The Pokémon Company overlegt intern over kwaliteitsbewaking Pokémon-games
Nieuws

The Pokémon Company overlegt intern over kwaliteitsbewaking Pokémon-games

Er gaat mogelijk meer tijd zitten tussen het verschijnen van Pokémon-games

The Pokémon Company heeft het intern 'steeds meer' over de hoeveelheid Pokémon-games die uitkomen, met oog op de kwaliteit van de games.

Dat meldt Takato Utsunomiya, de COO van The Pokémon Company, in een interview met ComicBook. De Pokémon-games verschijnen op een hoog tempo, met bijna jaarlijks een grote game-release. Nu denkt The Pokémon Company na over het vertragen van dit tempo - meer tijd tussen de Pokémon-games, dus. Nadat Pokémon Scarlet & Violet vorig jaar verscheen, kregen The Pokémon Company en ontwikkelaar Game Freak te maken met veel klachten over de hoeveelheid bugs in de game. Game Freak heeft hun excuses aangeboden voor de staat waarin de game verscheen. Nu de Pokémon-games steeds grotere open werelden bevatten, maar op hetzelfde tempo verschijnen, wordt het moeilijker om de kwaliteit te bewaken.

Takato Utsunomiya zei het volgende over het verschijnen van Pokémon-games: "Als je kijkt naar het verleden, brengen we op constant tempo games uit. Deze producten geven consumenten continue nieuwe ervaringen en dat is hoe we tot nu werken. Dat is nog altijd zo, maar er worden steeds meer gesprekken gehouden terwijl de ontwikkelomgeving verandert, over hoe we dit kunnen blijven doen terwijl we er voor zorgen dat de kwaliteit van de producten van een hoog niveau blijft."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error