BioWare licht plannen uit voor publieke Anthem-demo
Nieuws

BioWare licht plannen uit voor publieke Anthem-demo

Ontwikkelaar BioWare heeft de plannen onthuld voor het verbeteren van de Anthem-demo voordat de publieke demo aankomend weekend lanceert. Dit meldt de head of live service, Chad Robertson, in een blogpost op de officiële website van BioWare.

In de betreffende blogpost meldt Robertson dat het een 'veelbewogen' weekend was. Aan het begin van het weekend kampten veel spelers met problemen waardoor men niet optimaal kon genieten van de game. Deze problemen waren in de loop van zaterdag grotendeels verholpen. BioWare hield de servers stabiel totdat de servers zondagavond weer offline gingen. In een eerdere blogpost benadrukte Robertson dat het in ieder geval niet lag aan de servercapaciteiten.

In de blog wordt benadrukt dat er gedurende de komende week tot de volgende publieke demo, meer getest wordt met de servercapaciteiten. Dit wordt gedaan om de servers stabiel te kunnen houden wanneer de demo lanceert en vele spelers gelijktijdig toegang willen krijgen tot de game. Daarnaast stelt BioWare prioriteiten in het oplossen van de oneindige laadschermen dat voor veel spelers een frustrerend probleem was bij de VIP-demo.

©GMRimport

Robertson zegt dat er nog veel werk verricht moet worden voordat men klaar is om de demo van aankomende vrijdag, evenals de volledige game, te kunnen lanceren. Zo moet er onder andere aandacht besteed worden aan het implementeren van fixes voor verschillende eerder verschenen bugs. Dit betreft met name 'entitlement'-bugs, rubber-banding door serverprestaties en oneindige laadschermen bij het starten van expedities.

©GMRimport

Verder legt Robertson uit dat het team ook bezig is met het verbeteren van duizenden problemen die zich voordoen bij elementen van de game. Deze lijst bevat onder andere fixes voor het verliezen van: experience aan het einde van een expeditie, prestatieverbeteringen en veranderingen aan de sociale hub genaamd 'The Launch Bay'.

De eerste demo zorgde ervoor dat er in totaal negen miljoen uur gespeeld werd. Tijdens de demo werd verder één miljoen aan Strongholds voltooid en werden twee miljoen 'Grabbits' gedood. Robertson adviseert spelers om met de publieke demo tot zondagmiddag te blijven spelen, aangezien BioWare dan een voorproefje gaat tonen van de toekomstige plannen voor de game.

De publieke demo van Anthem gaat op 1 februari van start en is te spelen tot en met zondag 3 februari. Anthem lanceert op 22 februari voor pc, Xbox One en PlayStation 4.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Donkey Kong-kampioen Billy Mitchell wint in smaadzaak
Nieuws

Donkey Kong-kampioen Billy Mitchell wint in smaadzaak

Australische YouTuber Karl Jobst moet schadevergoeding betalen

Billy Mitchell, de voormalige recordhouder in Donkey Kong, heeft een rechtszaak gewonnen van de Australische YouTuber Karl Jobst. De rechter bepaalde dat er sprake was van smaad.

Jobst claimde in meerdere YouTube-video's dat Mitchell vals had gespeeld om de hoogste highscore in Donkey Kong te behalen. Mitchell verzet zich al jaren tegen dergelijke claims. Jobst claimde in zijn video's ook dat YouTuber Ben Smith (Apollo Legend) zelfmoord pleegde omdat Mitchell in 2020 een rechtszaak van hem won.

Mitchell klaagde Jobst aan voor smaad en heeft van rechter Ken Barlow in Brisbane gelijk gekregen. Jobst moet Mitchell 300.000 Australische dollar (173.881,50 euro) in schadevergoeding betalen, en nog eens 50.000 Australische dollar voor een andere video waarin Jobst de spot dreef met Mitchells aanklacht.

Jobst verontschuldigde zich op social media richting zijn fans. Sommigen van hen hebben meebetaald aan de kosten verbonden aan de rechtszaak. "De rechter achtte Billy een geloofwaardige getuige en geloofde alles. Vanaf dat moment kon ik niets meer doen om mijzelf te redden. Ik ga mijn opties overwegen." Mitchell gaf op social media aan "van de geur van winst in de avond te houden" en bedankte iedereen die hem steunde.

Mitchell werd vooral bekend in de jaren tachtig en negentig dankzij highscores in games als Donkey Kong en Pac-Man. In de documentaire The King of Kong: A Fistful of Quarters werd hij afgeschilderd als de aardsvijand van Steve Wiebe, de de highscore van Mitchell probeerde te verslaan. Tegenwoordig heeft Robbie Lakeman de hoogste score in Donkey Kong.

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation Plus Essential-games van april nu te claimen
Nieuws

PlayStation Plus Essential-games van april nu te claimen

Met Robocop: Rogue City, The Texas Chain Saw Massacre en meer

Mensen kunnen vanaf vandaag de PlayStation Plus Essential-games van april claimen.

Zoals vorige week werd bekendgemaakt, gaat het om drie spellen, waaronder Robocop: Rogue City. Die game verscheen oorspronkelijk in het najaar van 2023 en werd goed ontvangen door critici en fans. In de first-person game moeten spelers als de robotagent de straten van Old Detroit misdaadvrij houden. De game is alleen op PlayStation 5 speelbaar.

De andere games die nu geclaimd kunnen worden zijn The Texas Chain Saw Massacre (PS5 en PS4) en Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker's Memory (voor PS4, maar ook op PS5 speelbaar). Alle drie de games kunnen tot 5 mei door alle PlayStation Plus-leden geclaimd worden. Hieronder zijn meer beelden van alle drie de games te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!