BioWare licht plannen uit voor publieke Anthem-demo
Nieuws

BioWare licht plannen uit voor publieke Anthem-demo

Ontwikkelaar BioWare heeft de plannen onthuld voor het verbeteren van de Anthem-demo voordat de publieke demo aankomend weekend lanceert. Dit meldt de head of live service, Chad Robertson, in een blogpost op de officiële website van BioWare.

In de betreffende blogpost meldt Robertson dat het een 'veelbewogen' weekend was. Aan het begin van het weekend kampten veel spelers met problemen waardoor men niet optimaal kon genieten van de game. Deze problemen waren in de loop van zaterdag grotendeels verholpen. BioWare hield de servers stabiel totdat de servers zondagavond weer offline gingen. In een eerdere blogpost benadrukte Robertson dat het in ieder geval niet lag aan de servercapaciteiten.

In de blog wordt benadrukt dat er gedurende de komende week tot de volgende publieke demo, meer getest wordt met de servercapaciteiten. Dit wordt gedaan om de servers stabiel te kunnen houden wanneer de demo lanceert en vele spelers gelijktijdig toegang willen krijgen tot de game. Daarnaast stelt BioWare prioriteiten in het oplossen van de oneindige laadschermen dat voor veel spelers een frustrerend probleem was bij de VIP-demo.

©GMRimport

Robertson zegt dat er nog veel werk verricht moet worden voordat men klaar is om de demo van aankomende vrijdag, evenals de volledige game, te kunnen lanceren. Zo moet er onder andere aandacht besteed worden aan het implementeren van fixes voor verschillende eerder verschenen bugs. Dit betreft met name 'entitlement'-bugs, rubber-banding door serverprestaties en oneindige laadschermen bij het starten van expedities.

©GMRimport

Verder legt Robertson uit dat het team ook bezig is met het verbeteren van duizenden problemen die zich voordoen bij elementen van de game. Deze lijst bevat onder andere fixes voor het verliezen van: experience aan het einde van een expeditie, prestatieverbeteringen en veranderingen aan de sociale hub genaamd 'The Launch Bay'.

De eerste demo zorgde ervoor dat er in totaal negen miljoen uur gespeeld werd. Tijdens de demo werd verder één miljoen aan Strongholds voltooid en werden twee miljoen 'Grabbits' gedood. Robertson adviseert spelers om met de publieke demo tot zondagmiddag te blijven spelen, aangezien BioWare dan een voorproefje gaat tonen van de toekomstige plannen voor de game.

De publieke demo van Anthem gaat op 1 februari van start en is te spelen tot en met zondag 3 februari. Anthem lanceert op 22 februari voor pc, Xbox One en PlayStation 4.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden
Nieuws

Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden

De première staat gepland op 20 maart 2026

De live-action Street Fighter-film die eerder al werd aangekondigd heeft een nieuwe regisseur, namelijk Kitao Sakurai.

Dat meldt The Hollywood Reporter. Sakurai is vooral bekend van de in 2021 verschenen Netflix-film Bad Trip met komediant Eric André in de hoofdrol. Sakurai regisseerde ook The Eric André Show. Verder heeft hij enkele afleveringen van de Twisted Metal-televisieserie geregisseerd.

Hij neemt het stokje over van Danny en Michael Philippou, twee broers uit Australië die afgelopen jaar de film niet meer bleken te kunnen regisseren vanwege een mismatch in planning.

Concrete details over de live-action film zijn er nog niet. Wel zou de eerder aangekondigde premièredatum van 20 maart 2026 nog haalbaar zijn. Capcom, de ontwikkelaar en uitgever van de gamereeks, is wel betrokken bij de verfilming.

Er zijn al vaker (animatie)films gebaseerd op Street Fighter uitgekomen. Een van de bekendere voorbeelden is de in 1994 verschenen gelijknamige film met Jean-Claude van Damme als Guile en wijlen Raúl Juliá als M. Bison. In 2009 verscheen Street Fighter: The Legend of Chun-Li, met Kristin Kreuk als Chun-Li.

De meest recente game in de fighterreeks is Street Fighter 6, dat beschikbaar is op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. Tom Kerkhof beloonde de game met een 9: "Door de gelikte presentatie, inventieve besturing en de uitgebreidste singleplayer-ervaring die de franchise ooit heeft gehad, is Street Fighter 6 toegankelijker dan ooit. Het spel oogt geweldig en speelt zelfs nog beter. Dit is zonder twijfel een van de leukste vechtspellen van de afgelopen tijd – en daarmee ook een van de beste delen uit de reeks."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!