BioWare licht plannen uit voor publieke Anthem-demo
Nieuws

BioWare licht plannen uit voor publieke Anthem-demo

Ontwikkelaar BioWare heeft de plannen onthuld voor het verbeteren van de Anthem-demo voordat de publieke demo aankomend weekend lanceert. Dit meldt de head of live service, Chad Robertson, in een blogpost op de officiële website van BioWare.

In de betreffende blogpost meldt Robertson dat het een 'veelbewogen' weekend was. Aan het begin van het weekend kampten veel spelers met problemen waardoor men niet optimaal kon genieten van de game. Deze problemen waren in de loop van zaterdag grotendeels verholpen. BioWare hield de servers stabiel totdat de servers zondagavond weer offline gingen. In een eerdere blogpost benadrukte Robertson dat het in ieder geval niet lag aan de servercapaciteiten.

In de blog wordt benadrukt dat er gedurende de komende week tot de volgende publieke demo, meer getest wordt met de servercapaciteiten. Dit wordt gedaan om de servers stabiel te kunnen houden wanneer de demo lanceert en vele spelers gelijktijdig toegang willen krijgen tot de game. Daarnaast stelt BioWare prioriteiten in het oplossen van de oneindige laadschermen dat voor veel spelers een frustrerend probleem was bij de VIP-demo.

©GMRimport

Robertson zegt dat er nog veel werk verricht moet worden voordat men klaar is om de demo van aankomende vrijdag, evenals de volledige game, te kunnen lanceren. Zo moet er onder andere aandacht besteed worden aan het implementeren van fixes voor verschillende eerder verschenen bugs. Dit betreft met name 'entitlement'-bugs, rubber-banding door serverprestaties en oneindige laadschermen bij het starten van expedities.

©GMRimport

Verder legt Robertson uit dat het team ook bezig is met het verbeteren van duizenden problemen die zich voordoen bij elementen van de game. Deze lijst bevat onder andere fixes voor het verliezen van: experience aan het einde van een expeditie, prestatieverbeteringen en veranderingen aan de sociale hub genaamd 'The Launch Bay'.

De eerste demo zorgde ervoor dat er in totaal negen miljoen uur gespeeld werd. Tijdens de demo werd verder één miljoen aan Strongholds voltooid en werden twee miljoen 'Grabbits' gedood. Robertson adviseert spelers om met de publieke demo tot zondagmiddag te blijven spelen, aangezien BioWare dan een voorproefje gaat tonen van de toekomstige plannen voor de game.

De publieke demo van Anthem gaat op 1 februari van start en is te spelen tot en met zondag 3 februari. Anthem lanceert op 22 februari voor pc, Xbox One en PlayStation 4.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GDC-onderzoek toont aan dat ontwikkeling van pc-games significant toeneemt
Nieuws

GDC-onderzoek toont aan dat ontwikkeling van pc-games significant toeneemt

Daarnaast is 11 procent van de ondervraagden gedurende de afgelopen twaalf maanden ontslagen

De jaarlijkse State of the Game Industry-enquête die op de Game Developers Conference onder ontwikkelaars is gehouden toont aan dat het aantal mensen dat aan pc-games werkt significant blijft toenemen.

Uit het onderzoek blijkt dat 80 procent van de meer dan drieduizend ondervraagde ontwikkelaars aan pc-games werken - terwijl vorig jaar 66 procent van de ondervraagden aan pc-games werkten. Interesse in het pc-platform was er onder 74 procent van de ondervraagden ten opzichte van 62 procent het voorgaande jaar.

Een precieze reden voor de stijging werd niet gegeven, maar GDC oppert dat de Steam Deck deels verantwoordelijk kan zijn voor de stijging. Andere mogelijke redenen zijn het feit dat pc-gaming steeds toegankelijker wordt dankzij platforms als Steam en het feit dat consoles qua technologie steeds meer op pc's gaan lijken, waardoor een pc-versie naast een consoleversie ontwikkelen steeds logischer wordt.

