343 Industries: Halo: Infinite is de 'start van een nieuwe generatie'
Nieuws

343 Industries: Halo: Infinite is de 'start van een nieuwe generatie'

343 Industries-hoofd Kiki Wolfkill vertelt dat Halo: Infinite wordt gezien als het begin van de volgende generatie Halo-games. Ook wordt de infrastructuur van het spel heringericht, om ontwikkelaars alle vrijheid te bieden.

Het is alweer bijna vier jaar geleden sinds Halo 5: Guardians, de laatste grote game in de Halo-franchise, werd uitgebracht. Kiki Wolfkill, hoofd van transmedia bij 343 Industries, vertelt in een interview met Gamesindustry.biz dat het dan ook een grote uitdaging is om fans geïnteresseerd te houden in de franchise, tot de lancering van Halo: Infinite.

Halo: Infinite wordt, als spirituele reboot, volgens Wolfkill gezien als het begin van de volgende generatie van de Halo-franchise. Het spel moet veel nieuwe spelers trekken en 343 Industries besteedt dan ook veel tijd aan het werven van een nieuw publiek. Zo zijn er sinds de lancering van Halo 5 onder andere verschillende stripboeken en verhalen, een podcast en een live-actieserie van de franchise verschenen. Dit najaar start bovendien de productie van een Halo-televisieserie, waarin Pablo Schreiber de rol van Master Chief op zich neemt.

Wolfkill legt uit dat er zoveel tijd zit tussen het uitbrengen van Halo 5 en Halo: Infinite, omdat 343 Industries veel werk steekt in het herinrichten van de infrastructuur van de game. Dit is onder andere nodig om het ontwikkelteam de flexibiliteit te bieden om te doen wat ze willen met het nieuwe spel. Eerder dit jaar zei Bonnie Ross, hoofd van 343 Industries, nog dat een nieuwe werkomgeving ook de werkdruk van het team moet verlichten.

De verwachting is dat we meer nieuws krijgen te horen over Halo: Infinite tijdens de E3-persconferentie van Microsoft, welke plaatsvindt op zondag 9 juni om 22:00 uur Nederlandse tijd. Bekijk in ons overzicht van alle E3-persconferenties wanneer de presentaties van andere uitgevers plaatsvinden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Silent Hill 2-remake wordt meer dan een week voor release al verkocht
Nieuws

Silent Hill 2-remake wordt meer dan een week voor release al verkocht

Kun je nog spreken van spoilers als het om een remake gaat?

Meer dan een week voordat de game officieel uitkomt is de Silent Hill 2-remake al aan sommige consumenten verkocht.

Op plekken als Reddit worden er foto's van het gamedoosje en de disk gedeeld. Ook worden er screenshots gedeeld van de game die niet officieel zijn uitgebracht door Konami, wat wederom bewijst dat sommigen de game al spelen.

Het gaat om een remake van een game, dus men hoeft wat minder op te passen voor spoilers - veel mensen die de remake gaan spelen, hebben immers ook al het origineel gespeeld. Toch is het goed om waakzaam te zijn, zeker voor mensen die Silent Hill 2 nog niet gespeeld hebben.

Officieel komt de Silent Hil 2-remake op 8 oktober uit op PlayStation 5 en pc. Onlangs bleek nog dat de game minstens jaar console-exclusief blijft voor PS5 - vanaf 8 oktober 2025 kan de game eventueel ook op andere consoles uitkomen.

Silent Hill 2 verscheen begin dit millennium op PlayStation 2, Xbox en pc. Het wordt door velen gezien als het beste deel in de survivalhorrorreeks. In het spel reist hoofdpersonage James Sunderland af naar het stadje Silent Hill nadat hij een brief van zijn overleden vrouw ontvangt. Daar komt hij in een bij tijden surrealistisch horrorscenario terecht. Buiten de setting heeft Silent Hill 2 qua verhaal geen connecties met het eerste deel, en zijn het spel en de aankomende remake van Bloober Team dus toegankelijk voor nieuwe spelers.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Todd Howard: 'Bethesda-games zijn zo groot omdat we weinig eruit knippen'
Nieuws

Todd Howard: 'Bethesda-games zijn zo groot omdat we weinig eruit knippen'

Vandaag komt Starfield-uitbreiding Shattered Space uit

Bethesda-topman Todd Howard heeft aangegeven waarom de games van de ontwikkelaar vaak zo uitgebreid zijn qua spelwereld en aanwezige content: er wordt tijdens de ontwikkeling simpelweg weinig materiaal geknipt.

Dat meldt de executive producer en regisseur van Bethesda Game Studios in een interview met BAFTA, dat hieronder bekeken kan worden. "Mijn werkt houdt vaak in dat ik de regisseur ben, een beetje zoals een filmregisseur", zo legt hij uit. "Ik breng alle onderdelen - van de illustraties, de cinematografie en de technologie die onze ontwikkelaars bouwen samen om deze werelden tot leven te wekken."

Hij vervolgt: "Natuurlijk is er ook veel schrijfwerk en het ontwerp van missies en levels, en er zijn zoveel aspecten van onze games waarbij ik de unieke positie bekleedt om met heel veel geweldige mensen samen te werken en dit allemaal samen te brengen." Grinnikend: "We knippen eigenlijk maar heel weinig uit onze games, waarom de spellen zo onverantwoordelijk groot zijn."

Bethesda Game Studio's laatste wapenfeit is het vorig jaar verschenen Starfield. Vanaf vandaag 17:00 uur Nederlandse tijd is de eerste verhalende uitbreiding voor die game, Shattered Space, beschikbaar. Spelers reizen af naar een planeet die om de cultachtige groep House Va'ruun draait.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tony Hawk hint wederom naar aankondiging rondom gamereeks
Nieuws

Tony Hawk hint wederom naar aankondiging rondom gamereeks

Onlangs liet de skater al weten in gesprek te zijn met Activision

Tony Hawk, de ster van de Tony Hawk's Pro Skater-games en wereldberoemde professionele skater, heeft wederom gehint naar een aankondiging rondom de gamefranchise.

Op zijn Instragram plaatste hij gisteren een bericht om te vieren dat de eerste Pro Skater-game vijfentwintig jaar geleden uitkwam. Hij liet daarin weten dat hij enorm trots is op de reeks en dat de games veel voor zijn carrière en mogelijk zelfs de sport in het algemeen heeft betekend.

Hij sloot zijn bericht af met het volgende: "Ik mag niet hinten naar de toekomst van de reeks; maar er zal een toekomst zijn." Daarmee lijkt Hawk te hinten naar een aankondiging die in de steigers staat, al is niet duidelijk wat dat precies zal inhouden. Onlangs vertelde hij in een interview al dat hij weer in gesprek was met Activision en dat er aan iets werd gewerkt.

De laatste game rondom de skater is het in 2020 verschenen Tony Hawk's Pro Skater 1+2, een remake van de eerste twee games in de reeks. Sindsdien hopen veel fans dat ook latere delen binnen de franchise van een remake voorzien gaan worden, maar vooralsnog is er niets aangekondigd. In 2022 onthulde Hawk dat Vicarious Visions werkte aan Tony Hawk's Pro Skater 3+4, maar dat de ontwikkeling stopte toen de studio opging in Blizzard en werd hernoemd naar Blizzard Albany.

View post on Instagram
 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!