Deathloop blokkeert DualSense-schouderknoppen wanneer wapens vastlopen
Nieuws

Deathloop blokkeert DualSense-schouderknoppen wanneer wapens vastlopen

De regisseur van Deathloop vertelt hoe Deathloop gebruik maakt van de nieuwe mogelijkheden van de DualSense-controller. De schouderknoppen van de worden bijvoorbeeld geblokkeerd zodra wapens vastlopen.

Dat de DualSense-controller over haptische feedback en adaptieve schouderknoppen beschikt is allang geen geheim meer. De afgelopen maanden is getoond wat deze functies kunnen betekenen voor de gameplay van bepaalde games. Uit een bericht van de regisseur van Deathloop, Dinga Bakaba, is af te lezen hoe deze functie onder meer tot zijn recht komt in de game Deathloop.

Bakaba legt uit dat het in Deathloop wel eens voorkomt dat wapens niet helemaal meewerken. Zo kan het voorkomen dat een wapen tijdelijk blokkeert. Wanneer dit in het spel voorvalt, kunnen spelers tijdelijk geen gebruik maken van de schouderknoppen. Deze worden namelijk, net als het wapen, tijdelijk geblokkeerd.

"Ik ben erg enthousiast over de haptische feedback en de adaptieve schouderknoppen. Deze functies brengen meer fysieke betrokkenheid bij in-game-ervaringen.", verhaalt Bakaba.

"Deathloop is een first-person shooter en we doen ons best om de game zo anders mogelijk te laten voelen dan zijn genregenoten. Een goed voorbeeld is de manier waarop wij gebruik maken van de adaptieve schouderknoppen en haptische feedback. Zo wordt er nog voor het eindigen van een animatie feedback verstuurd naar de spelers zodat hij/zij zich realiseert dat het wapen losgemaakt moet worden", aldus Bakaba.

In Deathloop arriveren spelers op een wetteloos eiland genaamd Blackreef. Spelers kunnen in Deathloop het eiland verkennen dat gevuld is met indrukwekkende omgevingen op de manier die zij wensen. Men krijgt de taak om doelwitten over het hele eiland uit te schakelen om uiteindelijk de cyclus, de Deathloop, te beëindigen. Arkane laat weten binnenkort een update over het spel te geven.

Gister werd bekendgemaakt dat Deathloop is uitgesteld naar het tweede kwartaal van 2021.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GSC over Stalker 2 op PS5: 'We ondersteunen de bestaande versies'
Nieuws

GSC over Stalker 2 op PS5: 'We ondersteunen de bestaande versies'

Dat wil niet zeggen dat er nooit een PS5-versie uitkomt

GSC Game World geeft aan dat het bedrijf zich richt op het ondersteunen van de bestaande versies van Stalker 2: Heart of Chornobyl.

Tech4Gamers sprak regisseur Ievgen Grygorovych over de mogelijkheid van een PS5-versie van Stalker 2. De game kwam eerder dit najaar uit op Xbox Series X en S en pc. Op de vraag of gamers een PS5-versie kunnen verwachten, antwoordde hij het volgende: "We hebben ons volledig gerucht op het ontwikkelen (en nu ondersteunen) van de pc- en Xbox Series-versies."

Eerder lekte uit documenten dat er voor zover bekend een afspraak met Microsoft is gemaakt om Stalker 2 drie maanden console-exclusief voor Xbox te houden. Tech4Gamers vroeg aan Grygorovych of hij op die geruchten kon reageren. Hij weigerde daar echter op in te gaan.

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. Ook staat het spel op Xbox Game Pass.

Dat de game is uitgekomen mag een klein wonder heten, want de ontwikkeling had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten.

Kamal van de Pol deelde een 7 uit in de Gamer.nl-review: "Stalker 2: Heart of Chornobyl is een melancholische en meeslepende shooter gemaakt in de meest bijzondere omstandigheden. De prachtige en tot de nok toe gevulde spelwereld gaat wel gepaard met frustrerende AI en grafische foutjes. Daarbij verschilt de ervaring in de kern niet veel van de voorgaande delen. Ondanks dat is Stalker 2 een game waar je uren in kunt stoppen. Hoe meer moeite je in het verkennen van de Zone steekt, des te meer het je oplevert." GSC Game World heeft inmiddels al meerdere patches voor de game uitgebracht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two had in 2001 al plannen voor GTA Online
Nieuws

Take-Two had in 2001 al plannen voor GTA Online

Een uitgebreid document over de plannen is gelekt

Er zijn documenten gelekt over de Grand Theft Auto-franchise waaruit blijkt dat er in 2001 al plannen waren over een online game of modi binnen de Grand Theft Auto-reeks.

Door een hack op ontwikkelaar Rockstar Games enkele jaren geleden lekten er eerder al vroege beelden en bestanden van Grand Theft Auto 6, en vorig jaar rond de feestdagen verscheen de broncode van GTA 5 en bestanden over diverse geannuleerde projecten online.

Nu zijn er tijdens Kerstmis weer documenten over de geschiedenis van de GTA-franchise gelekt. In documenten over de ontwikkeling van onder andere GTA Online, Vice City Stories, San Andreas en GTA Advance, die zijn geüpload via Internet Archive, zijn allerlei details te vinden.

Zo werd er aan het begin van dit millennium al gewerkt aan de voorloper van GTA Online. Er is een ontwerpdocument van 58 pagina's te vinden voor een project genaamd 'GTA: Online' waarin diverse details worden beschreven, waaronder de mogelijkheid om online te spelen met een zelfgemaakt personage.

Voormalige Rockstar-ontwikkelaar Obbe Vermeij heeft inmiddels bevestigd dat sommige van deze documenten inderdaad echt zijn. Sterker nog: hij werkte ooit aan een online deathmatch-modus voor de online game. De documenten kunnen hier gevonden worden.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!