Ancestors-ontwikkelaar: 'Critici hebben de game niet eens gespeeld'
Gamer.nl
Nieuws

Ancestors-ontwikkelaar: 'Critici hebben de game niet eens gespeeld'

Voormalig Assassin's Creed-ontwikkelaar Patrice Désilets is ervan overtuigd dat Ancestors: The Humankind Odyssey slechte reviews heeft ontvangen doordat critici de game niet hebben gespeeld.

De ontwikkelaar geeft aan dat hij gewend is aan beter cijfers dan die van Ancestors: The Humankind Odyssey. Dit vertelt hij aan Reboot Develop Red.

"Mensen hadden de verwachting dat ik met mijn studio van 35 man een game met vergelijkbare kwaliteit als AC kon produceren. Echter is dit simpelweg niet mogelijk. We hebben moeilijke beslissingen moeten nemen om de game te kunnen verschepen, ook al wilde we dat anders doen.", verhaalt de ontwikkelaar.

De ontwikkelaar geeft aan dat hij zeker weet dat bepaalde critici de game niet echt hebben gespeeld. Volgens de man moeten de critici soms wel vijftien games in een week spelen en dan besluiten ze al snel dat ze geen tijd hebben voor deze game.

Désilets haalt nog extra aan dat sommige recensieschrijvers bepaalde elementen gewoon hebben verzonnen. Daarnaast vindt Désilets het apart dat sommige mensen beweren dat er slechts twee uur nodig is om het concept van de game te begrijpen.

"We weten zeker dat er elementen zijn verzonnen, zo was er in een recensie te lezen dat het niet zo leuk was om paard te rijden. Echter is dit helemaal niet mogelijk in Ancestors: The Humankind Odyssey. Ja, mijn mensen zijn pissig. Dus maak alstublieft geen notities vandaag, want het is duidelijk dat ik geen games kan maken", zegt Désilets.

De uitgesproken ontwikkelaar geeft wel toe dat het af en toe lastig is voor hem om de balans tussen zijn rol als CEO van Penache en gameontwikkelaar te vinden. Hij benadrukt het feit dat hij verantwoordelijk is voor 35 medewerkers en hun familie. Uiteindelijk moet hij keuzes maken die ertoe leiden dat de studio blijft bestaan.

Niet lang geleden kwam Hideo Kojima met een vergelijkbare uitspraak, de Japanner gaf aan dat sommige critici niet slim genoeg zijn voor bepaalde games. Geheel nieuw is de invalshoek van Patrice Désilets dus niet.

Op Gamer.nl ontving Ancestors: The Humankind Odyssey eveneens een matig cijfer, namelijk een 5,5. De review lees je hier.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!