The Pokémon Company overlegt intern over kwaliteitsbewaking Pokémon-games
Nieuws

The Pokémon Company overlegt intern over kwaliteitsbewaking Pokémon-games

Er gaat mogelijk meer tijd zitten tussen het verschijnen van Pokémon-games

The Pokémon Company heeft het intern 'steeds meer' over de hoeveelheid Pokémon-games die uitkomen, met oog op de kwaliteit van de games.

Dat meldt Takato Utsunomiya, de COO van The Pokémon Company, in een interview met ComicBook. De Pokémon-games verschijnen op een hoog tempo, met bijna jaarlijks een grote game-release. Nu denkt The Pokémon Company na over het vertragen van dit tempo - meer tijd tussen de Pokémon-games, dus. Nadat Pokémon Scarlet & Violet vorig jaar verscheen, kregen The Pokémon Company en ontwikkelaar Game Freak te maken met veel klachten over de hoeveelheid bugs in de game. Game Freak heeft hun excuses aangeboden voor de staat waarin de game verscheen. Nu de Pokémon-games steeds grotere open werelden bevatten, maar op hetzelfde tempo verschijnen, wordt het moeilijker om de kwaliteit te bewaken.

Takato Utsunomiya zei het volgende over het verschijnen van Pokémon-games: "Als je kijkt naar het verleden, brengen we op constant tempo games uit. Deze producten geven consumenten continue nieuwe ervaringen en dat is hoe we tot nu werken. Dat is nog altijd zo, maar er worden steeds meer gesprekken gehouden terwijl de ontwikkelomgeving verandert, over hoe we dit kunnen blijven doen terwijl we er voor zorgen dat de kwaliteit van de producten van een hoog niveau blijft."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!