachten om te zien hoe deze ontwerpen deel zullen uitmaken van de laptops van duizenden mensen!"

Volgens Christian Dotzauer, EMEA Marketing Lead van AMD, laat het onderzoek van Censuswide zien dat online gamen mensen een vorm van zelfexpressie biedt. “De communities die zich vormen rond games en game-ervaringen zijn anders dan alle andere. We zijn blij dat we samen kunnen werken met Lenovo om te vieren dat gamers hun ware zelf naar andere aspecten van hun leven brengen door middel van Savage Stickers."

Tot slot krijgt de Lenovo-community de kans om ook zelfs stickers te ontwerpen. Gebruikers kunnen een zogenaamde dual persona-schets inleveren via de community thread, waarna waarna Salva persoonlijk zijn favoriet kiest en met de winnaar samenwerkt om het concept om te zetten in het uiteindelijke Second Skin-ontwerp. De deadline voor het inzenden is 26 januari 2023

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Far Cry New Dawn, Sniper Elite: Resistance en meer naar Xbox Game Pass
Nieuws

Far Cry New Dawn, Sniper Elite: Resistance en meer naar Xbox Game Pass

Ook Eternal Strands en Citizen Sleeper 2 worden toegevoegd

Microsoft heeft bekendgemaakt welke spellen er de rest van de maand januari en begin februari aan Xbox Game Pass worden toegevoegd.

Na een opvallend rustige eerste helft van de maand qua Game Pass-toevoegingen, hebben de tweede helft van januari en het begin van februari wat meer vlees op de botten. Zo is vandaag de wintersportgame Lonely Mountain: Snow Riders uitgekomen (via Game Pass Ultimate en Game Pass voor pc, op Xbox Series-consoles, pc en cloud).

Morgen worden er ook flink wat titels toegevoegd. Zo arriveert de moba heroshooter Gigantic: Rampage Edition op Game Pass Ultimate, Standard en Game Pass voor pc (voor console, pc en cloud) en wordt ook de actie-adventuregame Starbound aan Ultimate en Standard voor console en cloud toegevoegd nadat de game eerder al op Game Pass voor pc verscheen.

Morgen worden ook diverse games die eerder al voor Game Pass Ultimate en/of Game Pass voor pc beschikbaar waren aan Standard-abonnementen toegevoegd. Het gaat om Flock, Kunitsu-Gami: Path of the Goddess, Magical Delicacy, Tchia en The Case of the Golden Idol.

Op 28 januari volgt Eternal Strands, de debuutgame van de nieuwe studio van Dragon Age-regisseur Mike Laidlaw, voor Game Pass Ultimate en Game Pass voor pc (op console, pc en cloud). Op die dag komt het spel ook officieel uit, dus het gaat om een day one-release voor Game Pass. Dat geldt ook voor Orcs Must Die! Deathtrap, die op dezelfde tiers beschikbaar komt.

Een dag later op 29 januari wordt de adventuregame Shady Part of Me aan Ultimate, Standard en Game Pass voor pc toegevoegd (voor console, pc en cloud). Op 30 januari volgt de day one-release Sniper Elite: Resistance voor Ultimate en Game Pass voor pc. Op 31 januari arriveert Citizen Sleeper 2: Starward Vector voor Ultimate en Game Pass voor pc (voor Xbox Series-consoles, pc en cloud), wederom een day one-release. De hekkensluiter is Far Cry New Dawn voor Ultimate, Standard en Game Pass voor pc.

De volgende spellen worden op 31 januari van Game Pass voor console, pc en cloud verwijderd:
Anuchard
Broforce Forever
Darkest Dungeon
Death’s Door
Maquette
Serious Sam: Siberian Mayhem

Meer informatie voer de hierboven genoemde toevoegingen valt op Xbox Wire te vinden.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo zet reclames bij Japanse tv-zender stop na schandaal
Nieuws

Nintendo zet reclames bij Japanse tv-zender stop na schandaal

Vrouwelijke werknemer zou door acteur en popster seksueel zijn aangevallen

Nintendo heeft besloten geen reclames meer uit te zenden op het Japanse televisiekanaal Fuji Television, nadat er een schandaal rondom de zender naar buiten is gekomen.

Fuji TV wordt er van beschuldigd onder valse voorwendselen een meeting tussen een vrouwelijke werknemer en Masahiro Nakai, een bekende acteur en voormalig lid van de boyband SMAP, te hebben opgezet.

De werknemer in kwestie zou zijn verteld dat ze Nakai op een bedrijfsetentje zou ontmoeten samen met andere aanwezigen. De meeting bleek echter een privéaangelegenheid tussen de twee te zijn, en Nakai zou vervolgens de werknemer seksueel hebben aangevallen. Nakai zou vervolgens 90 miljoen yen aan de vrouw hebben betaald om er voor te zorgen dat het niet naar buiten kwam.

Afgelopen maand lekte de situatie toch naar buiten, en Nakai heeft inmiddels via een statement aangegeven "tekortkomingen" te hebben. Fuji TV ontkent echter dat het de meeting heeft opgezet en claimt intern een onderzoek uit te voeren over de mogelijkheid dat mannelijke beroemdheden konden afspreken met vrouwelijke werknemers van het televisiestation.

Het schandaal heeft er voor gezorgd dat bedrijven hun reclames massaal terugtrekken op het televisiestation, waaronder nu dus Nintendo, zo meldt Nikkei (via Automaton). Het bedrijf maakt op dit moment promotie voor de Switch-release van Donkey Kong Country Returns HD. Het televisiekanaal vervangt de reguliere programmering tijdelijk met aankondigingen van non-profit organisaties.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!