CD Projekt Red wil in hoger tempo games uitbrengen
Nieuws

CD Projekt Red wil in hoger tempo games uitbrengen

Het bedrijf heeft meerdere projecten in ontwikkeling

CD Projekt Red heeft de intentie om in een hoger tempo games uit te brengen.

Dat liet het bedrijf tijdens het bekendmaken van zijn kwartaalcijfers. "We werkten al aan twee projecten tegelijkertijd tijdens het ontwikkelen van Cyberpunk 2077-uitbreiding Phantom Liberty", zo vertelt CEO Michał Nowakowski. Naast de uitbreiding, waar door bijna driehonderd mensen aan werd gewerkt, was de ontwikkelaar toen ook al bezig met Polaris, een nieuwe The Witcher-game.

"We werken op dit moment ook aan meer dan één project. Cyberpunk 2 wordt in Boston ontwikkeld, Polaris hier in Europa, en we hebben andere projecten lopen zoals Project Sirius samen met ontwikkelaar The Molasses Flood. En samen met Canis Majoris werken we aan The Witcher 1-remake. Je kunt dus zeker verwachten dat we meer games gaan uitbrengen en dat we van plan zijn om het ritme van onze releases te verhogen. Ik kan echter niet zeggen hoeveel tijd er tussen releases gaat zitten."

CD Projekt gaf zoals gewoonlijk ook weer een update over hoeveel mensen aan de verschillende projecten werken. Daaruit blijkt bijvoorbeeld dat niemand meer aan Cyberpunk 2077 werkt - logisch, want eerder dit jaar werd al aangegeven dat er geen updates meer voor de game zouden verschijnen. 407 mensen werken aan de nieuwe The Witcher-game - dat tegelijk het begin van een nieuwe trilogie moet worden. Aan een vervolg op Cyberpunk 2077 wordt op dit moment door 56 werknemers gewerkt. Er zitten 39 mensen van CD Projekt op The Witcher-spin-off Project Sirius, 20 werknemers ontwikkelen een nieuwe, originele IP met de codenaam Hadar en 13 mensen werken aan "andere projecten".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Inzoi laat spelers over kinderen rijden, blijkt bug te zijn
Nieuws

Inzoi laat spelers over kinderen rijden, blijkt bug te zijn

Via een patch zou de mogelijkheid inmiddels verwijderd zijn

In de deze week uitgekomen early access-versie van levenssimulator Inzoi konden spelers in eerste instantie tegen kinderen rijden met een auto. Volgens de ontwikkelaar ging het om een bug.

Toen Inzoi gisteren via Steam Early Access beschikbaar kwam, verschenen er al snel filmpjes online waarin te zien is dat men met auto's kinderen aan kan rijden. Eerder werd al bekendgemaakt dat personages in de game konden sterven door aangereden te worden, maar normaliter blijven kinderen in games buiten schot.

Een woordvoerder van Krafton heeft het volgende aan Eurogamer laten weten: "Dit wordt veroorzaakt door een onbedoelde bug en is opgelost met een nieuwe patch. Deze weergaves zijn enorm ongepast en tonen niet de intentie en waardes van Inzoi. We begrijpen hoe serieus deze situatie is en versterken ons interne reviewproces om soortgelijke incidenten in de toekomst te voorkomen."

In Inzoi creëren spelers hun eigen 'Zois' en ervaart men daarna een virtueel leven, vergelijkbaar met De Sims. Volgens de ontwikkelaar is de boodschap van de game dat "het leven zelf een echt cadeau is, en dat elke reis zijn eigen betekenis heeft". De game viel al snel op door de realistische graphics en een vorig jaar uitgekomen demo waarmee spelers alvast personages konden creëren.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
MindsEye van GTA-producent verschijnt op 10 juni
Nieuws

MindsEye van GTA-producent verschijnt op 10 juni

De game bevat een futuristische open spelwereld

MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, komt op 10 juni uit.

Dat werd gisteren aangekondigd. De game komt zowel fysiek als digitaal uit, verschijnt op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en gaat 59,99 euro kosten. Een nieuwe verhalende trailer draait om de locatie waar de game zich afspeelt, Redrock City, en toont behoorlijk wat actie.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy benadrukt echter dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!