Apex Legends gaat ook genres buiten battle royale verkennen
Nieuws

Apex Legends gaat ook genres buiten battle royale verkennen

De Apex Legends-franchise moet ook uitgebreid worden naar genres buiten battle royale.

Dat laat Respawn Entertainments Chad Grenier weten in een interview met Eurogamer. De regisseur van Apex Legends meldt dat er al tot en met seizoen 12 wordt gepland voor de game, maar dat in de toekomst ook andere genres buiten battle royale mogelijk zijn.

"Op dit moment is het een battle royale-game. Als je kijkt naar de toekomst hebben we een hoop gesprekken over of we moeten uitbreiden buiten dat genre." Hij vervolgt: "We hebben een cast met Legends waar mensen van houden - hoe kunnen we die op andere manieren inzetten? Ik denk dat je in de toekomst kunt verwachten dat het spel meer dan een battle royale wordt. We hebben allerlei gelimiteerde evenementen en andere manieren om te spelen. Dat is een prima begin."

Het lijkt er op dat Respawn dus vooral via dlc en uitbreidingen nieuwe speelmogelijkheden aan Apex Legends wil toevoegen, en andere genres zouden daaronder kunnen vallen.

In hetzelfde interview laat Grenier tevens weten dat de nieuwe Apex Legends-map Olympus oorspronkelijk ontworpen was voor een potentiële Titanfall 3. "Die game was op een bepaald moment in ontwikkeling nadat we Titanfall 2 hadden gelanceerd. De map heette toen niet Olympus, maar de stijl van de map wilden we verwerken in een nieuwe Titanfall-game."

Apex Legends is nu beschikbaar op pc, PlayStation 4 en Xbox One - de game verschijnt op 4 november ook op Steam, gelijktijdig met het zevende seizoen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!