Google zou Stadia steeds minder als consumentenplatform zien
Google zou niet zozeer meer proberen Stadia aan consumenten te verkopen en zich in plaats daarvan richten op het verkopen van de techniek achter Stadia aan andere bedrijven.
Dat meldt Business Insider. Google zou steeds minder interesse hebben in het betalen voor grote third-party games om ze op de dienst te krijgen. Dit als gevolg van een gebrek aan populariteit van de dienst, gecombineerd met het sluiten van interne ontwikkelteams voor games.
Minder dan 20 procent van het Stadia-team van Google zou zich nu op consumenten richten; de rest zou zich volledig richten op het verkopen van de techniek aan andere partijen onder de naam Google Stream. Zo zou Google de techniek aan Capcom verkopen, waardoor de uitgever demo's via diens eigen website zou gaan streamen. Ook zouden er gesprekken met Bungie lopen voor het afnemen van de technologie.
Google liet via een statement aan Business Insider weten nog steeds games naar Stadia te willen brengen in 2022. Een bron meldde aan de website dat er binnen Google genoeg liefhebbers van de techniek zijn die er voor willen zorgen dat Stadia niet verdwijnt, maar "die betalen de rekening niet".