Smash Bros.-maker brengt ode aan wijlen Nintendo-directeur Satoru Iwata
Gamer.nl
Nieuws

Smash Bros.-maker brengt ode aan wijlen Nintendo-directeur Satoru Iwata

Een van de laatste video's op Sakurai's YouTube-kanaal

Masahiro Sakurai, de ontwikkelaar van de Smash Bros.-games, heeft een van de laatste video's op zijn YouTube-kanaal gepubliceerd, waarin hij een ode aan wijlen Nintendo-directeur Satoru Iwata brengt.

Satoru Iwata overleed in 2015 aan de gevolgen van kanker. Hij is dertien jaar de directeur van Nintendo geweest. De video richt zich op de werkrelatie die Sakurai met Iwata had. Hij vertelt over zijn eerste ontmoeting met de voormalige Nintendo-directeur toen Sakurai solliciteerde voor een plek binnen ontwikkelaar HAL, waar Iwata aan het hoofd stond.

"Het viel mij op hoe snel hij kon typen", zo blikt Sakurai terug. "Ook zijn glimlach viel mij op. Wanneer hij notities maakte, luisterde of praatte, had hij altijd de meest zorgeloze glimlach op zijn gezicht. Het voelde niet geforceerd, maar een uiting van zijn plezier."

Elders in de video vertelt Sakurai dat Iwata ondanks zijn leidinggevende rol af en toe nog meehielp met gameontwikkeling - zo schreef hij deels de code voor een prototype dat uiteindelijk de eerste Smash Bros. op de Nintendo 64 zou worden. Dit prototype droeg de naam Dragon King: The Fighting Game.

"Meneer Iwata was werkelijk de persoon die mij het beste begreep", zo concludeert Sakurai. "Hij zal vol met deugdzaamheid, meedogenloze werkethos, hij was toegewijd aan het werk en het was een man die de game-industrie voorgoed heeft veranderd." De video kan hieronder worden bekeken.

Sakurai kondigde eerder al aan te stoppen met zijn YouTube-kanaal 'Masahiro Sakurai on Creating Games', waar hij sinds 2022 regelmatig tips geeft over game-ontwikkeling. In 2022 gaf Sakurai overigens ook aan deels met pensioen te gaan, maar eind vorig jaar liet hij weten toch games te blijven ontwikkelen. Hij heeft al meermaals gehint naar een nieuwe Smash Bros.-game, dus fans hopen vooral dat hij daar aan werkt - al is dat op moment van schrijven niet bevestigd.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!