Waarom Activision afscheid nam van Destiny 2
Gamer.nl
Nieuws

Waarom Activision afscheid nam van Destiny 2

Destiny 2 voldeed niet aan de financiële verwachtingen van Activision. Dit legt directeur Coddy Johnson uit bij de bekendmaking van de kwartaalcijfers van de uitgever.

In januari kondigde Bungie aan dat de ontwikkelaar van de Halo- en Destiny-series na acht jaar de wegen ging scheiden met Activision. Bungie en Activision hebben nog geen verklaring gegeven voor het besluit.

Bij het bekend maken van de kwartaalcijfers van Activision, werd directeur Coddy Johnson gevraagd om dieper in te gaan op het vertrek van het bedrijf bij Bungie en Destiny 2. Johnson vertelt dat de uitgever hiertoe heeft besloten om drie redenen:

Ten eerste zegt Johnson dat Activision de uitgever was van Destiny 2, maar dat het niet de eigenaar was van de onderliggende Destiny-franchise. Dit is wel het geval voor de andere grote series van Activision, wat het bedrijf onderscheidt in de game-industrie. "Het bezitten van het intellectueel eigendom van een game geeft ons de kans om nieuwe ervaringen en verbintenissen aan te gaan en is dan ook een nieuwe bron van inkomsten."

©GMRimport

De tweede reden waarom de uitgever is gescheiden van Destiny is volgens Johnson omdat Destiny 2 niet zoveel geld opbracht dan vooraf werd verwacht. "Destiny wordt geroemd om de hoge kwaliteit van de content, maar het spel heeft niet voldaan aan de financiële verwachtingen van Activision."

Tot slot geeft Johnson aan dat het talent van ontwikkelaars een belangrijke, maar schaarse bron is bij Activision. Tijdens de samenwerking werd een gedeelte van dit talent in beslag genomen door Bungie om aan Destiny 2 te werken. Met de regeling die Activision nu heeft getroffen met Bungie, zullen deze ontwikkelaars na een korte overgangsperiode weer terug aan de slag gaan bij Activision.

Ook zei Activision bij de bekendmaking van de kwartaalcijfers dat het bedrijf ongeveer acht procent van haar werknemers gaat ontslaan, ondanks de goede financiële resultaten.

Destiny 2 is te spelen op pc, Xbox One en PlayStation 4

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox-controllers gebaseerd op Doom: The Dark Ages onthuld
Gamer.nl
Nieuws

Xbox-controllers gebaseerd op Doom: The Dark Ages onthuld

Microsoft heeft een Xbox-controller en Xbox Elite-controller gebaseerd op Doom: The Dark Ages uit de doeken gedaan. Ook komt er een 'consolewrap' voor de Xbox Series X uit.

Dat werd via Xbox Wire aangekondigd. De accessoires zijn in de trailer hieronder te zien. De draadloze Xbox-controller heeft een groene kleur gebaseerd op het hoofdpersonage uit de Doom-games. De controller kost 79,99 euro en kan hier besteld worden. De controller wordt ook geleverd met een downloadcode voor de Slayer Executioner Skin-dlc.

De Xbox Elite-controller heeft een transparante rode bovenkant en alle aanpasbare opties van de reguliere Elite-controller. Deze controller komt op 25 april uit en kan voor 199,99 euro gereserveerd worden. Tot slot is er nog de Xbox Series X-consolewrap die om de console gewikkeld kan worden. Deze kost 54,99 euro en kan hier besteld worden.

Doom: The Dark Ages is een prequel op Doom (2016) en Doom Eternal, waarin spelers wederom in de huid als de Doom Slayer kruipen. Daarbij ligt er zoals de titel al aangeeft een nadruk op een middeleeuwse setting en wapens.

Ron Vorstermans woonde begin dit jaar een presentatie bij over de nieuwe Doom en is enthousiast in zijn preview: "Open gebieden, een nieuwe setting, die mech: het ziet er allemaal ontzettend geraffineerd uit. id Software heeft duidelijk de ambitie om hier een nog grootser avontuur van te maken. Maar dat is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat The Dark Ages een Doom-game wil zijn waarin je lekker kan gaan. Het ziet er zó immens bevredigend uit op het laatste moment een kogel terug te kaatsen, om vervolgens je zaagschild in het hoofd van een of ander hondslelijk duivelskind te werpen. Nee, een schild is niet typisch Doom, maar dit schild is dat zeker wel. Zin in."

Doom: The Dark Ages komt op 15 mei naar Xbox Series-consoles, pc en PlayStation 5. Ook zal het spel meteen op Xbox Game Pass komen te staan.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft: 'Xbox Game Pass niet voor iedereen de beste keuze'
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft: 'Xbox Game Pass niet voor iedereen de beste keuze'

Games op die Game Pass staan moeten ook te koop blijven staan

Phil Spencer, de CEO van Microsoft Gaming, heeft toegegeven dat Xbox Game Pass niet voor alle soorten spelers een geschikte vorm van gameconsumptie is.

Dat meldde hij in een interview met Variety, waarin hij ook benadrukte dat het bedrijf Xbox-games op Nintendo Switch 2 gaat uitbrengen. "(Game Pass) is niet voor iedereen. Als je maar één of twee games per jaar speelt, dan is Game Pass waarschijnlijk niet het juiste zakenmodel voor je. Je kan dan beter die twee games aanschaffen, en dat is volkomen logisch. Maar ik wil dat je de keuze hebt. Dus we willen er voor blijven zorgen dat alles wat op Game Pass staat ook te koop is."

Sommige mensen vragen zich al een tijdje af of Xbox Game Pass, waarbij consumenten een abonnement afsluiten en vervolgens alle first-party Microsoft-games en vele third-party-games kunnen spelen zonder ze te kopen, op de lange termijn wel houdbaar is voor Microsoft. Spencer meldde echter dat de hoeveelheid uren dat mensen games op Xbox spelen "redelijk substantieel blijft groeien. Game Pass is daar een belangrijk onderdeel van, maar ik zie Game Pass niet als het antwoord op alles. Het maakt onderdeel uit van de Xbox-strategie om nieuwe spelers te vinden."

Spencer vervolgde: "Ik heb Game Pass altijd gezien als nog een optie voor iemand die games wil spelen. We hebben vele zakenmodellen, van free-to-play en het kopen van games tot afgeprijsde spellen - Game Pass is ook een optie. Dus daar naar kijkend wil ik er voor zorgen dat het aantal uren dat mensen games spelen (op Xbox) blijft stijgen, dat nieuwe mensen dit zien als een manier om een bibliotheek aan games te vinden en op te bouwen. Daar richten we ons op."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!