Gerucht: Project Scarlett is één Xbox-console
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Project Scarlett is één Xbox-console

Geruchten dat Project Scarlett vorig jaar nog uit twee consoles bestond, maar nu nog maar uit één, zijn sterker geworden door informatie van Microsoft-insider Brad Sams. De ontwikkeling van de Lockhart-console zou zijn stopgezet, mede door Project xCloud.

Hoewel Xbox-hoofd Phil Spencer vorig jaar nog het woord 'consoles' gebruikte wanneer het ging over de volgende generatie, is er op E3 alleen gesproken over een console in enkelvoud. Ook in een recent interview met Business Insider heeft Spencer het over een enkele console. Hierbij zei hij lachend dat zijn uitspraak over meerdere consoles geen verspreking was, refererend naar de uitgebrachte Xbox One S All-Digital Edition.

Geruchten dat Project Scarlett vorig jaar daadwerkelijk nog uit twee consoles bestond, genaamd Anaconda en Lockhart, lijken nu steeds meer bevestigd te worden. Anaconda moest een krachtige versie van de nieuwe Xbox-console worden, terwijl Microsoft met Lockhart een goedkopere optie wilde aanbieden. Brad Sams, hoofdredacteur van Thurott en insider bij Microsoft, komt na het spreken met meerdere bronnen echter tot de conclusie dat de ontwikkeling van Lockhart is stopgezet.

Sams legt uit dat Microsoft mogelijk heeft besloten om Lockhart te schrappen, omdat ontwikkelaars moeite hadden met het maken van games voor twee verschillende Xbox-consoles. Bovendien werden de spellen eerst ontwikkeld voor Lockhart, om vervolgens opgeschaald te worden voor de krachtigere Anaconda-console. Dit zou echter betekenen dat de spellen qua prestaties en op visueel gebied minder goed zijn dan op de volgende generatie PlayStation-console, iets wat Microsoft natuurlijk niet wilde. Ook Digital Foundry bevestigt dit gerucht in een video.

Naast de problemen met het ontwikkelen van games, heeft ook Project xCloud ervoor gezorgd dat de Lockhart-console als overbodig werd bevonden door Microsoft. Lockhart had namelijk als doel om een toegankelijkere optie te zijn, maar Project xCloud, dat gebruikers de mogelijkheid biedt om spellen in hoge kwaliteit te streamen naar elk apparaat, vervult hetzelfde doel.

Microsoft heeft zelf nog niks bevestigd over Anaconda en Lockhart, of überhaubt het bestaan hiervan. Ook Matt Booty, het hoofd van Microsoft, wilde in een interview met Eurogamer op E3 niet zeggen of Project Scarlett één of meerdere consoles inhoudt. "Scarlett is ons console-plan voor 2020", is het enige wat hij hierover kwijt wilde.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!