Balans is oorzaak voor ontbreken Titans in Apex Legends
Volgens Respawn Entertainment zitten er geen Titans in Apex Legends omdat het te moeilijk was om de mechs te balanceren in het spel. Dit vertelt uitvoerend producent Drew McCoy.
Ondanks dat Respawn Entertainment had vermeld dat Apex Legends zich afspeelt in het Titanfall-universum maar geen vervolg is op Titanfall 2, zijn er toch spelers die zich afvragen waarom er geen Titans in het spel zitten. Ook is het niet mogelijk om over muren te rennen, wat een belangrijk onderdeel is van de gameplay in de Titanfall-games.
In een interview met IGN vertelt Drew McCoy, uitvoerend producent van Respawn Entertainment, dat er wel degelijk uitgebreid getest is met Titans in Apex Legends, maar dat ze simpelweg niet werkten in een battle royale-game. "We hebben getest in Apex Legends met over muren rennen, dubbele en drievoudige sprong, en een aantal andere ideeën. Het doel was om een strategisch spel te maken dat te leren en eigen te maken is, maar een aantal van deze mechanieken hadden een nadelige invloed hierop."
©GMRimport
Titans maakte het volgens de ontwikkelaar erg moeilijk om overzicht te behouden tijdens vuurgevechten in Apex Legends. Dit is ook de reden waarom Respawn Entertainment heeft gekozen voor teams van drie in plaats van vier of vijf. "Bij het tegenkomen van andere groepen werden de gevechten te complex en was het moeilijk om bij te houden wat er allemaal gebeurde".
McCoy zegt dat de ontwikkelaar op allerlei manieren heeft geprobeerd om Titans te laten werken in Apex Legends, maar dat het niet mogelijk was om een goede balans te vinden. "In de Titanfall-games dienen de Titans als een grote power-up voor een bepaalde tijd, terwijl in een battle royale-game de spelers vooral op hetzelfde niveau moeten zitten. Het zwakker maken van de Titans zorgde er echter voor dat de mechs hun machtsfantasie verloren." Naar aanleiding hiervan heeft Respawn Entertainment besloten om Titans niet toe te voegen aan het spel.
Het ontbreken van Titans heeft geen negatieve invloed gehad op de lancering van Apex Legends, dat binnen acht uur al meer dan een miljoen spelers had. Volgende week wordt het eerste toernooi van de free-to-play battle royale-game georganiseerd, met een prijzenpot van 200.000 dollar.
Lees ook 'Apex Legends neemt het op tegen Fortnite' waarin Ron zijn eerste ervaringen met de Titanfall-battle royale bespreekt.