Far Cry 6 is volgens Ubisoft toch wel politiek geladen
Nieuws

Far Cry 6 is volgens Ubisoft toch wel politiek geladen

De ontwikkelaar van Far Cry 6 heeft gemeld dat Far Cry 6 weldegelijk politiek geladen is. Daarmee verduidelijkt hij een vorige week gemaakte uitspraak.

Eind vorige week werd de eerste gameplay van Far Cry 6 onthuld. In een interview met The Gamer liet narrative director Navid Khavari weten dat het spel geen politiek statement maakt over de huidige situatie in Cuba. Veel gamers reageerden hier verontwaardigd op, omdat het spel overduidelijk een fictief eiland geïnspireerd op Cuba presenteert en men het in de game opneemt tegen een dictator.

In een nieuwe update op Ubisofts blog probeert Khavari meer duidelijkheid te scheppen. "Ons verhaal is politiek. Een verhaal over een moderne revolutie moet dat wel zijn. Er zitten harde, relevante discussies in Far Cry 6 over hoe fascisme in een natie kan ontstaan, over de kosten van imperialisme, gedwongen arbeid, het belang van vrije en eerlijke verkiezingen, LGBTQ+-rechten en meer binnen de context van Yara, een fictioneel eiland in de Caraïben."

Hoewel het haaks op eerdere uitspraken van Khavari lijkt te staan, spreekt hij zichzelf niet tegen. In het interview met The Gamer vertelde hij dat Far Cry 6 niet zozeer een statement maakt over Cuba - in de nieuwe quote benadrukt Khavari dat Ubisoft problemen die echt in de wereld heersen aankaart in een fictionele omgeving. Deze problemen zijn beïnvloed door "andere landen in de wereld waar politieke revoluties hebben plaatsgevonden". Maar: "Als iemand een simpele, kant-en-klare politieke statement over specifiek de situatie van het huidige politieke klimaat in Cuba zoekt, vindt men dat hier niet."

Far Cry 6 komt op 7 oktober naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Epic Games Store, Uplay en Google Stadia.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!