Doom Eternal heeft voorlopig geen ray tracing
Nieuws

Doom Eternal heeft voorlopig geen ray tracing

In een interview met Digital Foundry laat Marty Stratton, studiobaas bij id Software, weten dat Doom Eternal bij de release geen gebruik maakt van ray tracing. Ook wordt er ingegaan op de verschillende mogelijkheden die beschikbaar zijn geworden door de nieuwe id Tech 7-engine.

Stratton geeft aan dat het team weinig bezig is geweest met ray tracing. Er is destijds een team geweest dat het idee heeft verkend, maar destijds waren er volgens Stratton genoeg andere zaken met een hogere prioriteit die aandacht nodig hadden. Om ervoor te zorgen dat de game op tijd uitgebracht kan worden, is er besloten om de focus niet op ray tracing te leggen.

Dit betekent echter niet dat ray tracing helemaal niet naar de game gaat komen. Stratton legt namelijk uit dat ze kort geleden weer zijn begonnen met het verkennen van de mogelijkheden omdat ray tracing "niet alleen zorgt voor mooie reflecties". Hier gaat hij verder niet op in, omdat nog niets vaststaat. Wel zegt Stratton dat het team een aantal goede ideeën heeft voor het gebruik van de ray tracing-technologie.

Ray tracing is dus geen onderdeel van Doom Eternal tijdens de lancering, maar er is een goede kans dat dit later alsnog wordt toegevoegd. Wel kunnen spelers uitkijken naar een uitgebreidere wereld, betere animaties, fysica en nog meer dankzij de id Tech 7-engine.

©GMRimport

Stratton gaat ook in op de verschillende verbeteringen die zijn toegepast met behulp van de nieuwe engine. Deze zorgen ervoor dat de wereld waarin Doom Eternal zich afspeelt significant groter is dan bij de voorgaande games. Stratton meldt dat de levels zo’n twee keer groter zijn dan voorheen. Ze wilde hiermee de schaal en het epische gevoel van de game vergroten, een volledige wereld creëren.

Hij geeft een opsomming van verschillende gebieden waar de speler in terecht gaat komen; de Sentinel Homeworld, een arctische basis van een cult, hun versie van de hemel en de hel, Mars en meer. Ook de gameplay van het personage zelf en de interactie met de omgeving schijnen veel te hebben gehad aan de id Tech 7-engine, dankzijde vernieuwde fysica en de animaties binnen de game.

Watch on YouTube

Doom Eternal komt op 20 maart 2020 uit voor pc, PlayStation 4, Switch, Stadia en Xbox One. Lees hier over onze ervaringen met de eerste drie uur van de campaign.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Doom: The Dark Ages lijkt op 15 mei te verschijnen
Nieuws

Doom: The Dark Ages lijkt op 15 mei te verschijnen

Waarschijnlijk wordt dit aanstaande donderdag onthuld

Het lijkt er op dat Doom: The Dark Ages op 15 mei uitkomt.

De website Gamekult meldde dat in een artikel die inmiddels verwijderd is, maar op Insider Gaming en ResetEra wordt er alsnog melding gemaakt van dat artikel. Bepaalde media zouden een previewevenement voor de game hebben bijgewoond waaruit dit gebleken is. Het lijkt er dan ook op dat de website deze informatie te vroeg naar buiten heeft gebracht en heeft geprobeerd dat te corrigeren.

Mocht binnenkort de releasedatum van Doom: The Dark Ages worden aangekondigd, dan gebeurt dat waarschijnlijk aanstaande donderdag tijdens de Xbox Developer Direct-uitzending. Xbox liet weten dat South of Midnight van Compulsion Games, Clair Obscur: Expedition 33 van Sandfall Interactive en Doom: The Dark Ages van ID Studios de revue passeren. Daarnaast wordt er een nieuwe game getoond van een nog onaangekondigde ontwikkelaar. De stream is op donderdag 23 januari vanaf 19:00 uur Nederlandse tijd te zien via YouTube en Twitch.

Doom: The Dark Ages is een prequel op Doom (2016) en Doom Eternal, waarin spelers wederom in de huid als de Doom Slayer kruipen. Daarbij ligt er zoals de titel al aangeeft een nadruk op een middeleeuwse setting en wapens. De game komt naar Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Spirituele Dino Crisis-opvolger Code Violet slaat pc over vanwege 'seksuele mods'
Nieuws

Spirituele Dino Crisis-opvolger Code Violet slaat pc over vanwege 'seksuele mods'

Maar de studio is niet tegen pc-gamers of het pc-platform

De third-person actiehorrorgame Code Violet komt niet op pc uit. Ontwikkelaar TeamKill Media wil zo voorkomen dat er seksueel getinte mods voor de game verschijnen.

De game werd vorige week aangekondigd voor PlayStation 5. Op social media heeft de ontwikkelaar nu laten weten dat er niet aan een pc-versie wordt gewerkt omdat "we niet willen dat mensen vulgaire versies van de personages uit de game beschikbaar stellen via een mod".

Het bedrijf vervolgt: "We dragen onze stemactrices en -acteurs in een hoog vaandel, net zoals onze artistieke visie op de game en het verhaal, en wijzen elke poging om dat te vernietigen met seksuele mods af. Het is ons het extra geld niet waard om onze kunst en mogelijk de reputatie van onze stemactrices en -acteurs voor joker te zetten."

TeamKill Media benadrukt wel dat ze "niet tegen pc-gamers of het pc-platform zijn. We zijn niet tegen modders en sommige leuke mods die ze maken. Maar we zijn honderd procent tegen pornografische mods."

Code Violet speelt zich af in de vijfentwintigste eeuw. Spelers besturen Violet Sinclair, die uit het verleden komt en het Aion Bioengineering Complex moet verkennen terwijl in het gebouw dinosauriërs zijn losgebroken. De setting en de gameplay doen dan ook erg denken aan Capcoms klassieke survivalhorrorfranchise Dino Crisis.

TeamKill Media is een ontwikkelaar bestaande uit vier werknemers. Eerdere games van de studio zijn Quantum Error, Son and Bone en Kings of Lorn: The Fall of Ebris. Code Violet staat gepland voor een release op PS5 in juli.

De ontwikkelaar van Code Violet is overigens niet de enige studio die probeert te waken voor seksueel getinte mods. Vorig jaar vroeg Final Fantasy 7 Rebirth-regisseur Naoki Hamaguchi aan gamers om geen beledigende of ongepaste mods voor de game te installeren. Die game verschijnt aanstaande donderdag op pc. Ook Koei Tecmo-topman Tomotoshi Nishimura gaf onlangs aan dat ze 'copyright strikes' uitvoeren wanneer mods met "volwassen doeleinden" voor hun games online worden geplaatst.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!