Cornfox & Bros. geeft inzicht in Oceanhorn 2-ontwikkeling
Het tweede deel in de Oceanhorn-serie wordt gemaakt met Unreal Engine. Ontwikkelaar Cornfox & Bros. geeft inzicht in de ontwikkeling van het spel.
Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas werd in 2013 gelanceerd voor iOs. Het spel heeft veel weg van de Zelda-games en gaat over een jongen die zijn verloren vader moet vinden en het levende fort genaamd Oceanhorn moet verslaan. De mobiele game was een van de grootste en mooiste spellen op het platform en kreeg goede reviews. Later werd Oceanhorn uitgebracht voor Android, pc, PlayStation 4, PlayStation Vita, Xbox One en Nintendo Switch.
In 2016 werd Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm aangekondigd door ontwikkelaar Cornfox & Bros., wat uit slechts zes mensen bestaat. Het doel van het bedrijf is om een spel te maken dat uitkomt voor mobiel, maar de kwaliteit heeft van een console-game.
Waar voor het eerste spel nog een eigen engine gebouwd werd, wordt voor het tweede deel in de Oceanhorn-serie gebruik gemaakt van Unreal Engine. De ontwikkelaar kan hierdoor alle aandacht richten op het spel zelf. "De game-engine is als een camera voor een filmmaker. Je hoeft niet te beginnen met het bouwen van de camera, maar je kan je focussen op de content."
Volgens Cornfox & Bros. is het belangrijk dat Unreal Engine het kleine ontwikkelingsteam helpt om zich te focussen op het spel, zonder dat het zich zorgen hoeft te maken over technische implementaties. Ook is het erg makkelijk om het spel over te brengen naar andere platformen met de engine.
Bekijk
de laatste gameplay-beelden van Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm