Nederlandse ondernemer komt met nieuwe versie van Game Mania-webshop
De vernieuwde webshop moet in het tweede kwartaal van dit jaar lanceren
Een Nederlandse ondernemer is van plan om in het tweede kwartaal van dit jaar een nieuwe webshop onder de naam Game Mania te lanceren.
Vorige week bleek al dat de website van Game Mania aangepast was met de melding dat er in het tweede kwartaal van dit jaar een herlancering van de gamewinkel plaats zou vinden. Nu is er dus meer duidelijkheid over wat deze herlancering precies inhoudt.
De Nederlandse ondernemer René van Tuijl heeft Game Mania overgenomen middels zijn bedrijf Amazing Games BV. Hij is van plan om een vernieuwde webshop te lanceren voor de Nederlandse en Belgische markt met de Game Mania-naam.
Vorig jaar vroeg Game Mania faillissement aan. De fysieke winkels in Nederland en België sloten meteen hun deuren, en de online winkel volgde kort daarna. Er waren nog berichten dat er een doorstart zou worden gemaakt, maar later in het jaar bleek dit toch niet door te gaan.
Aan Het Belang van Limburg (via Tweakers) meldt Van Tuijl dat hij het aanbod van Game Mania soms te beperkt vond en dat de prijzen niet altijd overeenkwamen met de verwachtingen van klanten. “Deze terugkeer wordt anders dan wat mensen van Game Mania gewend waren. Onze eerste focus ligt op een hoogwaardige webshop voor zowel de Nederlandse als de Vlaamse markt.”
Van Tuijl sluit niet uit dat er op een later moment een fysieke winkel kan volgen. "Een megastore of een experience shop zijn mogelijke ideeën, maar daarvoor hebben we nog geen concrete plannen. Laat ons eerst een zeer goede webshop bouwen."
De dalende populariteit van fysieke games - zoals ook bleek uit onlangs gedeelde data vanuit de Verenigde Staten - is volgens Van Tuijl geen onoverkoombaar probleem. "De echte gamers verkiezen vaak nog een fysieke game. Het is iets dat je kunt vasthouden en een plaats geeft in je collectie. Dat kan je niet met een download. Bovendien is het aantal aanbieders van fysieke games flink gedaald, wat ons kansen biedt om een unieke plek in te nemen in die markt.”