Capcom-producent over korte laadtijden en vr-functionaliteiten PlayStation 5
Gamer.nl
Nieuws

Capcom-producent over korte laadtijden en vr-functionaliteiten PlayStation 5

Jun Takeuchi van Capcom is van mening dat Sony serieus bezig is om de speelervaring van gebruikers te verbeteren. Ook kan Capcom met de PlayStation 5 laten zien hoe technologisch sterk het bedrijf is.

Capcom-regisseur en producent Jun Takeuchi gaf deze week een interview voor het Japanse magazine Famitsu. In het interview, dat is vertaald door nieuwswebsite Twinfinite, werd Takeuchi gevraagd naar zijn impressies en verwachtingen van de volgende generatie PlayStation-console.

Op basis van de tot nu toe bekende informatie over de PlayStation 5, is Takeuchi van mening dat Sony serieus bezig is met het verbeteren van de spelerservaring op de nieuwe console. Vooral de kortere laadtijden die spelers ondervinden door de SSD met een hoge bandbreedte en het efficiënte gebruik van geheugen, gaan hier volgens Takeuchi een groot aandeel in spelen.

Takeuchi, die onder andere aan de franchises van Resident Evil en Devil May Cry heeft gewerkt, zegt dat de verwerkings- en opslagsnelheden van de PlayStation 5 veel potentie bieden om actiegames te verbeteren. Ook creëert de nieuwe console een omgeving waarin Capcom kan laten zien hoe technologisch sterk het bedrijf is. Hierbij geeft Takuchi de virtual reality-functionaliteiten in Resident Evil 7 als voorbeeld, waar hij graag een nog meer realistische ervaring van maakt.

Ook Katsuhiro Harada, producent en regisseur van Bandai Namco, werd door Famitsu gevraagd naar zijn mening over de capaciteiten van de PlayStation 5. Harada ziet vooral de ray-tracing-ondersteuning van de nieuwe console als een welkome verbetering en zegt dat deze technologie ontwikkelaars veel tijd kan besparen tijdens het maken van games. Ook zegt Harada graag gebruik te gaan maken van 3D audio, om een betere speelervaring te creëren voor gebruikers met een visuele beperking.

Lees ook alle Playstation 5-geruchten en feiten op een rij.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda benadrukt nog altijd aan The Elder Scrolls 6 te werken
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda benadrukt nog altijd aan The Elder Scrolls 6 te werken

De game werd in 2018 officieel aangekondigd

Bethesda's Todd Howard heeft eens te meer benadrukt dat er nog altijd aan The Elder Scrolls 6 gewerkt wordt.

Toen The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered gisteren werd aangekondigd en uitgebracht, kwam Bethesda's Todd Howard aan het woord in de aankondigingsvideo. Er werd logischerwijs vooral gepraat over Oblivion, maar hij meldde ook het volgende: "Natuurlijk werken we hier aan het zesde hoofdstuk, maar wat zo tof is aan The Elder Scrolls is dat we kunnen terugblikken op alle hoofdstukken."

Daarmee bevestigt Howard dus het langverwachte zesde deel in de rpg-reeks nog altijd in ontwikkeling is. De game werd in 2018 aangekondigd middels een logo - sindsdien is er niets van het spel getoond. Zover bekend is de ontwikkeling pas echt op stoom gekomen nadat Starfield in 2023 uitkwam. Het is dan ook onwaarschijnlijk dat het spel in de nabije tijd uitkomt. Het vorige hoofddeel in de reeks, Skyrim, verscheen in 2011. Volgens geruchten speelt The Elder Scrolls 6 zich af in Hammerfell in High Rock.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Blizzard sluit Diablo 4 op Switch 2 niet uit
Gamer.nl
Nieuws

Blizzard sluit Diablo 4 op Switch 2 niet uit

De uitdaging zit hem vooral in een liveservicegame in combinatie met een handheld

Blizzard heeft niet uitgesloten dat Diablo 4 na verloop van tijd ook op Nintendo Switch 2 uitkomt.

In een interview met Gamertag Radio liet Diablo-hoofd Rod Fergusson weten dat een Switch 2-versie van de in 2023 uitgekomen game wellicht tot de mogelijkheden behoort. "Er zijn zeker kansen. Ik bedoel, Diablo 3 en Diablo 2 Resurrected zijn al uit op de Switch, en via backward compatibility worden die ook speelbaar op Switch 2."

Of Diablo 4 ook daadwerkelijk naar Switch 2 komt hangt niet zozeer af van de grafische capaciteiten van de console, maar vooral of een liveservicegame goed werkt op een systeem die in veel huishoudens ook als handheld functioneert en dus niet altijd toegang heeft tot een stabiele internetverbinding. "Het is fijn dat Switch 2 een game als Diablo 4 af kan spelen, dus we kijken er zeker naar. De uitdaging ligt niet zozeer bij de hardware, maar meer hoe we... weet je, liveservice was op de Switch in het verleden een beetje uitdagend."

Fergusson vervolgt: "Ik ben hoopvol dat wanneer de console aankomende juni uitkomt en we naar de toekomst kijken, dit steeds makkelijker wordt, zodat het logischer is om een liveservicegame op dat platform uit te brengen."

Eerder dit jaar claimde insider eXtas1s al dat Diablo 4 naar Switch 2 in ontwikkeling is, maar dit is op moment van schrijven nog niet officieel bevestigd. Diezelfde insider claimde overigens ook dat Bethesda's Starfield naar Switch 2 komt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!