Apple zou productie van Vision Pro-headset naar beneden bijstellen
Nieuws

Apple zou productie van Vision Pro-headset naar beneden bijstellen

Van een miljoen naar minder dan 400.000 in het releasejaar

Volgens geruchten zou Apple de productie van diens vr-bril Vision Pro naar beneden hebben bijgesteld.

Dat claimt Financial Times te hebben vernomen. Apple zou in eerste instantie van plan zijn geweest om een miljoen exemplaren van de in juni aangekondigde vr-bril te produceren. Dit zou inmiddels naar minder dan 400.000 stuks zijn bijgesteld. Twee leveranciers van componenten van de bril claimen zelfs dat er maar genoeg onderdelen zijn om 130.000 tot 150.000 Vision Pro-exemplaren te produceren in het eerste jaar. Apple heeft de geruchten vooralsnog niet bevestigd.

De Vision Pro werd afgelopen juni tijdens de Worldwide Developers Conference onthuld. Het wordt een bril die zowel virtual reality (vr) als augmented reality (ar) aankan. Vision Pro is voorzien van vijf sensoren en twaalf camera’s, plus een batterij die twee uur meegaat. Er zitten twee 4K-schermen aan de binnenzijde (een voor elk oog) en aan de buitenzijde zit een scherm waarop de ogen van de gebruiker worden geprojecteerd. De bril kost 3499 dollar en lijkt, zeker kijkend naar de relatief hoge prijs, vooralsnog vooral ingestoken te zijn op de zakelijke markt.

Lees hier meer informatie over de Apple Vision Pro. Naar verwachting komt de bril ergens begin 2024 uit.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error