Balans is oorzaak voor ontbreken Titans in Apex Legends
Gamer.nl
Nieuws

Balans is oorzaak voor ontbreken Titans in Apex Legends

Volgens Respawn Entertainment zitten er geen Titans in Apex Legends omdat het te moeilijk was om de mechs te balanceren in het spel. Dit vertelt uitvoerend producent Drew McCoy.

Ondanks dat Respawn Entertainment had vermeld dat Apex Legends zich afspeelt in het Titanfall-universum maar geen vervolg is op Titanfall 2, zijn er toch spelers die zich afvragen waarom er geen Titans in het spel zitten. Ook is het niet mogelijk om over muren te rennen, wat een belangrijk onderdeel is van de gameplay in de Titanfall-games.

In een interview met IGN vertelt Drew McCoy, uitvoerend producent van Respawn Entertainment, dat er wel degelijk uitgebreid getest is met Titans in Apex Legends, maar dat ze simpelweg niet werkten in een battle royale-game. "We hebben getest in Apex Legends met over muren rennen, dubbele en drievoudige sprong, en een aantal andere ideeën. Het doel was om een strategisch spel te maken dat te leren en eigen te maken is, maar een aantal van deze mechanieken hadden een nadelige invloed hierop."

©GMRimport

Titans maakte het volgens de ontwikkelaar erg moeilijk om overzicht te behouden tijdens vuurgevechten in Apex Legends. Dit is ook de reden waarom Respawn Entertainment heeft gekozen voor teams van drie in plaats van vier of vijf. "Bij het tegenkomen van andere groepen werden de gevechten te complex en was het moeilijk om bij te houden wat er allemaal gebeurde".

McCoy zegt dat de ontwikkelaar op allerlei manieren heeft geprobeerd om Titans te laten werken in Apex Legends, maar dat het niet mogelijk was om een goede balans te vinden. "In de Titanfall-games dienen de Titans als een grote power-up voor een bepaalde tijd, terwijl in een battle royale-game de spelers vooral op hetzelfde niveau moeten zitten. Het zwakker maken van de Titans zorgde er echter voor dat de mechs hun machtsfantasie verloren." Naar aanleiding hiervan heeft Respawn Entertainment besloten om Titans niet toe te voegen aan het spel.

Het ontbreken van Titans heeft geen negatieve invloed gehad op de lancering van Apex Legends, dat binnen acht uur al meer dan een miljoen spelers had. Volgende week wordt het eerste toernooi van de free-to-play battle royale-game georganiseerd, met een prijzenpot van 200.000 dollar.

Lees ook 'Apex Legends neemt het op tegen Fortnite' waarin Ron zijn eerste ervaringen met de Titanfall-battle royale bespreekt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!