Shigeru Miyamoto over de complexiteit van Pikmin
Nieuws

Shigeru Miyamoto over de complexiteit van Pikmin

Het pas uitgekomen vierde deel moet nieuwe spelers aantrekken

Pikmin-bedenker Shigeru Miyamoto heeft gepraat over het feit dat de Pikmin-reeks nooit gigantisch succes heeft gekend - volgens hem heeft dat te maken met het feit dat de eerdere games in de reeks complex oogden.

De bestverkochte game in de reeks is de Switch-versie van Pikmin 3, waar ongeveer twee miljoen exemplaren van zijn verkocht. Tegelijkertijd heeft Nintendo franchises in huis waar tientallen miljoenen exemplaren van over de toonbank gaan. In een interview op Nintendo's website praat Shigeru Miyamoto - de bedenker van franchises als Pikmin, Mario en Zelda - over deze situatie.

"Er zijn (voor de release van Pikmin 4) die hoofddelen in de reeks uitgekomen, van Pikmin tot Pikmin 3. Ik heb mij altijd afgevraagd waarom de verkoop nooit enorm is toegenomen, ook al zijn de games zo leuk om te spelen." De interviewer meldt vervolgens dat veel mensen het idee hebben dat de games uitdagend zijn.

Miyamoto: "Ik begrijp dat mensen het moeilijker vinden wanneer dood een belangrijk spelelement is. Maar ik denk dat de relatie met sterfelijkheid juist zo'n sterk aspect van de games is. Als iets onomkeerbaar is, moet je een manier vinden om er voor te zorgen dat dit niet gebeurt. Om er voor te zorgen dat Pikmin niet sterven, moet je goed in 'Dandori' worden (een Japans woord dat inhoudt dat iemand goed is in plannen en efficient werken). Dat maakt deze game uniek."

"Ik denk dat mensen Pikmin vanwege twee redenen moeilijk vinden", zo vervolgt de ontwikkelaar. "De besturing en de diepgang van de gameplay. Ik heb lang nagedacht over hoe we dit juist als interessant kunnen presenteren in plaats van als uitdagend."

Het was dan ook moeilijk om de juiste balans te vinden voor het pas uitgekomen Pikmin 4. "We wilden dat zoveel mogelijk mensen Pikmin 4 kunnen ervaren, maar als het niet genoeg op Pikmin leek, zouden we niet aan de verwachtingen van fans van de reeks voldoen."

De ontwikkelaars van de game leggen vervolgens uit dat er diverse aspecten uit de eerdere games in Pikmin 4 zitten die het spel toegankelijker maken, alsmede nieuwe elementen. Zo is er geen limiet meer aan het aantal dagen die spelers hebben. Daarbij is het hondje Oatchi ook een toevoeging die nieuwe spelers mogelijk aantrekt.

Pikmin 4 kwam afgelopen vrijdag uit op Nintendo Switch. Mensen die twijfelen over een aankoop kunnen eerst een gratis demo downloaden via de eShop. Bastiaan Vroegop gaf in de Gamer.nl-recensie een 8 aan de game: "Pikmin 4 bundelt het beste van alle eerdere delen en neemt de meest gehoorde kritiekpunten weg. Dat levert op papier de beste Pikmin-game ooit op, maar door alle verbeteringen mist de game wel wat urgentie."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Mod die Liberty City naar GTA 5 bracht offline door druk van Rockstar
Nieuws

Mod die Liberty City naar GTA 5 bracht offline door druk van Rockstar

Liberty City Preservation Project werd in korte tijd zeer populair

Liberty City Preservation Project, een modproject die er voor zorgde dat mensen in Grand Theft Auto 5 het Liberty City uit Grand Theft Auto 4 konden bezoeken, is offline gehaald.

Afgelopen maand kwam de mod beschikbaar en kreeg het al snel veel aandacht van fans en de media. De mod zorgde er voor dat de complete stad Liberty City in GTA 5 speelbaar werd, inclusief NPC's, voertuigen en een werkend metrosysteem.

World Travel, het team achter de mod, liet echter op Discord weten (via Insider Gaming) dat de mod nu niet meer beschikbaar is. "Vanwege onverwachte aandacht voor ons project en nadat we met Rockstar Games hebben gesproken, hebben we besloten Liberty City Preservation Project offline te halen."

Sommige fans speculeren dat dit kan betekenen dat Rockstar een remaster van Grand Theft Auto 4 op de planning heeft. Het is echter niet voor het eerst dat het bedrijf achter modders aan gaat, dus in principe is het ook mogelijk dat dit simpelweg is gedaan om de IP van het bedrijf te beschermen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Conan the Barbarian vanaf 21 januari speelbaar in Mortal Kombat 1
Nieuws

Conan the Barbarian vanaf 21 januari speelbaar in Mortal Kombat 1

Oogt en klinkt onmiskenbaar als Arnold Schwarzenegger

Het dlc-personage Conan the Barbarian wordt op 21 januari toegevoegd aan Mortal Kombat 1.

De game komt op die dag eerst beschikbaar voor mensen die de Khaos Reings-uitbreiding en Kombat Pack 2 hebben aangeschaft. Andere spelers kunnen het personage vanaf 28 januari aanschaffen. Het uiterlijk van het personage heeft veel weg van Arnold Schwarzenegger in de Conan-films. Hieronder is een nieuwe gameplaytrailer te zien.

Het was al bekend dat Conan the Barbarian naar Mortal Kombat 1 kwam. Het is één van de zes personages die onderdeel uitmaken van Kombat Pack 2. Ghostface (Scream), Noob Saibot, Sektor, Cyrax en T-1000 (Terminator) zijn de andere personages.

Mortal Kombat 1 is verkrijgbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, Nintendo Switch en pc. Tom Kerkhof beloonde het spel met een 8 in de Gamer.nl-review: "Mortal Kombat 1 haalt vooral kracht uit de formule die de serie groot heeft gemaakt. Dat betekent een hoge mate van toegankelijkheid, compleet bizarre en groteske personages en uiteraard bloed dat (zeer) rijkelijk vloeit. De Kameo-vechters zijn daarbij een uitstekende toevoeging die de gameplay de nodige diepgang geven. Hierdoor blijft Mortal Kombat 1 lang leuk om te spelen, ook als je al op de gruwelijke fatalities bent uitgekeken."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!