Ancestors: The Humankind Odyssey jaar lang exclusief op Epic Games Store
Nieuws

Ancestors: The Humankind Odyssey jaar lang exclusief op Epic Games Store

Ancestors: The Humankind Odyssey is een jaar lang exclusief op Epic Games Store. Ook heeft Take-Two Interactive bekendgemaakt dat de omzet van het bedrijf is gestegen met 49 procent.

Take-Two Interactive heeft tijdens het bekendmaken van haar fiscale jaarcijfers onthuld dat Ancestors: The Humankind Odyssey een jaar lang exclusief verkrijgbaar is op de Epic Games Store. In het spel, dat wordt gemaakt door Assassin's Creed-bedenker Patrice Désilets, moet de speler over een tijdsbestek van acht miljoen jaar een clan opbouwen, territorium uitbreiden en vaardigheden doorgeven aan de volgende generaties.

Dat Ancestors exclusief naar de Epic Games Store komt, sluit aan bij de trend van Take-Two om een aantal grote titels exclusief naar de digitale winkel van Epic te brengen. Eerder werd al bekend dat The Outer Worlds en Borderlands 3 op lancering een jaar lang verkrijgbaar zijn in de Epic Games Store, in plaats van op Steam.

Strauss Zelnick, de voorzitter en directeur van Take-Two, legt uit dat er is gekozen om de Epic Games Store te ondersteunen, omdat hij denkt dat de distributie van games over meerdere platformen een goede zaak is. Wel zegt Zelnick dat het zelden zal voorkomen dat Take-Two games exclusief uitbrengt. Hij verzekert dan ook dat Steam in de toekomst ondersteund blijft worden door de uitgever.

Bij het bekendmaken van de jaarcijfers onthulde Take-Two ook dat de totale omzet van het bedrijf vorig jaar 2,67 miljard dollar bedroeg, een stijging van 49 procent. Een groot gedeelte hiervan komt door het succes van Red Dead Redemption 2, waar tot nu toe 24 miljoen kopieën van zijn verkocht. Ook NBA 2K19, de Civilization 6-uitbreiding Gathering Storm en het nog altijd succesvolle Grand Theft Auto 5 werden positief uitgelicht.

Watch on YouTube

Ancestors: The Humankind Odyssey moet in 2019 verschijnen voor pc, PlayStation 4 en Xbox One, maar heeft nog geen exacte releasedatum. Bekijk ook onze Gameplay Update van Ancestors: The Humankind Odyssey en lees ons interview met Patrice Désilets over Ancestors, Assassin’s Creed en Amsterdam: 1666.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!