The Game Awards-winnaars kregen te weinig tijd voor speech, aldus Geoff Keighley
Winnaars hadden dertig seconden om hun zegje te doen
The Game Awards-organisator en -presentator Geoff Keighley heeft toegegeven dat de winnaars van de awards te weinig tijd kregen tijdens de show om een speech te houden.
Winnaars leken in de meeste gevallen dertig seconden te krijgen voordat een muzieknummer werd ingezet die leek aan te geven dat de speech beëindigd moest worden. Ondertussen werd op de teleprompters de term 'wrap it up' getoond.
Tijdens en na de awardshow afgelopen donderdagnacht uitten diverse kijkers en ontwikkelaars hun kritiek op de situatie. De balans tussen het weggeven van awards - waar de show gezien de naam om draait - en het vertonen van trailers en commercials leek volgens velen zoek te zijn.
Keighley zelf liet al snel op X van zich horen om toe te geven dat de tijd die winnaars kregen voor hun speech inderdaad te kort was. "Ik ben het er mee eens dat de muziek te snel werd afgespeeld voor awardwinnaars dit jaar. Ik heb ons team gedurende de show gevraagd soepeler met deze regel om te gaan. Hoewel geen winnaars werden afgekapt, is dit wel een verbeterpunt."
Meer informatie over de winnaars is hier te vinden. Baldur's Gate 3 won in ieder geval de award voor game van het jaar. Bekijk hier al het nieuws van The Game Awards.