38 procent van de ondervraagden claimen games voor de PlayStation 5 te maken, en 34 procent voor de Xbox Series X en S. 29 en 28 procent werkt respectievelijk aan games voor Android en iOS, en 20 procent van de ondervraagden heeft een spel voor de Nintendo Switch in ontwikkeling. 8 procent geeft daarnaast aan dat men aan een game voor de pas onthulde Nintendo Switch 2 werkt.

Ontslagen en liveservice

De enquête behandelde nog veel meer aan games gerelateerde onderwerpen. Ongeveer 11 procent van alle ondervraagden gaven aan gedurende de afgelopen twaalf maanden hun baan te hebben verloren, een stijging ten opzichte van de 7 procent uit het onderzoek van vorig jaar. 29 procent gaf aan dat collega's hun baan hadden verloren, en 4 procent meldde dat de studio's waarvoor ze werkten het afgelopen jaar zijn gesloten.

Op het gebied van liveservicegames gaf 16 procent van de ondervraagden aan dat men aan een liveservicegame werkt. Daarnaast gaf een daarvan losstaande 13 procent aan dat men graag aan een liveservicegame zou werken. 41 procent van de ondervraagden claimden echter dat ze geen interesse hadden in het maken van liveservicegames. Deze ontwikkelaars uitten hun zorgen over dalende spelersaantallen, creatieve stagnatie, microtransacties en de mogelijkheid dat ontwikkelaars in een burn-out belanden.

Gebruik van AI en andere statistieken

Ondanks dat er in de industrie veel kritische geluiden zijn te horen over het gebruik van artificiële intelligentie tijdens game-ontwikkeling, gaf 52 procent van de ondervraagde ontwikkelaars aan voor een bedrijf te werken dat AI gebruikt, en 36 procent dat het specifiek voor game-ontwikkeling werd gebruikt. Toch meldde 30 procent van de ondervraagden dat men gelooft dat het gebruik van AI om game-assets te generen een negatieve impact heeft op de game-industrie. Problemen als IP-diefstal en energieconsumptie werden aangehaald.

Andere interessante feitjes: uit de statistieken van de enquête blijkt dat de game-industrie voor 66 procent uit mannelijke werknemers bestaat, terwijl dat in 2020 nog 75 procent was. Het percentage van ondervraagden dat zich als onderdeel van LGBTQ+ identificeerde beslaat 24 procent.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Super Mario Kart-soundtrack toegevoegd aan Nintendo Music
Nieuws

Super Mario Kart-soundtrack toegevoegd aan Nintendo Music

De app is beschikbaar voor Nintendo Switch Online-leden

Nintendo heeft de soundtrack van de SNES-game Super Mario Kart toegevoegd aan de Nintendo Music-app.

De soundtrack bestaat uit 37 nummers die samen 33 minuten beslaan. Super Mario Kart is de eerste game in de gigantisch populaire kartracefranchise. Een van de meest recente delen, Mario Kart 8 Deluxe, is de bestverkochte Switch-game.

Vorig jaar bracht Nintendo Nintendo Music uit. Met de gratis app die alleen beschikbaar is voor Nintendo Switch Online-leden kan men muziek uit diverse Nintendo-games beluisteren op iPhone- of Android-apparaten. De app is daarmee vergelijkbaar met andere muziekapps als Spotify en Apple Music, maar dus louter voor muziek uit Nintendo-spellen.

Mensen kunnen daarbij zoeken op games, personages en verschillende speellijsten. Er is muziek beschikbaar uit games van verschillende consoles. Denk aan spellen als Donkey Kong Country, Super Mario Odyssey, Animal Crossing: New Horizons, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom en Super Mario Bros.

Diverse nummers kunnen ook 'verlengd' worden tot wel zestig minuten. Bepaalde soundtracks kunnen verborgen worden om spoilers te voorkomen en daarbij worden er soundtracks aangeraden gebaseerd op de speelgeschiedenis op de Switch. Zoals gezegd is een abonnement op Nintendo Switch Online nodig om in te kunnen loggen op Nintendo Music en de app te gebruiken. Dit kost 19,99 euro per jaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!