Sakurai verontschuldigt zich aan Smash Bros.-fans die honderden uren spelen
Erg lange games kunnen spelers zelfs afschrikken, zo meent de ontwikkelaar
Masahiro Sakurai, de regisseur van de Super Smash Bros.-reeks, heeft zijn verontschuldigen aangeboden aan mensen die talloze uren in de populaire vechtspellenreeks steken.
Dat deed hij in zijn meest recente video in zijn Creating Games-reeks. "Er zijn meer dan genoeg mensen die honderden of zelfs duizenden uren in Smash Bros. hebben gestoken. Het spijt me!"
Sakurai zegt dit overigens met een knipoog om zo een punt te maken: hij vindt dat ontwikkelaars bedachtzaam met de tijd van gamers om moeten gaan. "Het kost spelers tijd om een game te spelen, dus wees bewust van de tijd die ze aan je geven." Hij voegt daar aan toe dat "de tijd die je spendeert aan een game het resultaat is van hoe leuk die game is".
Daarom denkt Sakurai dat het niet altijd een goed idee is om een spel te adverteren met het feit dat er honderden uren aan content uitgehaald kan worden. "Dit kan spelers afschrikken. (...) Zelfs wanneer een game erg leuk is om te spelen, kunnen ze denken aan hoe ze hun tijd anders kunnen besteden, en is dit erg beangstigend."
In 2022 gaf Sakurai aan deels met pensioen te gaan, maar eind vorig jaar liet hij weten toch games te blijven ontwikkelen. Hij heeft al meermaals gehint naar een nieuwe Smash Bros.-game, dus fans hopen vooral dat hij daar aan werkt - al is dat op moment van schrijven niet bevestigd.