'Aankomende live service-games van PlayStation omvatten diverse genres'
Nieuws

'Aankomende live service-games van PlayStation omvatten diverse genres'

Fans hoeven niet bang te zijn dat alle live service-games Fornite na-apen

De verschillende live service-games waar PlayStation Studios al een tijdje aan werkt, omvatten diverse genres en zullen dan ook aanzienlijk van elkaar verschillen.

Dat meldt PlayStation Studios-baas Hermen Hulst in een interview met Games Industry. Sony communiceert al geruime tijd dat het diverse live service-games ontwikkelt. Sommige gamers op fora of websites vrezen dan ook dat het bedrijf verschillende spellen vergelijkbaar met Fortnite of Destiny in ontwikkeling heeft.

"We begrijpen de competitieve omgeving en de tijdsinvestering die spelers moeten maken voor live service-games. We willen dan ook games van de hoogste kwaliteit leveren", legt Hulst uit. "Wanneer we de generieke term 'live service' gebruiken, is er het risico dat het lijkt alsof we over één enkel genre of bedrijfsmodel praten. PlayStation Studios ontwikkelt een grote variatie aan games die onder de noemer 'live service' kunnen vallen, maar zich in verschillende genres bevinden, op verschillende momenten uitkomen en variëren in schaal."

Het lijkt er dan ook op dat PlayStation-fans niet bang hoeven te zijn dat Sony straks alleen maar games die lijken op bovengenoemde voorbeelden uit gaat geven. "We creëren games voor een divers publiek, en ik heb vertrouwen in onze reputatie die uitwijst dat we werelden en verhalen creëren waar PlayStation-fans van houden." Tot slot laat Hulst weten dat sommige van de live service-games ook op pc uit zullen komen, afhankelijk van wat er past bij de game in kwestie.

Wat de live service-games betreft, zijn er nog maar weinig specifieke details bekend. Duidelijk is dat Naughty Dog aan een online multiplayergame gesitueerd in het The Last of Us-universum werkt. Ook zijn Destiny-ontwikkelaar Bungie en - recentelijk - Firewalk Studios overgenomen. Laatstgenoemde werkt ook aan een nog onaangekondigde multiplayergame. Ook Haven Studios werkt voor Sony aan een live service-game. Het is niet bekend wanneer een aantal van deze spellen worden onthuld.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GTA Trilogy-maker negatief over verwijderen van studionaam uit de intro
Nieuws

GTA Trilogy-maker negatief over verwijderen van studionaam uit de intro

Grove Street Games wordt niet meer genoemd op het startscherm van de game

De baas van Grove Street Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, heeft zich negatief uitgesproken over het feit dat de naam van de studio uit de collectie is gepatcht.

Eerder deze week kwam er een update uit voor de collectie op consoles en pc, waarmee diverse verbeteringen uit de smartphoneversie werden toegevoegd aan deze versies. De update zorgde er ook voor dat het openingsscherm van de game gelijk is getrokken met de mobiele versie. Daar wordt echter niet Grove Street Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, in genoemd, en nu dus ook niet op consoles en pc.

Thomas Williamson, de directeur van Grove Street Game, reageerde gepikeerd op social media. "Hypothetisch gezien is het een naaistreek om de hoofdontwikkelaars uit de credits te verwijderen middels een update, zeker wanneer de update honderden verbeteringen bevat die door die ontwikkelaars zijn gemaakt."

Spelers hebben Williamson inmiddels deels gecorrigeerd: de namen van de ontwikkelaar en de werknemers zijn nog steeds in de aftiteling van het spel te vinden. De studionaam is alleen uit het introscherm verdwenen. Gecombineerd met het feit dat veel gamers van mening zijn dat de oorspronkelijke release van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition geplaagd werd door problemen, reageren de meeste fans alles behalve begripvol op de tweet van de ontwikkelaar.

Hoe dan ook zorgt de onlangs verschenen update er voor dat er bijvoorbeeld een 'Classic Lightning'-optie wordt toegevoegd. Daarmee krijgen de drie games in de collectie - Grand Theft Auto 3, Vice City en San Andreas - vergelijkbaar kleurgebruik als de oorspronkelijke versies. Mensen kunnen kiezen of ze dit aan of uitzetten, maar standaard staat het aan. Verder zijn er diverse andere visuele en gameplaytechnische verbeteringen doorgevoerd. Spelers kunnen nu bijvoorbeeld rennen en ondertussen jachtgeweren, vlammenwerpers en assault rifles gebruiken.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Blizzard-vacatures hinten mogelijk naar ontwikkeling Starcraft-shooter
Nieuws

Blizzard-vacatures hinten mogelijk naar ontwikkeling Starcraft-shooter

Het bedrijf zoekt ontwikkelaars voor een onaangekondigde openwereldshooter

Blizzard heeft vacatures online geplaatst voor mensen die willen werken aan een aankomende openwereldshooter. Fans hopen dat het om de Starcraft-shooter waar geruchten de ronde over doen gaat.

Zo wordt er gezocht naar een design director, principal designer en senior designer. Meerdere vacatures verwijzen naar een openwereldshooter, maar meer details zijn er op moment van schrijven niet.

Fans vermoeden dat dit gerelateerd is aan een Starcraft-shooter. Eerder dit najaar bracht journalist Jason Schreier zijn nieuwe boek over Blizzard uit, waarin vermeld werd dat er bij Blizzard aan een Starcraft-shooter gewerkt wordt.

Het bedrijf heeft al tweemaal eerder geprobeerd een shooter gebaseerd op Starcraft te maken. De geannuleerde games heetten Starcraft Ghost en Ares. Officieel is nog niets bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!