Assassin's Creed-bedenker lijkt weer aan 1666: Amsterdam te werken
Gamer.nl
Nieuws

Assassin's Creed-bedenker lijkt weer aan 1666: Amsterdam te werken

Assassin's Creed-bedenker PatriceDésilets lijkt weer te werken aan 1666: Amsterdam. Dit meldde de gamemaker deze week tijdens het Reboot Develop Red-evenement in Canada.

Tijdens het evenement besprak Désilets voornamelijk zijn game Ancestors: The Humankind Legacy, die eerder dit jaar voor pc is verschenen en binnenkort voor PS4 en Xbox One wordt uitgebracht. Aan het eind noemde hij echter ook 1666: Amsterdam, waar Eurogamer vroeg hoe serieus de gamemaker nog was over het project. "Hoe serieus ik ben? Ik ben bijna mijn huis kwijtgeraakt hiervoor", antwoordde Désilets.

Hij gaf hier ook iets meer informatie over de game. "Ik wil een game maken over de duivel. Ik haat horrorfilms, ik haat het onderwerp om de een of andere reden, dus het is een uitdaging voor me. Ik houd van Amsterdam en ik houd van het feit dat het jaartal 1666 er was." Désilets bevestigde tevens dat de game zou worden gemaakt bij zijn studio Panache Digital, die ook Ancestors maakte.

Hoewel er geen officiële bevestiging is gedaan, lijkt Désilets sterk te hinten naar het feit dat de game nu in ontwikkeling is. "Ik zit er weer in. Ik ben van plan iets te gaan plaatsen, het wordt mooi." De kans lijkt dus groot dat we binnenkort meer gaan zien van het langlopende project.

Désilets verliet Ubisoft in 2010 en begon een jaar later bij THQ Montreal om verder te werken aan 1666: Amsterdam. Veel informatie is nooit gedeeld over dit project, behalve dat de game vergelijkbaar moest zijn met de Assassin’s Creed-serie en de duivel centraal staat. Na een tweede vertrek bij Ubisoft klaagde hij Ubisoft aan voor de rechten van de game, die hij in 2016 vervolgens heeft gekregen. Een

Watch on YouTube

toont in-game beelden, hoewel de vraag is in hoeverre dit nog lijkt op de huidige status van de game.

Gamer.nl sprak Désilets in april voor Ancestors en wist toen het volgende te zeggen over de game: "Het gaat er geweldig uitzien! Wat denk je dan? Dat het eruitziet als poep? Ik heb gevochten met een internationaal bedrijf om de rechten terug te krijgen, dus natuurlijk ga ik de game maken. Ik ga een game maken die zich afspeelt in Amsterdam in 1666, waarvoor ik al een week naar Nederland ben geweest tijdens Koninginnedag. En met Ancestors wordt het makkelijker voor me om die game te maken, want in tegenstelling tot bij THQ heb ik een eigen set tools. Ik doe die aap gewoon een cape om."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!