'Far Cry 6 is geen politiek statement over situatie in Cuba'
Nieuws

'Far Cry 6 is geen politiek statement over situatie in Cuba'

Far Cry 6 is volgens de ontwikkelaars bij Ubisoft geen politiek statement over de situatie in Cuba.

Dat meldt narrative director Navid Khavari in een interview met The Gamer. "Wanneer je praat over guerrillastrijders, denk je aan de guerrilla's uit de jaren 50 en 60, maar we hebben daadwerkelijk met guerrillastrijders die toen der tijd hebben teruggevochten gepraat en werden verliefd op hun verhalen."

Hij vervolgt: "Maar we werden ook verliefd op de cultuur en de mensen die we ontmoetten. We hadden daarna het gevoel dat we niet Cuba moesten doen, want we realiseerden ons dat het een ingewikkeld eiland is en ons spel wil geen politiek statement maken over wat er in Cuba gebeurt. Maar het haalt wel inspiratie uit guerrillabewegingen van over heel de wereld en uit de geschiedenis. Wij denken dat het Yara-eiland (het fictieve eiland waar de game zich afspeelt) ons gaat helpen om een verhaal te vertellen dat erg open is over onze politiek en inspiratie."

Het lijkt er op dat Khavari wil zeggen dat er wel degelijk politieke elementen in Far Cry 6 zitten - dat kan ook niet anders, omdat elke vorm van media en kunst wel in meer of mindere mate wordt beïnvloed door politiek - maar dat het niet specifiek gebaseerd is op Cuba. 

Aan de andere kant doet de setting van Far Cry 6 overduidelijk denken aan Cuba - de quote van de ontwikkelaar kan online dan ook op kritiek bij sommige gamers rekenen. Op diverse fora, waaronder ResetEra, klagen bezoekers dat Ubisoft situaties die zich echt in de wereld afspelen gebruikt als aankleding voor hun spellen, maar dat het vervolgens niet een duidelijk standpunt durft te maken.

Far Cry 6 komt op 7 oktober naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Epic Games Store, Uplay en Google Stadia, zo werd gisteren aangekondigd.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!