Capcom-producent over korte laadtijden en vr-functionaliteiten PlayStation 5
Jun Takeuchi van Capcom is van mening dat Sony serieus bezig is om de speelervaring van gebruikers te verbeteren. Ook kan Capcom met de PlayStation 5 laten zien hoe technologisch sterk het bedrijf is.
Capcom-regisseur en producent Jun Takeuchi gaf deze week een interview voor het Japanse magazine Famitsu. In het interview, dat is vertaald door nieuwswebsite Twinfinite, werd Takeuchi gevraagd naar zijn impressies en verwachtingen van de volgende generatie PlayStation-console.
Op basis van de tot nu toe bekende informatie over de PlayStation 5, is Takeuchi van mening dat Sony serieus bezig is met het verbeteren van de spelerservaring op de nieuwe console. Vooral de kortere laadtijden die spelers ondervinden door de SSD met een hoge bandbreedte en het efficiënte gebruik van geheugen, gaan hier volgens Takeuchi een groot aandeel in spelen.
Takeuchi, die onder andere aan de franchises van Resident Evil en Devil May Cry heeft gewerkt, zegt dat de verwerkings- en opslagsnelheden van de PlayStation 5 veel potentie bieden om actiegames te verbeteren. Ook creëert de nieuwe console een omgeving waarin Capcom kan laten zien hoe technologisch sterk het bedrijf is. Hierbij geeft Takuchi de virtual reality-functionaliteiten in Resident Evil 7 als voorbeeld, waar hij graag een nog meer realistische ervaring van maakt.
Ook Katsuhiro Harada, producent en regisseur van Bandai Namco, werd door Famitsu gevraagd naar zijn mening over de capaciteiten van de PlayStation 5. Harada ziet vooral de ray-tracing-ondersteuning van de nieuwe console als een welkome verbetering en zegt dat deze technologie ontwikkelaars veel tijd kan besparen tijdens het maken van games. Ook zegt Harada graag gebruik te gaan maken van 3D audio, om een betere speelervaring te creëren voor gebruikers met een visuele beperking.
Lees ook alle Playstation 5-geruchten en feiten op een rij.