Shigeru Miyamoto over de complexiteit van Pikmin
Nieuws

Shigeru Miyamoto over de complexiteit van Pikmin

Het pas uitgekomen vierde deel moet nieuwe spelers aantrekken

Pikmin-bedenker Shigeru Miyamoto heeft gepraat over het feit dat de Pikmin-reeks nooit gigantisch succes heeft gekend - volgens hem heeft dat te maken met het feit dat de eerdere games in de reeks complex oogden.

De bestverkochte game in de reeks is de Switch-versie van Pikmin 3, waar ongeveer twee miljoen exemplaren van zijn verkocht. Tegelijkertijd heeft Nintendo franchises in huis waar tientallen miljoenen exemplaren van over de toonbank gaan. In een interview op Nintendo's website praat Shigeru Miyamoto - de bedenker van franchises als Pikmin, Mario en Zelda - over deze situatie.

"Er zijn (voor de release van Pikmin 4) die hoofddelen in de reeks uitgekomen, van Pikmin tot Pikmin 3. Ik heb mij altijd afgevraagd waarom de verkoop nooit enorm is toegenomen, ook al zijn de games zo leuk om te spelen." De interviewer meldt vervolgens dat veel mensen het idee hebben dat de games uitdagend zijn.

Miyamoto: "Ik begrijp dat mensen het moeilijker vinden wanneer dood een belangrijk spelelement is. Maar ik denk dat de relatie met sterfelijkheid juist zo'n sterk aspect van de games is. Als iets onomkeerbaar is, moet je een manier vinden om er voor te zorgen dat dit niet gebeurt. Om er voor te zorgen dat Pikmin niet sterven, moet je goed in 'Dandori' worden (een Japans woord dat inhoudt dat iemand goed is in plannen en efficient werken). Dat maakt deze game uniek."

"Ik denk dat mensen Pikmin vanwege twee redenen moeilijk vinden", zo vervolgt de ontwikkelaar. "De besturing en de diepgang van de gameplay. Ik heb lang nagedacht over hoe we dit juist als interessant kunnen presenteren in plaats van als uitdagend."

Het was dan ook moeilijk om de juiste balans te vinden voor het pas uitgekomen Pikmin 4. "We wilden dat zoveel mogelijk mensen Pikmin 4 kunnen ervaren, maar als het niet genoeg op Pikmin leek, zouden we niet aan de verwachtingen van fans van de reeks voldoen."

De ontwikkelaars van de game leggen vervolgens uit dat er diverse aspecten uit de eerdere games in Pikmin 4 zitten die het spel toegankelijker maken, alsmede nieuwe elementen. Zo is er geen limiet meer aan het aantal dagen die spelers hebben. Daarbij is het hondje Oatchi ook een toevoeging die nieuwe spelers mogelijk aantrekt.

Pikmin 4 kwam afgelopen vrijdag uit op Nintendo Switch. Mensen die twijfelen over een aankoop kunnen eerst een gratis demo downloaden via de eShop. Bastiaan Vroegop gaf in de Gamer.nl-recensie een 8 aan de game: "Pikmin 4 bundelt het beste van alle eerdere delen en neemt de meest gehoorde kritiekpunten weg. Dat levert op papier de beste Pikmin-game ooit op, maar door alle verbeteringen mist de game wel wat urgentie."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Yooka-Replaylee bevat nieuwe Rextro-minigames
Nieuws

Yooka-Replaylee bevat nieuwe Rextro-minigames

Er zijn acht verschillende platform- en puzzeluitdagingen te vinden

Rextro en zijn minigames keren terug in Yooka-Replaylee. Zijn minigames zijn wel vervangen voor compleet nieuwe uitdagingen.

In het oorspronkelijke Yooka-Laylee konden spelers al Rextro-minigames op verschillende in-game arcadekasten spelen. Playtonic heeft nu middels een trailer laten weten dat deze terugkeren in Yooka-Replaylee. Het gaat echter wel om compleet nieuwe platform- en puzzeluitdagingen. In totaal zijn er acht verschillende arcademachines te vinden in de game.

Yooka-Replaylee stopt de 3D-platformer Yooka-Laylee uit 2017 in een nieuw jasje. Spelers kunnen verbeterde graphics, animaties, prestaties en resoluties verwachten. Ook de besturing en de camera zijn verbeterd. De muziek van Grant Kirkhope en David Wise uit het origineel keert terug, maar ditmaal gespeeld door een orkest.

Yooka-Laylee heeft veel weg van duoplatformers als Banjo-Kazooie. Dat is ook niet zo vreemd: veel voormalige Rare-werknemers maken onderdeel uit van Playtonic. Na Yooka-Laylee bracht het bedrijf een 2D-vervolg in de vorm van Yooka-Laylee and the Impossible Lair uit.

Yooka-Replaylee komt op een nog onbekend moment uit op pc, PlayStation 5, Xbox Series X en S en "Nintendo-consoles", waarmee waarschijnlijk in ieder geval de Switch 2 wordt bedoeld.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!