Bayonetta-bedenker wil in 2024 games maken om brood op de plank te krijgen
Hideki Kamiya vertrok afgelopen oktober bij PlatinumGames
Hideki Kamiya, de bedenker van Bayonetta die vorig jaar van PlatinumGames is vertrokken, geeft aan dat hij hoop dit jaar games te kunnen ontwikkelen zodat hij "een maaltijd kan kopen".
Het Japanse tijdschrift Famitsu (via VGC) vroeg aan game-ontwikkelaars hun verwachtingen voor het jaar, en Kamiya - die medio vorig jaar wegging bij PlatinumGames - liet dus weten dat hij "een baan wil in game-ontwikkeling zodat ik een maaltijd kan kopen".
Kamiya deed eind vorig jaar een boekje open over zijn vertrek bij de Japanse studio: "Mijn werk met PlatinumGames was gebaseerd op een vertrouwensrelatie met het bedrijf. Ik besloot te vertrekken omdat ik het gevoel had dat de richting waar het bedrijf op ging verschilde van mijn visie als ontwikkelaar. Zonder dat vertrouwenselement kon ik niet verder werken daar, dus vertrok ik, zodat ik kon blijven werken in wat voor mij de beste manier is."
Het werd eerder al duidelijk dat Kamiya, een van de oprichters van PlatinumGames die daarvoor games als Okami, Devil May Cry, Resident Evil 2 en Vietwiful Joe regisseerde, vanaf zijn vertrek een jaar lang geen games voor een andere partij mag maken. Aangezien Kamiya op 12 oktober 2023 vertrok, lijkt het er dus op dat hij pas weer in oktober dit jaar aan de slag kan.