The Game Awards-winnaars kregen te weinig tijd voor speech, aldus Geoff Keighley
Nieuws

The Game Awards-winnaars kregen te weinig tijd voor speech, aldus Geoff Keighley

Winnaars hadden dertig seconden om hun zegje te doen

The Game Awards-organisator en -presentator Geoff Keighley heeft toegegeven dat de winnaars van de awards te weinig tijd kregen tijdens de show om een speech te houden.

Winnaars leken in de meeste gevallen dertig seconden te krijgen voordat een muzieknummer werd ingezet die leek aan te geven dat de speech beëindigd moest worden. Ondertussen werd op de teleprompters de term 'wrap it up' getoond.

Tijdens en na de awardshow afgelopen donderdagnacht uitten diverse kijkers en ontwikkelaars hun kritiek op de situatie. De balans tussen het weggeven van awards - waar de show gezien de naam om draait - en het vertonen van trailers en commercials leek volgens velen zoek te zijn.

Keighley zelf liet al snel op X van zich horen om toe te geven dat de tijd die winnaars kregen voor hun speech inderdaad te kort was. "Ik ben het er mee eens dat de muziek te snel werd afgespeeld voor awardwinnaars dit jaar. Ik heb ons team gedurende de show gevraagd soepeler met deze regel om te gaan. Hoewel geen winnaars werden afgekapt, is dit wel een verbeterpunt."

Meer informatie over de winnaars is hier te vinden. Baldur's Gate 3 won in ieder geval de award voor game van het jaar. Bekijk hier al het nieuws van The Game Awards.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!