Electronic Arts ontslaat zes procent van personeel
Nieuws

Electronic Arts ontslaat zes procent van personeel

Ook wil het meer focus op games met grote communities

Electronic Arts heeft een herstructurering aangekondigd, waarbij ongeveer zes procent van diens werknemers wordt ontslagen.

Dat komt neer op ongeveer 775 werknemers, zo schrijft Games Industry. Het bedrijf wil op die manier niet alleen geld besparen - tussen de 170 en 200 miljoen dollar - maar ook meer focus aanbrengen op games met grote communities.

"Terwijl we meer focus aan onze portfolio aanbrengen, distantiëren we ons van projecten die niet aan onze strategie voldoen, bekijken we hoeveel kantoorruimte we gebruiken en herstructureren we sommige teams", aldus CEO Andrew Wilson

Hij vervolgt: "Dit is het moeilijkste gedeelte, en we proberen dit met zoveel mogelijk zorg en respect te doen. Waar mogelijk bieden we onze collega's mogelijkheden om naar andere projecten te verhuizen. Wanneer dat niet mogelijk is, bieden we ontslagvergoeding en extra voordelen, zoals gezondheidszorg en hulp bij het voortzetten van carrières."

EA is dit kwartaal al begonnen met werknemers verwittigen van hun ontslag. Het bedrijf verwacht daar komende maand nog mee bezig te zijn. De complete herstructurering moet eind september voltooid zijn.

De afgelopen maanden vinden er bij veel verschillende techbedrijven ontslagrondes plaats, waaronder bij Microsoft, Meta, Amazon en Google.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!