Call of Duty: Black Ops-ontwikkelaar richt nieuwe studio met NetEase op
Nieuws

Call of Duty: Black Ops-ontwikkelaar richt nieuwe studio met NetEase op

Ontwikkelaar werkt aan first-person game met co-op-elementen

David Vonderhaar, die voorheen achttien jaar bij Call of Duty-studio Treyarch heeft gewerkt, heeft onder het Chinese NetEase Games een nieuwe studio opgericht genaamd BulletFarm.

Eerder deze week hintte Vonderhaar al naar een onthulling, toen hij een website deelde met daarop een illustratie van een boerderij.

BulletFarm werkt aan een "nieuwe en ambitieuze AAA-game die draait op Unreal Engine 5 en zich afspeelt in een uniek universum. De nadruk ligt op coöperatieve gameplay." Daarnaast krijgt het spel een eerstepersoonsaanzicht. Volgens Vonderhaar verschilt de game van zijn vroegere werk. "Het toont daarbij mijn passie voor rijke personages, precieze mechanismen, intieme verhaalvertelling en veel actie."

Er zijn twee illustraties uitgebracht - eentje met het logo en een boerderij op de achtergrond en een andere die de binnenkant van een boerderij of schuur lijkt uit te beelden. Het is niet duidelijk of dit gerelateerd is aan de game die in ontwikkeling is.

Vonderhaar werkte achttien jaar lang bij Treyarch aan de Call of Duty-reeks - waaronder de Black Ops-spellen, Warzone en Call of Duty 3 - en gaf vorig jaar aan te vertrekken. Hij meldde toen al dat hij werkzaam zou blijven in de game-industrie.

Werknemers van BulletFarm zullen voornamelijk thuiswerken, maar er is wel een kantoor in Los Angeles. De creative director van de studio is Chris Cowell, die ook aan meerdere Call of Duty-games heeft gewerkt, waaronder het in 2019 verschenen Modern Warfare.

NetEase investeert de laatste jaren hevig in de game-industrie. Naast dat ze aandelen in diverse bedrijven kopen en zelfs enkele studio's - zoals Quantic Dream en Grasshopper Manufacture - volledig hebben opgekocht, richten ze ook diverse nieuwe studio's op met gerenommeerde ontwikkelaars. Yakuza-bedenker Toshihiro Nagoshi heeft met NetEase de ontwikkelaar Nagoshi Studio opgericht en de hoofdontwerper van Remedy-game Control is met het bedrijf Anchor Point Studios gestart. Voormalige Dragon Quest-producent Ryutaro Ichimura heeft met NetEase de studio PinCool opgericht en Mass Effect-schrijver Mac Walters is met de studio Worlds Untold begonnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Rockstar doet 'verbluffende dingen' met Grand Theft Auto 6
Nieuws

Rockstar doet 'verbluffende dingen' met Grand Theft Auto 6

De game staat gepland voor release in het najaar van 2025

Ontwikkelaars van Rockstar Games doen volgens een werknemer "verbluffende dingen" met Grand Theft Auto 6.

Eerder deze week werden de Golden Joystick Awards gehouden - waar Black Myth: Wuking de award voor game van het jaar won - en ook Rockstar viel in de prijzen. Grand Theft Auto 6 werd namelijk uitgeroepen tot meest gewilde game.

Een ontwikkelaar van Rockstar klom op het podium om de award in ontvangst te nemen, en liet daarbij het volgende weten: "Een ongelooflijk aantal mensen doen geweldige dingen met Grand Theft Auto 6, echt verbluffende dingen. Het is dan ook een eer om hier deze award namens iedereen in ontvangst te nemen."

Wat die verbluffende dingen precies inhoudt moet nog blijken, maar de eerste trailer toonde in ieder geval een levendige stad (in de vorm van Vice City, gebaseerd op Miami) met een hoop inwoners en dieren. Eerder lekten er al wel vroege beelden van de game, waarin te zien was dat spelers mogelijk ook bij relatief veel gebouwen naar binnen kunnen.

Het mag geen verrassing heten dat Grand Theft Auto 6 de award voor meest gewilde game game won - de franchise is zo goed als de grootste gamereeks die er bestaat en trekt vele miljoenen spelers aan. Het langverwachte zesde deel staat gepland voor release op PlayStation 5 en Xbox Series X en S in het najaar van 2025. Bekijk hier nogmaals de onthullingstrailer.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote The Rogue Prince of Persia-update nu beschikbaar
Nieuws

Grote The Rogue Prince of Persia-update nu beschikbaar

Vaarwel paarse prins

Ubisoft heeft de beloofde nieuwe update voor The Rogue Prince of Persia uitgebracht.

De update voor de Early Access-game werd eerder al aangekondigd en wordt gezien als een soort van 'relaunch'. De game heeft namelijk een geheel nieuw uiterlijk gekregen, waardoor het spel vooral warmere kleuren bevat en het hoofdpersonage geen paarse huidskleur meer heeft. Volgens ontwikkelaar Evil Empire pasten de oude kleuren niet goed bij de game, het genre en de setting.

De update heeft nog veel meer nieuwe content toegevoegd, waaronder nieuwe omgevingen, vijanden, bazen en een nieuw hoofdstuk van het verhaal. Verder zijn er diverse verbeteringen doorgevoerd, waaronder meerdere saveslots. Overigens hoeven mensen die de paarse look van de prins mooi vonden niet teleurgesteld te zijn: dit wordt op een later moment weer aan de game toegevoegd via een extra skin.

De Early Access-versie van The Rogue Prince of Persia verscheen afgelopen mei op Steam. Spelers kunnen snelle 2D-platformactie verwachten waarbij men keer op keer een weg baant door de hoofdstad met als doel Perzië te redden van een Hun-invasie. Spelers gebruiken acrobatische moves, zoals de mogelijkheid om over muren te rennen, om door de spelwereld te bewegen.

The Rogue Prince of Persia wordt zoals gezegd ontwikkeld door Evil Empire. Deze studio was na de release van Dead Cells verantwoordelijk voor de nieuwe content die sindsdien aan de game is toegevoegd.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!