BioWare licht plannen uit voor publieke Anthem-demo
Ontwikkelaar BioWare heeft de plannen onthuld voor het verbeteren van de Anthem-demo voordat de publieke demo aankomend weekend lanceert. Dit meldt de head of live service, Chad Robertson, in een blogpost op de officiële website van BioWare.
In de betreffende blogpost meldt Robertson dat het een 'veelbewogen' weekend was. Aan het begin van het weekend kampten veel spelers met problemen waardoor men niet optimaal kon genieten van de game. Deze problemen waren in de loop van zaterdag grotendeels verholpen. BioWare hield de servers stabiel totdat de servers zondagavond weer offline gingen. In een eerdere blogpost benadrukte Robertson dat het in ieder geval niet lag aan de servercapaciteiten.
In de blog wordt benadrukt dat er gedurende de komende week tot de volgende publieke demo, meer getest wordt met de servercapaciteiten. Dit wordt gedaan om de servers stabiel te kunnen houden wanneer de demo lanceert en vele spelers gelijktijdig toegang willen krijgen tot de game. Daarnaast stelt BioWare prioriteiten in het oplossen van de oneindige laadschermen dat voor veel spelers een frustrerend probleem was bij de VIP-demo.
©GMRimport
Robertson zegt dat er nog veel werk verricht moet worden voordat men klaar is om de demo van aankomende vrijdag, evenals de volledige game, te kunnen lanceren. Zo moet er onder andere aandacht besteed worden aan het implementeren van fixes voor verschillende eerder verschenen bugs. Dit betreft met name 'entitlement'-bugs, rubber-banding door serverprestaties en oneindige laadschermen bij het starten van expedities.
©GMRimport
Verder legt Robertson uit dat het team ook bezig is met het verbeteren van duizenden problemen die zich voordoen bij elementen van de game. Deze lijst bevat onder andere fixes voor het verliezen van: experience aan het einde van een expeditie, prestatieverbeteringen en veranderingen aan de sociale hub genaamd 'The Launch Bay'.
De eerste demo zorgde ervoor dat er in totaal negen miljoen uur gespeeld werd. Tijdens de demo werd verder één miljoen aan Strongholds voltooid en werden twee miljoen 'Grabbits' gedood. Robertson adviseert spelers om met de publieke demo tot zondagmiddag te blijven spelen, aangezien BioWare dan een voorproefje gaat tonen van de toekomstige plannen voor de game.
De publieke demo van Anthem gaat op 1 februari van start en is te spelen tot en met zondag 3 februari. Anthem lanceert op 22 februari voor pc, Xbox One en PlayStation 4.