Assassin’s Creed Valhalla draait in 4K 30 fps op Series X
Gamer.nl
Nieuws

Assassin’s Creed Valhalla draait in 4K 30 fps op Series X

Assassin’s Creed Valhalla, de nieuwste Assassin’s Creed-game, draait minimaal op 30 frames per seconde in 4K op de Xbox Series X. Dat maakte Ubisoft bekend tegenover Eurogamer Portugal.

Assassin’s Creed Valhalla werd onlangs door Ubisoft aangekondigd en vorige week werden de eerste beelden van de game op de Xbox Series X getoond. Op hoeveel frames de game draait op de Xbox Series X was nog onduidelijk. In een statement tegenover Eurogamer Portugal, zegt Ubisoft dat de huidige schatting is dat Valhalla draait op minimaal 30 fps op de nieuwe console van Microsoft.

"Momenteel kunnen we garanderen dat Assassin's Creed Valhalla op minimaal 30 fps zal draaien", zegt de uitgever. "Assassin's Creed Valhalla profiteert van snellere laadtijden, waardoor spelers zich zonder wrijving kunnen onderdompelen in de geschiedenis van de wereld. Ten slotte profiteert Assassin's Creed Valhalla van verbeterde graphics die mogelijk zijn gemaakt door de Xbox Series X, en we kunnen niet wachten om te laten zien hoe de prachtige wereld die we creëren in een verbluffende 4K-resolutie eruitziet”.

Dit is de huidige schatting van Ubisoft op het moment. Het kan zijn dat de frame rate in de loop van de ontwikkeling hoger gaat uitvallen. Assassin’s Creed Valhalla moet dit najaar uitkomen op verschillende platformen. Een exacte releasedatum is nog niet bekend.

Lees hier Eriks column over de aankondiging van de nieuwe Assassin's Creed-game.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!