De game-industrie heeft haar #MeToo-moment - GNL Podcast 242
Nieuws

De game-industrie heeft haar #MeToo-moment - GNL Podcast 242

#MeToo heeft ook de game-industrie bereikt. Verscheidene ontwikkelaars worden beschuldigd van seksuele intimidatie en misbruik. Hoe moeten we hier mee omgaan? Verder: Astral Chain, Control en Telling Lies.

Watch on YouTube

Lees ook Eriks column over de #MeToo-beschuldigingen

Luister via Apple Podcasts, Spotify, Stitcher, Soundcloud, of als mp3. Vragen of onderwerpen voor de podcast? Kom langs in de Discord of stuur Erik een mail.

Aflevering 7 van de Ron en Erik Podcast gaat dieper in op het #MeToo-nieuws. Je kunt ons vinden op Patreon, waar we maandelijks extra podcasts uitgeven.

Onderwerpen:

03:46 - Astral Chain
17:27 - Control
35:38 - Telling Lies
42:13 - #MeToo in de game-industrie
56:09 - Wat hebben we gespeeld?

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
MindsEye van GTA-producent verschijnt op 10 juni
Nieuws

MindsEye van GTA-producent verschijnt op 10 juni

De game bevat een futuristische open spelwereld

MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, komt op 10 juni uit.

Dat werd gisteren aangekondigd. De game komt zowel fysiek als digitaal uit, verschijnt op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en gaat 59,99 euro kosten. Een nieuwe verhalende trailer draait om de locatie waar de game zich afspeelt, Redrock City, en toont behoorlijk wat actie.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy benadrukt echter dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-serie geeft meteen context aan Abby's acties
Nieuws

The Last of Us-serie geeft meteen context aan Abby's acties

Haar motivatie zal niet lang op zich laten wachten

In het aankomende tweede seizoen van The Last of Us wordt meteen de motivatie achter de acties van personage Abby Anderson gedeeld met kijkers.

Dat heeft Neil Druckmann, een van de makers van de games en showrunners van de tv-serie, bevestigd (via Gold Derby). Logischerwijs volgen hierna (zo vaag mogelijk beschreven) spoilers voor het verhaal van The Last of Us: Part 2 en de tv-serie.

"In de game speel je als Abby, dus vorm je meteen een band met haar, omdat je als haar moet zien te overleven, met haar door de sneeuw rent en tegen geïnfecteerden vecht. We kunnen bepaalde details weglaten en in mysterie gehuld laten en dit pas later uit de doeken doen", zo legt Druckmann uit.

Hij meldt vervolgens dat dit geen optie is in de televisieserie, omdat kijkers natuurlijk niet Abby kunnen besturen. "We hebben dus andere gereedschappen nodig, en de context gaf ons die mogelijkheid." Met die context bedoelt Druckmann de reden waarom Abby bepaalde acties onderneemt gedurende het verhaal. Haar motivatie om dit te doen wordt pas later in de game onthuld, maar dit komt dus relatief vroeg gedurende het aankomende tweede seizoen aan bod.

"Als we een soortgelijke tijdlijn als de game aan zouden houden rondom deze onthulling, zouden kijkers erg, erg lang moeten wachten op die context. Ze zouden waarschijnlijk ook spoilers lezen tussen de seizoenen door, en dat wilden we voorkomen. Het voelde dan ook goed om de onthulling naar voren te halen en kijkers meteen de juiste context te geven."

Het tweede seizoen verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max. Onlangs ging de eerste aflevering in première voor een selecte groep in Los Angeles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!