Electronic Arts denkt na over tonen van advertenties in games
EA ziet een kans voor 'betekenisvolle groei'
Electronic Arts denkt na over het implementeren van advertenties binnen games.
Dat liet CEO Andrew Wilson afgelopen week weten aan investeerders. Hij geeft aan dat het zich nog in een vroeg stadium bevindt - "en we kijken naar onze geschiedenis om erg bedachtzaam te zijn over advertenties binnen de context van onze speelervaringen."
"Maar kijkend naar de vele, vele miljarden uren die men spendeert aan het spelen, creëren, bekijken en verbinden (binnen onze games), verwachten we dat advertenties de kans bieden om betekenisvolle groei voor ons teweeg te brengen." Volgens Wilson kijken er meerdere teams binnen EA naar de implementatie van advertenties binnen games.
Electronic Arts geeft enkele van de grootste gamefranchises ter wereld uit, waaronder EA Sports FC (voorheen Fifa) en Battlefield. Advertenties in hun games kunnen dus een erg groot publiek bereiken.
In hetzelfde gesprek met investeerders liet Wilson ook weten dat er meer ontwikkelaars dan ooit aan een nieuwe Battlefield-game werken.