Assassin's Creed-bedenker lijkt weer aan 1666: Amsterdam te werken
Assassin's Creed-bedenker PatriceDésilets lijkt weer te werken aan 1666: Amsterdam. Dit meldde de gamemaker deze week tijdens het Reboot Develop Red-evenement in Canada.
Tijdens het evenement besprak Désilets voornamelijk zijn game Ancestors: The Humankind Legacy, die eerder dit jaar voor pc is verschenen en binnenkort voor PS4 en Xbox One wordt uitgebracht. Aan het eind noemde hij echter ook 1666: Amsterdam, waar Eurogamer vroeg hoe serieus de gamemaker nog was over het project. "Hoe serieus ik ben? Ik ben bijna mijn huis kwijtgeraakt hiervoor", antwoordde Désilets.
Hij gaf hier ook iets meer informatie over de game. "Ik wil een game maken over de duivel. Ik haat horrorfilms, ik haat het onderwerp om de een of andere reden, dus het is een uitdaging voor me. Ik houd van Amsterdam en ik houd van het feit dat het jaartal 1666 er was." Désilets bevestigde tevens dat de game zou worden gemaakt bij zijn studio Panache Digital, die ook Ancestors maakte.
Hoewel er geen officiële bevestiging is gedaan, lijkt Désilets sterk te hinten naar het feit dat de game nu in ontwikkeling is. "Ik zit er weer in. Ik ben van plan iets te gaan plaatsen, het wordt mooi." De kans lijkt dus groot dat we binnenkort meer gaan zien van het langlopende project.
Désilets verliet Ubisoft in 2010 en begon een jaar later bij THQ Montreal om verder te werken aan 1666: Amsterdam. Veel informatie is nooit gedeeld over dit project, behalve dat de game vergelijkbaar moest zijn met de Assassin’s Creed-serie en de duivel centraal staat. Na een tweede vertrek bij Ubisoft klaagde hij Ubisoft aan voor de rechten van de game, die hij in 2016 vervolgens heeft gekregen. Een
toont in-game beelden, hoewel de vraag is in hoeverre dit nog lijkt op de huidige status van de game.
Gamer.nl sprak Désilets in april voor Ancestors en wist toen het volgende te zeggen over de game: "Het gaat er geweldig uitzien! Wat denk je dan? Dat het eruitziet als poep? Ik heb gevochten met een internationaal bedrijf om de rechten terug te krijgen, dus natuurlijk ga ik de game maken. Ik ga een game maken die zich afspeelt in Amsterdam in 1666, waarvoor ik al een week naar Nederland ben geweest tijdens Koninginnedag. En met Ancestors wordt het makkelijker voor me om die game te maken, want in tegenstelling tot bij THQ heb ik een eigen set tools. Ik doe die aap gewoon een cape om."