Rollercoaster Tycoon Classic komt volgende maand naar Switch
Nieuws

Rollercoaster Tycoon Classic komt volgende maand naar Switch

Een gecombineerde remaster van de eerste twee delen

Atari brengt op 5 december Rollercoaster Tycoon Classic naar Nintendo Switch.

De game kwam voorheen al uit op Steam, GOG, iOS en Google Play, en combineert remasters van de eerste twee Rollercoaster Tycoons - games die oorspronkelijk in 1999 en 2002 uitkwamen. Deze zijn daarbij aangevuld met diverse uitbreidingspakketten en scenario's.

In de Rollercoaster Tycoon-games bouwen spelers hun eigen pretpark, vol met achtbanen, andere attracties en kraampjes voor bezoekers om hun geld aan uit te geven. Daarbij krijgen spelers totale controle over allerlei aspecten van het park, waaronder de aankleding en de prijzen. Ook kunnen complete achtbanen ontworpen worden.

Eerder dit jaar kocht Atari overigens voor 7 miljoen dollar de rechten op Rollercoaster Tycoon 3 van Frontier Developments. Dat was de oorspronkelijke ontwikkelaar van het derde deel. Daarvoor had Atari echter al de rechten op de eerste twee games in handen, en nu dus van heel de franchise.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Drie nieuwe wagens aan Gran Turismo 7 toegevoegd
Nieuws

Drie nieuwe wagens aan Gran Turismo 7 toegevoegd

Ook zijn er drie nieuwe evenementen aan World Circuits toegevoegd

Er zijn drie nieuwe auto's aan Gran Turismo 7 toegevoegd middels een nieuwe update voor de game.

Dat werd via PlayStation Blog aangekondigd. De update voegt de 2003 BMW Z4 3.0i, de 1962 Mercedes-Benz Unimog Type 411 en de 1988 Peugeot 205 GTI toe.

Daarnaast bevat de update een nieuwe toevoeging aan Café voor de Peugot, drie nieuwe evenementen op World Circuits in de vorm van Red Bull Ring Short Track, European Sunday Cup 400: Grand Valley – South Reverse en European FR Challenge 550: Autodrome Lago Maggiore – East, en de mogelijkheid om AI-assistent Gran Turismo Sophy op de tracks Autodromo Nazionale Monza en Sardegna – Road Track – B te gebruiken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Geannuleerde Wonder Woman-game was prachtig en uitgebreid'
Nieuws

'Geannuleerde Wonder Woman-game was prachtig en uitgebreid'

'Iedereen wilde de beste game ooit maken'

Volgens Wonder Woman-comicschrijver Gail Simone, die adviseerde tijdens de ontwikkeling van de geannuleerde Wonder Woman-game, was de game "prachtig en uitgebreid".

Dat meldde ze op X in navolging van het nieuws eerder deze week dat de ontwikkeling van de Wonder Woman-game is geannuleerd. Daarbij is ontwikkelaar Monolith Productions gesloten.

Simone heeft veel nummers van Wonder Woman geschreven en had een adviserende rol bij de ontwikkeling van de game. "Het zag er prachtig uit. Ik ga vanwege verschillende redenen geen details geven, maar we deden niet alleen ons best om een geweldige game, maar ook een geweldige Wonder Woman-game te maken."

Volgens Simone gaf iedereen van het ontwikkelteam zijn of haar uiterste. "Ik weet niet of ik ooit met een team heb gewerkt dat zoveel gaf om het perfectioneren van het eindresultaat." Ze benadrukt dat iedereen - waaronder ontwikkelaar Monolith en uitgever Warner Bros. - enthousiast en ondersteunend waren. "Iedereen wilde de beste game ooit maken. Soms geef je alles en werkt het gewoon niet."

Overigens meldde Bloomberg-journalist Jason Schreier gedurende een Kinda Funny Games Daily-uitzending dat het Nemesis-systeem van Monolith en Warner Bros., bekend uit de twee Middle-earth: Shadow-games, op het laatste moment uit de game werd gehaald. Het spel had een traditioneler ingestoken actie-adventuregame moeten worden vergelijkbaar met de God of War-spellen. Dit Nemesis-systeem, dat er in feite voor zorgt dat vijanden eerdere ontmoetingen met spelers 'onthouden' en nog fanatieker op spelers ingaan, is door Warner Bros. gepatenteerd en ligt nog tot 2036 vast.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!