Balans is oorzaak voor ontbreken Titans in Apex Legends
Nieuws

Balans is oorzaak voor ontbreken Titans in Apex Legends

Volgens Respawn Entertainment zitten er geen Titans in Apex Legends omdat het te moeilijk was om de mechs te balanceren in het spel. Dit vertelt uitvoerend producent Drew McCoy.

Ondanks dat Respawn Entertainment had vermeld dat Apex Legends zich afspeelt in het Titanfall-universum maar geen vervolg is op Titanfall 2, zijn er toch spelers die zich afvragen waarom er geen Titans in het spel zitten. Ook is het niet mogelijk om over muren te rennen, wat een belangrijk onderdeel is van de gameplay in de Titanfall-games.

In een interview met IGN vertelt Drew McCoy, uitvoerend producent van Respawn Entertainment, dat er wel degelijk uitgebreid getest is met Titans in Apex Legends, maar dat ze simpelweg niet werkten in een battle royale-game. "We hebben getest in Apex Legends met over muren rennen, dubbele en drievoudige sprong, en een aantal andere ideeën. Het doel was om een strategisch spel te maken dat te leren en eigen te maken is, maar een aantal van deze mechanieken hadden een nadelige invloed hierop."

©GMRimport

Titans maakte het volgens de ontwikkelaar erg moeilijk om overzicht te behouden tijdens vuurgevechten in Apex Legends. Dit is ook de reden waarom Respawn Entertainment heeft gekozen voor teams van drie in plaats van vier of vijf. "Bij het tegenkomen van andere groepen werden de gevechten te complex en was het moeilijk om bij te houden wat er allemaal gebeurde".

McCoy zegt dat de ontwikkelaar op allerlei manieren heeft geprobeerd om Titans te laten werken in Apex Legends, maar dat het niet mogelijk was om een goede balans te vinden. "In de Titanfall-games dienen de Titans als een grote power-up voor een bepaalde tijd, terwijl in een battle royale-game de spelers vooral op hetzelfde niveau moeten zitten. Het zwakker maken van de Titans zorgde er echter voor dat de mechs hun machtsfantasie verloren." Naar aanleiding hiervan heeft Respawn Entertainment besloten om Titans niet toe te voegen aan het spel.

Het ontbreken van Titans heeft geen negatieve invloed gehad op de lancering van Apex Legends, dat binnen acht uur al meer dan een miljoen spelers had. Volgende week wordt het eerste toernooi van de free-to-play battle royale-game georganiseerd, met een prijzenpot van 200.000 dollar.

Lees ook 'Apex Legends neemt het op tegen Fortnite' waarin Ron zijn eerste ervaringen met de Titanfall-battle royale bespreekt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden
Nieuws

Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden

De première staat gepland op 20 maart 2026

De live-action Street Fighter-film die eerder al werd aangekondigd heeft een nieuwe regisseur, namelijk Kitao Sakurai.

Dat meldt The Hollywood Reporter. Sakurai is vooral bekend van de in 2021 verschenen Netflix-film Bad Trip met komediant Eric André in de hoofdrol. Sakurai regisseerde ook The Eric André Show. Verder heeft hij enkele afleveringen van de Twisted Metal-televisieserie geregisseerd.

Hij neemt het stokje over van Danny en Michael Philippou, twee broers uit Australië die afgelopen jaar de film niet meer bleken te kunnen regisseren vanwege een mismatch in planning.

Concrete details over de live-action film zijn er nog niet. Wel zou de eerder aangekondigde premièredatum van 20 maart 2026 nog haalbaar zijn. Capcom, de ontwikkelaar en uitgever van de gamereeks, is wel betrokken bij de verfilming.

Er zijn al vaker (animatie)films gebaseerd op Street Fighter uitgekomen. Een van de bekendere voorbeelden is de in 1994 verschenen gelijknamige film met Jean-Claude van Damme als Guile en wijlen Raúl Juliá als M. Bison. In 2009 verscheen Street Fighter: The Legend of Chun-Li, met Kristin Kreuk als Chun-Li.

De meest recente game in de fighterreeks is Street Fighter 6, dat beschikbaar is op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. Tom Kerkhof beloonde de game met een 9: "Door de gelikte presentatie, inventieve besturing en de uitgebreidste singleplayer-ervaring die de franchise ooit heeft gehad, is Street Fighter 6 toegankelijker dan ooit. Het spel oogt geweldig en speelt zelfs nog beter. Dit is zonder twijfel een van de leukste vechtspellen van de afgelopen tijd – en daarmee ook een van de beste delen uit de reeks."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!