Ontslagen bij Behaviour Interactive, CI Games en Thunderful Group
Nieuws

Ontslagen bij Behaviour Interactive, CI Games en Thunderful Group

2024 lijkt qua ontslagen niet onder te doen voor 2023

Er vallen ontslagen bij Dead by Daylight-ontwikkelaar Behaviour Interactive, Lords of the Fallen-uitgever CI Games en Rising Star Games-eigenaar Thunderful Group.

Kotaku meldt dat er vorige week zo'n 45 mensen zijn ontslagen bij Dead by Daylight-maker Behaviour Interactive. De ontslagen zouden binnen verschillende takken van het bedrijf zijn gevallen op het hoofdkantoor in Montreal.

De Poolse uitgever CI Games, bekend van Lords of the Fallen, heeft tien procent van diens totale aantal werknemers laten gaan. Aan Eurogamer laat het bedrijf weten dat dit een "moeilijke maar noodzakelijke" beslissing was. De ontslagen zullen bij diverse studio's van het bedrijf vallen ,waaronder Lords of the Fallen-ontwikkelaar Hexworks en Sniper Ghost Warrior-studio Underdog.

Het Zweedse bedrijf Thunderful Group, dat zo'n dertig dochterondernemingen heeft, waaronder uitgever Rising Star Games en ontwikkelaar Jumpship, heeft aangekondigd plannen te hebben om ongeveer een vijfde van het totaal aantal werknemers te ontslaan. Dit moet het bedrijf op de lange termijn sterker positioneren nadat het de afgelopen jaren naar eigen zeggen teveel investeringen heeft gemaakt.

Er vonden in 2023 opvallend veel ontslagrondes plaats binnen de game-industrie bij vele tientallen (game)bedrijven, maar in 2024 lijkt zich dit voort te zetten. Zo werd eerder aangekondigd dat Unity zo'n 1800 werknemers ontslaat, dat Twitch een grootschalige ontslagronde houdt, dat Embracer een aanzienlijk gedeelte van Gearbox-studio Lost Boys Interactive ontslaat en dat een derde van alle werknemers bij Surgeon Simulator-ontwikkelaar Bossa Studios is ontslagen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error