Sakurai verontschuldigt zich aan Smash Bros.-fans die honderden uren spelen
Nieuws

Sakurai verontschuldigt zich aan Smash Bros.-fans die honderden uren spelen

Erg lange games kunnen spelers zelfs afschrikken, zo meent de ontwikkelaar

Masahiro Sakurai, de regisseur van de Super Smash Bros.-reeks, heeft zijn verontschuldigen aangeboden aan mensen die talloze uren in de populaire vechtspellenreeks steken.

Dat deed hij in zijn meest recente video in zijn Creating Games-reeks. "Er zijn meer dan genoeg mensen die honderden of zelfs duizenden uren in Smash Bros. hebben gestoken. Het spijt me!"

Sakurai zegt dit overigens met een knipoog om zo een punt te maken: hij vindt dat ontwikkelaars bedachtzaam met de tijd van gamers om moeten gaan. "Het kost spelers tijd om een game te spelen, dus wees bewust van de tijd die ze aan je geven." Hij voegt daar aan toe dat "de tijd die je spendeert aan een game het resultaat is van hoe leuk die game is".

Daarom denkt Sakurai dat het niet altijd een goed idee is om een spel te adverteren met het feit dat er honderden uren aan content uitgehaald kan worden. "Dit kan spelers afschrikken. (...) Zelfs wanneer een game erg leuk is om te spelen, kunnen ze denken aan hoe ze hun tijd anders kunnen besteden, en is dit erg beangstigend."

In 2022 gaf Sakurai aan deels met pensioen te gaan, maar eind vorig jaar liet hij weten toch games te blijven ontwikkelen. Hij heeft al meermaals gehint naar een nieuwe Smash Bros.-game, dus fans hopen vooral dat hij daar aan werkt - al is dat op moment van schrijven niet bevestigd.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Slitterhead van Silent Hill-bedenker heeft een demo
Nieuws

Slitterhead van Silent Hill-bedenker heeft een demo

Op Steam, Epic Games Store, PS5, PS4 en Xbox Series

Er is een demo uitgekomen van horrorgame Slitterhead, het nieuwste wapenfeit van Silent Hill-maker Keiichiro Toyama.

De demo is beschikbaar op Steam, Epic Games Store, PlayStation 5, PlayStation 4 en Xbox Series X en S. Geboekte progressie kan meegenomen worden naar de volledige game. Daarbij kan de pc-versie van de game tijdelijk met 30 procent korting worden aangeschaft.

Het eerder dit najaar uitgekomen Slitterhead is een psychologische horrorgame en speelt zich af op de straten van Kowlong, waarin spelers als de Hyoki - een entiteit die geen herinneringen of fysieke vorm heeft - monsterlijke wezens genaamd Slitterheads moet vernietigen. Deze Slitterheads vermommen zichzelf als mensen.

Slitterhead is ontwikkeld door Bokeh Game Studio, dat werd opgericht door Keiichiro Toyama, de maker van franchises als Silent Hill, en Junya Okura, de maker van Gravity Rush. Hieronder kan een eerder verschenen trailer van de game worden bekeken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Dungeons and Dragons: Dark Alliance-servers gaan offline
Nieuws

Dungeons and Dragons: Dark Alliance-servers gaan offline

De game wordt in februari 2025 ook uit de verkoop gehaald

De servers van Dungeons and Dragons: Dark Alliance gaan in februari 2025 voorgoed offline en de game wordt uit de verkoop gehaald.

Dat werd via Steam aangekondigd. "We sluiten de Dark Alliance-servers op 24 februari 2025. Vanaf die dag kan de game niet meer gekocht worden. De singleplayermodus van de game en alle dlc kan nog wel offline gespeeld worden door iedereen die het heeft gekocht.

Dungeons and Dragons: Dark Alliance is een in 2021 op pc en consoles verschenen actie-rpg. De game speelt zich af in het universum van Dungeons and Dragons en biedt spelers de keuze uit vier speelbare helden. De game kan nu nog volledig in online co-op worden doorlopen, maar die optie verdwijnt volgend jaar dus.

Dungeons and Dragons: Dark Alliance is een spirituele opvolger van Baldur's Gate: Dark Alliance, dat in 2001 voor PlayStation 2 en Xbox verscheen. Dark Alliance werd vervolgens overgezet naar GameCube en Game Boy Advance.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!