Allerlei nieuwe indiegames getoond op Indie Live Expo 2020
Nieuws

Allerlei nieuwe indiegames getoond op Indie Live Expo 2020

Tijdens de Indie Live Expo 2020-livestream afgelopen zaterdag werden er diverse nieuwe indiegames uit de doeken gedaan.

Naast compleet nieuwe games werden er ook releasedata en nieuwe trailers voor al aangekondigde games onthuld. Zo kondigde de Japanse studio Gemdrops de tweedimensionale actiegame Cogen: Sword of Rewind aan, dat ergens dit jaar naar pc, PlayStation 4 en Switch komt. De soundtrack is gemaakt door Motoi Sakuraba, de componist van Valkyrie Profile, de Tales of-games en Star Ocean.

Watch on YouTube

Een andere game die werd aangekondigd is Craftopia, een online multiplayer, openwereld survivalgame die naar Steam komt. De Early Access begint in juli, maar er worden ook al een klein aantal uitnodigingen voor de alfa uitgedeeld. In Craftopia maken spelers hun eigen wapens en leren ze zichzelf moves aan om te gebruiken in gevechten. Daarnaast maakt men ook gebouwen en voertuigen. De game moet extreem veel vrijheid aan spelers bieden.

GameTomo en GameCrafterTeam kondigde Nimbus Infinity voor Steam en consoles aan - welke consoles is nog niet bekend. Dit vervolg op de mecha-actiegame Project Nimbus moet wederom veel gevechten en slagvelden bevatten, van woestijnen tot asteroïdengordels.

Watch on YouTube

Het tijdens de presentatie aangekondigde Sumire no Sora is een narratieve game die zich op één dag afspeelt in een Japans dorpje. Hoofdpersonage Sumire krijgt een lijst met opdrachten van een speelse geest in de bergen en moet voor de nacht deze lijst afwerken. Er is nog geen releasedatum bekend.

Watch on YouTube

Natuurlijk waren er nog veel meer aankondigingen, waaronder de Steam-releasedatum van Azure Striker Gunvolt 2 (22 juni), nieuwe gameplay van pc- en Switch-game Picontier en een grote aankomende update voor Gensokyo Night Festival. De gehele stream is hieronder te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GSC over Stalker 2 op PS5: 'We ondersteunen de bestaande versies'
Nieuws

GSC over Stalker 2 op PS5: 'We ondersteunen de bestaande versies'

Dat wil niet zeggen dat er nooit een PS5-versie uitkomt

GSC Game World geeft aan dat het bedrijf zich richt op het ondersteunen van de bestaande versies van Stalker 2: Heart of Chornobyl.

Tech4Gamers sprak regisseur Ievgen Grygorovych over de mogelijkheid van een PS5-versie van Stalker 2. De game kwam eerder dit najaar uit op Xbox Series X en S en pc. Op de vraag of gamers een PS5-versie kunnen verwachten, antwoordde hij het volgende: "We hebben ons volledig gerucht op het ontwikkelen (en nu ondersteunen) van de pc- en Xbox Series-versies."

Eerder lekte uit documenten dat er voor zover bekend een afspraak met Microsoft is gemaakt om Stalker 2 drie maanden console-exclusief voor Xbox te houden. Tech4Gamers vroeg aan Grygorovych of hij op die geruchten kon reageren. Hij weigerde daar echter op in te gaan.

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. Ook staat het spel op Xbox Game Pass.

Dat de game is uitgekomen mag een klein wonder heten, want de ontwikkeling had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten.

Kamal van de Pol deelde een 7 uit in de Gamer.nl-review: "Stalker 2: Heart of Chornobyl is een melancholische en meeslepende shooter gemaakt in de meest bijzondere omstandigheden. De prachtige en tot de nok toe gevulde spelwereld gaat wel gepaard met frustrerende AI en grafische foutjes. Daarbij verschilt de ervaring in de kern niet veel van de voorgaande delen. Ondanks dat is Stalker 2 een game waar je uren in kunt stoppen. Hoe meer moeite je in het verkennen van de Zone steekt, des te meer het je oplevert." GSC Game World heeft inmiddels al meerdere patches voor de game uitgebracht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two had in 2001 al plannen voor GTA Online
Nieuws

Take-Two had in 2001 al plannen voor GTA Online

Een uitgebreid document over de plannen is gelekt

Er zijn documenten gelekt over de Grand Theft Auto-franchise waaruit blijkt dat er in 2001 al plannen waren over een online game of modi binnen de Grand Theft Auto-reeks.

Door een hack op ontwikkelaar Rockstar Games enkele jaren geleden lekten er eerder al vroege beelden en bestanden van Grand Theft Auto 6, en vorig jaar rond de feestdagen verscheen de broncode van GTA 5 en bestanden over diverse geannuleerde projecten online.

Nu zijn er tijdens Kerstmis weer documenten over de geschiedenis van de GTA-franchise gelekt. In documenten over de ontwikkeling van onder andere GTA Online, Vice City Stories, San Andreas en GTA Advance, die zijn geüpload via Internet Archive, zijn allerlei details te vinden.

Zo werd er aan het begin van dit millennium al gewerkt aan de voorloper van GTA Online. Er is een ontwerpdocument van 58 pagina's te vinden voor een project genaamd 'GTA: Online' waarin diverse details worden beschreven, waaronder de mogelijkheid om online te spelen met een zelfgemaakt personage.

Voormalige Rockstar-ontwikkelaar Obbe Vermeij heeft inmiddels bevestigd dat sommige van deze documenten inderdaad echt zijn. Sterker nog: hij werkte ooit aan een online deathmatch-modus voor de online game. De documenten kunnen hier gevonden worden.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!