Miyamoto: 'Grote uitdaging om Zelda-film te maken die fans niet teleurstelt'
Nieuws

Miyamoto: 'Grote uitdaging om Zelda-film te maken die fans niet teleurstelt'

'Films zijn net als games: je moet er lang aan werken tot je iets krijgt waar je tevreden mee bent'

Shigeru Miyamoto, de geestelijk vader van de The Legend of Zelda-reeks, heeft toegegeven dat het een grote uitdaging is om met de aangekondigde Zelda-verfilming aan de verwachtingen van fans te voldoen.

Dat meldde hij in een gesprek met investeerders (via Eurogamer) naar aanleiding van de onlangs gepubliceerde kwartaalcijfers van het bedrijf. Hij werd gevraagd naar de risico's van franchises uitbreiden naar media buiten games.

"Wat de live-action film gebaseerd op The Legend of Zelda betreft, weet ik dat we een extreem groot obstakel moeten overkomen om een film te produceren die fans wereldwijd niet teleur zal stellen. Met die uitdaging in het achterhoofd praat ik al zo'n tien jaar met Avi Arad over dit project."

Eerder deze week werd aangekondigd dat Nintendo samen met producent Arad - vooral bekend van de Spider-Man-films - werkt aan een Zelda-film. Sony Pictures distribueert de film wereldwijd en The Maze Runner-regisseur Wes Ball neemt de regie op zich.

"Films zijn net als games: je moet er lang aan werken tot je iets krijgt waar je tevreden mee bent", zo vervolgde Miyamoto. "Daarom hebben films sponsoren nodig die zich volledig kunnen inzetten om de film af te krijgen. Nintendo is voor de productie van onze films zelf sponsor. We hebben een groep mensen samengesteld die zich toewijden aan de productie tot we met iets komen waar we ons zeker over voelen."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!