BioWare geeft verklaring voor demo-problemen Anthem
Nieuws

BioWare geeft verklaring voor demo-problemen Anthem

De live service-leidinggevende van BioWare, Chad Robertson, heeft een verklaring gegeven voor de moeizame start van de VIP-demo in Anthem dat afgelopen weekend plaatsvond. Dit meldt Robertson via een blogpost op de officiële website van BioWare.

In de blog geeft Robertson toe dat de eerste dag van de VIP-demo moeizaam is verlopen. "We hebben de volledige game en platformen meerdere maanden getest, maar er zijn een paar dingen die wij over het hoofd hebben gezien." Voor het aangeven van de precieze redenen benadrukt Robertson dat het niet lag aan het gebrek aan servercapaciteit.

Robertson geeft aan dat het team gedurende de demo constant het aantal spelers per server stabiliseerde om te voorkomen dat de server overbelast raakte. Daarnaast had BioWare extra ruimte beschikbaar gesteld voor de stabiliteit van de demo.

Volgens Robertson was er tijdens de demo vooral sprake van drie verschillende problemen. Ten eerste worden problematische platformverbindingen genoemd. Dit werd volgens Robertson veroorzaakt door het grote aantal spelers die aan het begin van de demo gelijktijdig wilde spelen. Dit probleem was bij het testen niet voorgekomen volgens Robertson.

Als tweede worden de zogenoemde 'entitlements' genoemd, wat staat voor de privileges van de spelers. Voorbeelden hiervan zijn spelers die toegang krijgen tot de demo of bonussen krijgen voor het vooruitbestellen van de game. Sommige spelers konden de demo niet starten door een combinatie van deze entitlement-elementen. BioWare claimt dit probleem nu grotendeels opgelost te hebben.

Als laatst kwam er regelmatig het probleem voor dat spelers te maken kregen met oneindige laadschermen binnen de demo. Dit gebeurde met name bij het starten van een expeditie wanneer Fort Tarsis werd verlaten. Dit probleem werd al gedetecteerd bij het testen en de ontwikkelaar ging ervan uit dat het al was opgelost.

©GMRimport

Ondanks de problemen leek de Anthem-demo een succes voor BioWare. Zo bereikte de game op Twitch een piek van 300.000 gelijktijdige kijkers evenals een totaal van honderd miljoen minuten aan bekeken content. Robertson biedt namens BioWare in de blog tevens zijn excuses aan voor de problemen die zich hebben voorgedaan gedurende de demo. Ter compensatie belooft BioWare een extra nieuwe vinyl-kostuum voor iedere speler van de VIP-demo wanneer de game lanceert.

Op 1 februari wordt er door BioWare opnieuw een demo van Anthem uitgebracht en is deze gratis toegankelijk voor alle spelers. Deze demo is te spelen tot en met 3 februari.

Anthem verschijnt op 22 februari voor pc, Xbox One en PlayStation 4.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden
Nieuws

Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden

De première staat gepland op 20 maart 2026

De live-action Street Fighter-film die eerder al werd aangekondigd heeft een nieuwe regisseur, namelijk Kitao Sakurai.

Dat meldt The Hollywood Reporter. Sakurai is vooral bekend van de in 2021 verschenen Netflix-film Bad Trip met komediant Eric André in de hoofdrol. Sakurai regisseerde ook The Eric André Show. Verder heeft hij enkele afleveringen van de Twisted Metal-televisieserie geregisseerd.

Hij neemt het stokje over van Danny en Michael Philippou, twee broers uit Australië die afgelopen jaar de film niet meer bleken te kunnen regisseren vanwege een mismatch in planning.

Concrete details over de live-action film zijn er nog niet. Wel zou de eerder aangekondigde premièredatum van 20 maart 2026 nog haalbaar zijn. Capcom, de ontwikkelaar en uitgever van de gamereeks, is wel betrokken bij de verfilming.

Er zijn al vaker (animatie)films gebaseerd op Street Fighter uitgekomen. Een van de bekendere voorbeelden is de in 1994 verschenen gelijknamige film met Jean-Claude van Damme als Guile en wijlen Raúl Juliá als M. Bison. In 2009 verscheen Street Fighter: The Legend of Chun-Li, met Kristin Kreuk als Chun-Li.

De meest recente game in de fighterreeks is Street Fighter 6, dat beschikbaar is op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. Tom Kerkhof beloonde de game met een 9: "Door de gelikte presentatie, inventieve besturing en de uitgebreidste singleplayer-ervaring die de franchise ooit heeft gehad, is Street Fighter 6 toegankelijker dan ooit. Het spel oogt geweldig en speelt zelfs nog beter. Dit is zonder twijfel een van de leukste vechtspellen van de afgelopen tijd – en daarmee ook een van de beste delen uit de reeks."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!