Barlog: 'Mijn idee voor God of War-dlc was te ambitieus'
Gameregisseur Cory Barlog heeft aangegeven in het verleden meerdere ideeën gehad te hebben voor dlc van God of War. Dit idee is echter nooit uigevoerd, omdat het te ambitieus was. Dit maakt Barlog bekend tijdens een interview met Kinda Funny.
Tijdens het
wordt aan Barlog gevraagd of er plannen zijn voor eventuele uitbreidingen van de succesvolle game die vergeleken kunnen worden met uitbreidingen, zoals The Last of Us: Left Behind en Uncharted: Lost Legacy.
Hierop geeft Barlog aan dat hij een 'heel leuk idee had voor dlc' van God of War. Echter geeft hij later aan dat het idee als "te ambitieus" werd bevonden om als opzichzelfstaand hoofdstuk toe te voegen. Daaraan voegt hij toe dat het 'zijn eigen ding' moest worden om ontwikkeld te kunnen worden. Barlog geeft toe dat andere teamleden van Santa Monica Studios ook aangaven dat zijn idee voor dlc "gek" en "iets te groot" was.
©GMRimport
Ondanks het feit dat er momenteel geen plannen zijn voor eventuele dlc, geeft Barlog aan erg tevreden te zijn met de lancering van de game in maart 2018 en met het verhaal die hij spelers heeft gegeven. Zo ontving God of War afgelopen december de prijs voor beste game bij The Game Awards. Daarmee troefde het concurrenten af, zoals Assassin's Creed Odyssey, Marvel's Spider-Man en Red Dead Redemption 2.
Met het interview wordt duidelijk dat er in ieder geval genoeg ideeën zijn die leven bij Santa Monica Studios waarop voortgeborduurd kan worden bij een eventuele nieuwe game in de God of War-franchise.
God of War is verkrijgbaar op de PlayStation 4.