Game Mania bereidt 'herlancering' in tweede kwartaal van dit jaar voor
Nieuws

Game Mania bereidt 'herlancering' in tweede kwartaal van dit jaar voor

De gamewinkelketen ging vorig jaar failliet

Game Mania claimt te werken aan een "herlancering" van de gamewinkel. Deze moet ergens in het tweede kwartaal van het jaar plaatsvinden.

Dat valt op de officiële website van de winkelketen te lezen. "Game Mania komt binnenkort terug. We werken hard achter de schermen om Game Mania weer online te brengen, met een geplande herlancering in het tweede kwartaal van 2025. Bedankt voor je geduld en blijvende steun."

Meer informatie over de mogelijke terugkeer van de winkelketen is er op moment van schrijven niet. Vorig jaar vroeg Game Mania faillissement aan. De fysieke winkels in Nederland en België sloten meteen hun deuren, en de online winkel volgde kort daarna. Er waren nog berichten dat er een doorstart zou worden gemaakt, maar later in het jaar bleek dit toch niet door te gaan.

In een column op Gamer.nl schreef redacteur Michel Musters over het feit dat hij het betreurt dat Game Mania zijn deuren sluit. Tegelijkertijd probeert hij de digitale toekomst te omarmen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Volledige versie Carnaval Simulator komt op 22 februari uit
Nieuws

Volledige versie Carnaval Simulator komt op 22 februari uit

Un lekker delleke, strak in 't velleke, vet ordinair, ja die lust m toch zo gér

De volledige versie van Carnaval Simulator verschijnt op 22 februari.

Dat werd deze week aangekondigd. Ook werd er een nieuwe trailer getoond die hieronder te bekijken is. De early access-versie van de game verscheen afgelopen jaar al op Steam, maar vanaf 22 februari is dus de uiteindelijke versie beschikbaar.

In de game kunnen spelers hun eigen praalwagens en parades ontwerpen, aanpassen en rijden. De parade kan daarbij vanuit de wagen en het publiek worden ervaren, en zelfs via een eerstepersoonsaanzicht. Er kunnen ook lichtshows worden gemaakt die synchroniseren met de muziek. De game kan alleen en met maximaal acht spelers online worden gespeeld. De ontwikkelaar van de game belooft voor de uiteindelijke versie die aanstaande is verbeterde graphics, nieuwe locaties en nog meer content.

Gamer.nl sprak begin vorig jaar met Jeffrey van der Wal, de ontwikkelaar van Carnaval Simulator. In het artikel wordt dieper ingegaan op het spel en hoe de ontwikkeling tot stand kwam. Carnaval vindt dit jaar in het weekend van 1 maart plaats.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
It Takes Two-ontwikkelaar weet niet of de verfilming nog doorgaat
Nieuws

It Takes Two-ontwikkelaar weet niet of de verfilming nog doorgaat

'Hollywood; er is zoveel bullshit'

Josef Fares, de bedenker van It Takes Two en oprichter van ontwikkelstudio Hazelight, is zelf ook niet zeker over de mogelijkheid dat de eerder aangekondigde verfilming van de co-op-game nog verschijnt.

In 2022 werd al gemeld dat er een film zou komen gebaseerd op It Takes Two. Er gingen zelfs geruchten dat dj2 Entertainment, het bedrijf achter de Sonic the Hedgehog-films, de film zou maken en dat Dwayne 'The Rock' Johnson ook verbonden was aan de film.

Inmiddels is het echter stil rondom de film. Eurogamer vroeg aan gameontwikkelaar Josef Fares tijdens een previewevenement voor zijn nieuwste game, Split Fiction, naar de status van de verfilming, en hij liet weten dat hij ook niet zeker is van de toekomst van het project.

"Hollywood; er is zoveel bullshit", zo stelde hij. "Ik denk dat negentig procent van de meetings bullshit zijn, en gedurende tien procent van de meetings gebeurt er daadwerkelijk iets. Er wordt veel gepraat, maar niet veel woorden in daden omgezet. Ik weet niet wat de status is. Hopelijk loopt het ergens op uit, maar ik heb geen hoge verwachtingen. Er wordt veel gepraat, maar je hebt de mensen nodig die dingen gedaan krijgen."

Fares werd ook gevraagd naar zijn mening over het gebruik van artificiële intelligentie bij gameontwikkeling. Tegen VGC: "We moeten ons er op aanpassen. Als het onderdeel uitmaakt van de industrie moeten we kijken hoe we het implementeren om er betere games mee te maken. Ik begrijp dat sommigen hun werk kunnen verliezen, maar dat geldt voor alle nieuwe technologie. Er zullen zowel slechte als goede dingen uit voort komen. Je kunt het niet negeren. Ik geloof dat AI uiteindelijk een grotere impact op de wereld zal hebben dan dat het internet heeft gehad."

Split Fiction

Fares' nieuwste game, Split Fiction, verschijnt op 6 maart voor pc (Steam), PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Tijdens de State of Play eerder deze week werd een nieuwe trailer van de game getoond, die hieronder nog eens bekeken kan worden.

Net als voorganger It Takes Two is Split Fiction een coöperatieve game: twee spelers besturen Mio en Zoe, twee schrijvers die worden ingehuurd om verhalen te creëren voor een technologie die deze verhalen kan simuleren. Het bedrijf dat ze inhuurt vangt de vrouwen echter in deze simulaties om hun ideeën te stelen.

Dankzij dit concept schakelen spelers in Split Fiction telkens tussen de twee verhalen van de hoofdpersonages. Een van de settings is futuristisch, terwijl het verhaal van het andere hoofdpersonage een fantasiesetting betreft. Natuurlijk moeten de personages - en dus de spelers - samenwerken om de verschillende uitdagingen te overkomen. Er zijn zwevende voertuigen, draken en spelers kunnen zich oprollen in magnetische ballen om puzzels vergelijkbaar met die uit Metroid Prime te klaren.

Net als It Takes Two wordt elk exemplaar van Split Fiction geleverd met een Friend's Pass. Dit zorgt er voor dat maar één speler de game hoeft te kopen en dat een andere speler die de game via co-op meespeelt dat niet hoeft te doen. Zo kunnen twee spelers er bijvoorbeeld voor kiezen om de kosten van de aankoop van het spel te delen. Daarbij is er cross-play aanwezig zodat mensen met elkaar kunnen spelen, ongeacht op welk platform ze gamen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!