Deathloop blokkeert DualSense-schouderknoppen wanneer wapens vastlopen
De regisseur van Deathloop vertelt hoe Deathloop gebruik maakt van de nieuwe mogelijkheden van de DualSense-controller. De schouderknoppen van de worden bijvoorbeeld geblokkeerd zodra wapens vastlopen.
Dat de DualSense-controller over haptische feedback en adaptieve schouderknoppen beschikt is allang geen geheim meer. De afgelopen maanden is getoond wat deze functies kunnen betekenen voor de gameplay van bepaalde games. Uit een bericht van de regisseur van Deathloop, Dinga Bakaba, is af te lezen hoe deze functie onder meer tot zijn recht komt in de game Deathloop.
Bakaba legt uit dat het in Deathloop wel eens voorkomt dat wapens niet helemaal meewerken. Zo kan het voorkomen dat een wapen tijdelijk blokkeert. Wanneer dit in het spel voorvalt, kunnen spelers tijdelijk geen gebruik maken van de schouderknoppen. Deze worden namelijk, net als het wapen, tijdelijk geblokkeerd.
"Ik ben erg enthousiast over de haptische feedback en de adaptieve schouderknoppen. Deze functies brengen meer fysieke betrokkenheid bij in-game-ervaringen.", verhaalt Bakaba.
"Deathloop is een first-person shooter en we doen ons best om de game zo anders mogelijk te laten voelen dan zijn genregenoten. Een goed voorbeeld is de manier waarop wij gebruik maken van de adaptieve schouderknoppen en haptische feedback. Zo wordt er nog voor het eindigen van een animatie feedback verstuurd naar de spelers zodat hij/zij zich realiseert dat het wapen losgemaakt moet worden", aldus Bakaba.
In Deathloop arriveren spelers op een wetteloos eiland genaamd Blackreef. Spelers kunnen in Deathloop het eiland verkennen dat gevuld is met indrukwekkende omgevingen op de manier die zij wensen. Men krijgt de taak om doelwitten over het hele eiland uit te schakelen om uiteindelijk de cyclus, de Deathloop, te beëindigen. Arkane laat weten binnenkort een update over het spel te geven.
Gister werd bekendgemaakt dat Deathloop is uitgesteld naar het tweede kwartaal van 2021.