Doom Eternal heeft voorlopig geen ray tracing
Nieuws

Doom Eternal heeft voorlopig geen ray tracing

In een interview met Digital Foundry laat Marty Stratton, studiobaas bij id Software, weten dat Doom Eternal bij de release geen gebruik maakt van ray tracing. Ook wordt er ingegaan op de verschillende mogelijkheden die beschikbaar zijn geworden door de nieuwe id Tech 7-engine.

Stratton geeft aan dat het team weinig bezig is geweest met ray tracing. Er is destijds een team geweest dat het idee heeft verkend, maar destijds waren er volgens Stratton genoeg andere zaken met een hogere prioriteit die aandacht nodig hadden. Om ervoor te zorgen dat de game op tijd uitgebracht kan worden, is er besloten om de focus niet op ray tracing te leggen.

Dit betekent echter niet dat ray tracing helemaal niet naar de game gaat komen. Stratton legt namelijk uit dat ze kort geleden weer zijn begonnen met het verkennen van de mogelijkheden omdat ray tracing "niet alleen zorgt voor mooie reflecties". Hier gaat hij verder niet op in, omdat nog niets vaststaat. Wel zegt Stratton dat het team een aantal goede ideeën heeft voor het gebruik van de ray tracing-technologie.

Ray tracing is dus geen onderdeel van Doom Eternal tijdens de lancering, maar er is een goede kans dat dit later alsnog wordt toegevoegd. Wel kunnen spelers uitkijken naar een uitgebreidere wereld, betere animaties, fysica en nog meer dankzij de id Tech 7-engine.

©GMRimport

Stratton gaat ook in op de verschillende verbeteringen die zijn toegepast met behulp van de nieuwe engine. Deze zorgen ervoor dat de wereld waarin Doom Eternal zich afspeelt significant groter is dan bij de voorgaande games. Stratton meldt dat de levels zo’n twee keer groter zijn dan voorheen. Ze wilde hiermee de schaal en het epische gevoel van de game vergroten, een volledige wereld creëren.

Hij geeft een opsomming van verschillende gebieden waar de speler in terecht gaat komen; de Sentinel Homeworld, een arctische basis van een cult, hun versie van de hemel en de hel, Mars en meer. Ook de gameplay van het personage zelf en de interactie met de omgeving schijnen veel te hebben gehad aan de id Tech 7-engine, dankzijde vernieuwde fysica en de animaties binnen de game.

Watch on YouTube

Doom Eternal komt op 20 maart 2020 uit voor pc, PlayStation 4, Switch, Stadia en Xbox One. Lees hier over onze ervaringen met de eerste drie uur van de campaign.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sword of the Necromancer: Resurrection komt op 23 januari uit
Nieuws

Sword of the Necromancer: Resurrection komt op 23 januari uit

Op alle moderne consoles en Steam

Sword of the Necromancer: Resurrection, de remake van Sword of the Necromancer, is vanaf 23 januari 2025 beschikbaar op pc en consoles.

Dat heeft ontwikkelaar Grimorio of Games aangekondigd. De remake van de in 2021 verschenen game plaatst de game in een driedimensionale spelwereld, wat ook weer nieuwe gameplaymechanieken met zich meebrengt.

Sword of the Necromancer: Resurrection wordt omschreven als een 'dungeon crawler actie-rpg' met procedureel gegenereerde elementen. Het unieke aspect van de reeks is dat verslagen vijanden weer tot leven gewekt kunnen worden om ze aan de zijde van de speler te laten vechten.

Sword of the Necromancer: Resurrection komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en Steam. Hieronder is een nieuwe trailer te zien. Grimorio of Games werkt ondertussen ook aan een vervolg genaamd Sword of the Necromancer: Revenant, maar daar is nog geen releasedatum van bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Shadow the Hedgehog nu speelbaar in Sonic Dream Team
Nieuws

Shadow the Hedgehog nu speelbaar in Sonic Dream Team

Het personage heeft een grote rol in aankomende film Sonic the Hedgehog 3

Middels een gratis update is het personage Shadow the Hedgehog speelbaar gesteld in de mobiele game Sonic Dream Team.

Shadow heeft daarbij zijn eigen, unieke krachten gecentreerd rondom Chaos. Zo kan hij Chaos Control en Chaos Shift gebruiken, bijvoorbeeld om vijanden en objecten in de omgeving op een plek vast te zetten.

Shadow kan ontgrendeld worden om in Adventure-modus te gebruiken door de uitdagingen van Tails uit te behalen. Verder zijn er zes beeldjes gebaseerd op Shadow om te verzamelen, is de tutorial aangepast en zijn er nieuwe muzieknummers toegevoegd.

De toevoeging van Shadow is geen verrassing: het personage speelt een grote rol in de op 26 december in de bioscoop te verschijnen film Sonic the Hedgehog 3. Daarin wordt hij van stem voorzien door The Matrix- en Cyberpunk 2077-acteur Keanu Reeves.

Het eind vorig jaar op Apple Arcade uitgekomen Sonic Dream Team biedt 3D-platformactie waarbij spelers naast Shadow ook Sonic, Tails, Knuckles, Amy, Rouge en Cream kunnen besturen. Het verhaal draait om Dr. Eggman die de Reverie steelt, een eeuwenoud apparaat waarmee dromen werkelijkheid worden. Logischerwijs wil de slechterik dit gebruiken om de wereld te veroveren, en het is aan Sonic en zijn vrienden om dit tegen te houden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!