Modder maakt demake van Doom uit 2016
Gamer.nl
Nieuws

Modder maakt demake van Doom uit 2016

Doom World-gebruiker Noiser heeft een mod voor Doom 2 gecreëerd waarmee Doom (2016) te spelen is alsof het in 1993 gemaakt is.

Er zijn verschillende features beschikbaar in de mod waaronder nieuwe demon abilities zoals Mancubi met vlammenwerpers en Revenants met jetpacks. Verder zijn er nieuwe/verbeterde wapens. De Chaingun is hier één van en is nu twee keer sneller. Ook is er een feature toegevoegd met de naam ‘The Doom4mator’ die de textures van de game veranderen om Doom uit 2016 na te bootsen. Verder is er nieuwe muziek toegevoegd, zijn er visuele effecten toegevoegd als bloedspetters op de grond en zijn de wapens gecentreerd wanneer deze worden afgevuurd.

De volledige lijst aan features en download links zijn hier te vinden.

Bekijk de trailer voor Doom 4 Vanilla hieronder en neemhier een kijkje naar de Battle-modus van de nieuwste game in de serie; Doom Eternal.

Watch on YouTube

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo: 'Ontwikkelaars vroegen om digitale triggers op Switch 2-controllers'
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo: 'Ontwikkelaars vroegen om digitale triggers op Switch 2-controllers'

Daarom zou er niet voor analoge triggers gekozen zijn

De Joy-Cons en Pro Controller voor Nintendo Switch 2 hebben geen analoge, maar digitale triggers. Volgens Nintendo is hier voor gekozen omdat veel ontwikkelaars daar om vroegen.

Dat meldden Nintendo-topmannen in een interview met VentureBeat. Bij analoge triggers registreert de controller hoever de trigger wordt ingedrukt - bijvoorbeeld om te bepalen hoeveel gas er wordt gegeven in racespellen - terwijl digitale triggers elke beweging als dezelfde input registreren.

Setsuya Sasaki, de technical director van de Switch 2: "Er waren een hoop, laten we zeggen, kieskeurige ontwikkelaars die om (digitale triggers) vroegen. Daarom hebben we daar voor gekozen."

Switch 2-producent Kouichi Kawamoto vult aan: "Er zitten zowel voor- als nadelen aan analoge knoppen. Je verliest wat momentum wanneer ze analoog zijn. We overwogen het en besloten dat directe input een betere optie zou zijn."

Overigens had de GameCube-controller wel analoge triggers. Games als F-Zero GX en Super Mario Sunshine maken hier gebruik van. Het is echter niet noodzakelijk om de games te kunnen spelen. Op de Switch 2 komen via Nintendo Switch Online GameCube-spellen beschikbaar. De Switch 2 is vanaf 5 juni verkrijgbaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sifu-makers brengen voetbalgame Rematch op 19 juni uit
Gamer.nl
Nieuws

Sifu-makers brengen voetbalgame Rematch op 19 juni uit

Een open bèta gaat op 18 april van start

Rematch, de nieuwe voetbalgame van Sifu-ontwikkelaar Sloclap, komt op 19 juni uit.

Dat werd gisteren aangekondigd. Naast een standaardeditie van 30 dollar (prijs in euro's nog onbekend) komt er ook een Pro-editie van 40 dollar en Elite-editie van 50 dollar uit met drie dagen eerder toegang en andere extra's. Op 18 april begint daarnaast een open bèta - mensen kunnen zich hier registreren.

De online multiplayergame Rematch bestaat uit potjes van vijf tegen vijf spelers en plaats de camera achter de voetballer die spelers besturen. De wedstrijden spelen zich dan ook af in kleinere stadions.

Een uniek detail van het spel is dat spelers geen overtredingen of buitenspel kunnen maken; alles is toegestaan. Omdat spelers maar één voetballer besturen, kan er continu geschakeld worden van positie op het veld. Verder valt de grafische stijl van Rematch op - een vergelijkbare cartooneske stijl als Sifu.

Rematch komt naar pc (via Steam), PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Sloclap belooft dat er na release seizoensgebonden content wordt toegevoegd, waaronder cosmetische items en nieuwe modi.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!