Shigeru Miyamoto over de complexiteit van Pikmin
Nieuws

Shigeru Miyamoto over de complexiteit van Pikmin

Het pas uitgekomen vierde deel moet nieuwe spelers aantrekken

Pikmin-bedenker Shigeru Miyamoto heeft gepraat over het feit dat de Pikmin-reeks nooit gigantisch succes heeft gekend - volgens hem heeft dat te maken met het feit dat de eerdere games in de reeks complex oogden.

De bestverkochte game in de reeks is de Switch-versie van Pikmin 3, waar ongeveer twee miljoen exemplaren van zijn verkocht. Tegelijkertijd heeft Nintendo franchises in huis waar tientallen miljoenen exemplaren van over de toonbank gaan. In een interview op Nintendo's website praat Shigeru Miyamoto - de bedenker van franchises als Pikmin, Mario en Zelda - over deze situatie.

"Er zijn (voor de release van Pikmin 4) die hoofddelen in de reeks uitgekomen, van Pikmin tot Pikmin 3. Ik heb mij altijd afgevraagd waarom de verkoop nooit enorm is toegenomen, ook al zijn de games zo leuk om te spelen." De interviewer meldt vervolgens dat veel mensen het idee hebben dat de games uitdagend zijn.

Miyamoto: "Ik begrijp dat mensen het moeilijker vinden wanneer dood een belangrijk spelelement is. Maar ik denk dat de relatie met sterfelijkheid juist zo'n sterk aspect van de games is. Als iets onomkeerbaar is, moet je een manier vinden om er voor te zorgen dat dit niet gebeurt. Om er voor te zorgen dat Pikmin niet sterven, moet je goed in 'Dandori' worden (een Japans woord dat inhoudt dat iemand goed is in plannen en efficient werken). Dat maakt deze game uniek."

"Ik denk dat mensen Pikmin vanwege twee redenen moeilijk vinden", zo vervolgt de ontwikkelaar. "De besturing en de diepgang van de gameplay. Ik heb lang nagedacht over hoe we dit juist als interessant kunnen presenteren in plaats van als uitdagend."

Het was dan ook moeilijk om de juiste balans te vinden voor het pas uitgekomen Pikmin 4. "We wilden dat zoveel mogelijk mensen Pikmin 4 kunnen ervaren, maar als het niet genoeg op Pikmin leek, zouden we niet aan de verwachtingen van fans van de reeks voldoen."

De ontwikkelaars van de game leggen vervolgens uit dat er diverse aspecten uit de eerdere games in Pikmin 4 zitten die het spel toegankelijker maken, alsmede nieuwe elementen. Zo is er geen limiet meer aan het aantal dagen die spelers hebben. Daarbij is het hondje Oatchi ook een toevoeging die nieuwe spelers mogelijk aantrekt.

Pikmin 4 kwam afgelopen vrijdag uit op Nintendo Switch. Mensen die twijfelen over een aankoop kunnen eerst een gratis demo downloaden via de eShop. Bastiaan Vroegop gaf in de Gamer.nl-recensie een 8 aan de game: "Pikmin 4 bundelt het beste van alle eerdere delen en neemt de meest gehoorde kritiekpunten weg. Dat levert op papier de beste Pikmin-game ooit op, maar door alle verbeteringen mist de game wel wat urgentie."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Game Awards 2024 is via ongeveer 154 miljoen livestreams bekeken
Nieuws

The Game Awards 2024 is via ongeveer 154 miljoen livestreams bekeken

Een groei van 31 procent ten opzichte van vorig jaar

De meest recente editie van The Game Awards die afgelopen week werd uitgezonden is via een geschatte 154 miljoen livestreams bekeken.

Dat maakte presentator en organisator Geoff Keighley bekend via social media. Daarmee is het de meest bekeken editie van de awardshow ooit, met een groei van 31 procent ten opzichte van vorig jaar. De editie in 2023 werd via 118 miljoen livestreams bekeken.

The Game Awards werd in de nacht van afgelopen donderdag op vrijdag uitgezonden. Astro Bot ging aan de haal met de award voor game van het jaar en versloeg daarmee Final Fantasy 7 Rebirth, Elden Ring: Shadow of the Erdtree, Metaphor: ReFantazio, Balatro en Black Myth: Wukong. Een overzicht van alle awardwinnaars is hier te vinden.

Zoals gebruikelijk werden er ook diverse games aangekondigd en getoond, zoals het nieuwe Naughty Dog-spel Intergalactic: The Heretic ProphetElden Ring Nightreign en The Witcher 4. Een overzicht van alle aankondigingen kan hier bekeken worden.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Xbox-livestream in januari toont The Elder Scolls 4: Oblivion-remake
Nieuws

Gerucht: Xbox-livestream in januari toont The Elder Scolls 4: Oblivion-remake

Er gingen vorig jaar al hardnekkige geruchten over de remake

In januari 2025 wordt er mogelijk een nieuwe Xbox-presentatie gehouden. Volgens een insider wordt daar een remake van The Elder Scrolls 4: Oblivion aangekondigd.

The Verge-journalist Tom Warren schreef onlangs op Bluesky dat hij een Xbox-evenement in januari verwacht. "Het voelt alsof het ritme qua Xbox Game Pass-releases er eindelijk goed in zit, zeker nadat recentelijk Indiana Jones and the Great Circle is uitgekomen en kijkend naar wat er in 2025 volgt. Avowed, South of Midnight, Doom (The Dark Ages), Towerborde, Fable, The Outer Worlds 2 en meer komt allemaal volgend jaar uit. Ik verwacht ook een Xbox-evenement in januari."

Insider Extas1s meldde kort daarna in een video dat eerdere geruchten over een The Elder Scrolls 4: Oblivion-remake echt kloppen en dat de game mogelijk tijdens het evenement in januari wordt onthuld. Daarbij zou de game, die volgens geruchten door Virtuos wordt ontwikkeld en op Unreal Engine 5 draait, mogelijk ergens in 2025 kunnen verschijnen.

In 2023 gingen er al geruchten over een remake (of remaster) van Oblivion. Een oud-medewerker van Virtuos maakte melding van het bestaan van de game via Reddit. Later dat jaar lekten er documenten uit van de rechtszaak tussen Microsoft en de Federal Trade Commission waarin ook de remake werd vermeld, alsmede een remake of remaster van Fallout 3.

The Elder Scrolls 4: Oblivion kwam oorspronkelijk in 2006 uit op Xbox 360 en pc. Later kwam de game ook nog naar PlayStation 3. De game werd ontwikkeld door Bethesda Softworks en wordt door velen gezien als een van de beste rpg's aller tijden. Het vervolg The Elder Scrolls 5: Skyrim werd nog veel populairder.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!