'Far Cry 6 is geen politiek statement over situatie in Cuba'
Nieuws

'Far Cry 6 is geen politiek statement over situatie in Cuba'

Far Cry 6 is volgens de ontwikkelaars bij Ubisoft geen politiek statement over de situatie in Cuba.

Dat meldt narrative director Navid Khavari in een interview met The Gamer. "Wanneer je praat over guerrillastrijders, denk je aan de guerrilla's uit de jaren 50 en 60, maar we hebben daadwerkelijk met guerrillastrijders die toen der tijd hebben teruggevochten gepraat en werden verliefd op hun verhalen."

Hij vervolgt: "Maar we werden ook verliefd op de cultuur en de mensen die we ontmoetten. We hadden daarna het gevoel dat we niet Cuba moesten doen, want we realiseerden ons dat het een ingewikkeld eiland is en ons spel wil geen politiek statement maken over wat er in Cuba gebeurt. Maar het haalt wel inspiratie uit guerrillabewegingen van over heel de wereld en uit de geschiedenis. Wij denken dat het Yara-eiland (het fictieve eiland waar de game zich afspeelt) ons gaat helpen om een verhaal te vertellen dat erg open is over onze politiek en inspiratie."

Het lijkt er op dat Khavari wil zeggen dat er wel degelijk politieke elementen in Far Cry 6 zitten - dat kan ook niet anders, omdat elke vorm van media en kunst wel in meer of mindere mate wordt beïnvloed door politiek - maar dat het niet specifiek gebaseerd is op Cuba. 

Aan de andere kant doet de setting van Far Cry 6 overduidelijk denken aan Cuba - de quote van de ontwikkelaar kan online dan ook op kritiek bij sommige gamers rekenen. Op diverse fora, waaronder ResetEra, klagen bezoekers dat Ubisoft situaties die zich echt in de wereld afspelen gebruikt als aankleding voor hun spellen, maar dat het vervolgens niet een duidelijk standpunt durft te maken.

Far Cry 6 komt op 7 oktober naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Epic Games Store, Uplay en Google Stadia, zo werd gisteren aangekondigd.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!