Helft van Nederlandse gamers identificeert zich meer met hun online dan offline persoonlijkheid
Nieuws

Helft van Nederlandse gamers identificeert zich meer met hun online dan offline persoonlijkheid

Nederlandse gamers voelen zich meer thuis als ze aan het gamen zijn, dan bij andere activiteiten. Zo voelen ze zich creatiever, hebben minder stress en gamen helpt bij communicatie en analytisch denken.

Dit artikel is een advertorial van Lenovo. Lees hier wat dat betekent.

Dat blijkt uit een onderzoek van Censuswide, uitgevoerd in opdracht van Lenovo. 65 procent van de ondervraagden voelt zich thuis tijdens het gamen, ten opzichte van 61 procent die zich thuisvoelt bij sociaal contact met familie en vrienden. Meer dan 30 procent van de Nederlandse gamers omschrijft zijn of haar online persoonlijkheid daarnaast als ‘leuk’, ‘fel’, en ‘creatief’, terwijl ze zelf op werk vooral ‘stil’ of ‘serieus’ zijn.

Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat werkende mensen tijdens het gamen creatiever zijn, minder stress ervaren en gamen helpt bij communicatie en analytisch denken. Ook blijkt dat strategiegames populair zijn bij mensen die werken in administratieve en creatieve sectoren, terwijl creatieve games populair zijn bij mensen die werken in de financiële en medische sectoren. Mensen die werken in IT en media hebben meer met first-person shooters, wetenschappers en mensen in de mode voelen zich thuis bij rpg's. 

Online alter-ego vieren

Om de online persoonlijkheden van spelers te vieren werkt Lenovo samen met striptekenaar Salva Espín. Espín is onder andere bekend van Marvel-comics als She-Hulk, X-Men en Wolverine en ontwikkelde zogenaamde 'Second Skin'-stickers om laptops mee te versieren.

"Het was geweldig om onderdeel te zijn van dit project, waarin ik al mijn passies op het gebied van design, gaming en technologie kwijt kon”, meldt de tekenaar.

©GMRimport

©GMRimport

“Ik heb enorm genoten van het hele creatieve proces, waarbij ik nauw heb samengewerkt met het Lenovo-team om vijf ontwerpen te maken die de onderzoeksresultaten het best illustreren. Mijn Legion 7 heeft al de sticker die mijn professionele en alter ego vertegenwoordigt. Ik kan niet wachten om te zien hoe deze ontwerpen deel zullen uitmaken van de laptops van duizenden mensen!"

Volgens Christian Dotzauer, EMEA Marketing Lead van AMD, laat het onderzoek van Censuswide zien dat online gamen mensen een vorm van zelfexpressie biedt. “De communities die zich vormen rond games en game-ervaringen zijn anders dan alle andere. We zijn blij dat we samen kunnen werken met Lenovo om te vieren dat gamers hun ware zelf naar andere aspecten van hun leven brengen door middel van Savage Stickers."

Tot slot krijgt de Lenovo-community de kans om ook zelfs stickers te ontwerpen. Gebruikers kunnen een zogenaamde dual persona-schets inleveren via de community thread, waarna waarna Salva persoonlijk zijn favoriet kiest en met de winnaar samenwerkt om het concept om te zetten in het uiteindelijke Second Skin-ontwerp. De deadline voor het inzenden is 26 januari 2023

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!