MercurySteam-ceo omschrijft werken met Nintendo niet als 'chaotisch'
Nieuws

MercurySteam-ceo omschrijft werken met Nintendo niet als 'chaotisch'

Ondanks eerdere berichtgeving

MercurySteam heeft het samenwerken met Nintendo helemaal niet als chaotisch ervaren.

Dat vertelt ceo Enric Álvarez in gesprek met Gamereactor (via VGC). De studio werkte samen met Nintendo om de Metroid-reeks nieuw leven in te blazen in de vorm van Metroid Dread. Volgens Álvarez beviel die samenwerking, in tegenstelling tot wat sommige berichtgeving in de media suggereerde, erg goed. "We begrijpen elkaar heel goed. We kunnen zelfs zeggen dat we naarmate de tijd vorderde vrienden zijn geworden."

Volgens Álvarez bewijst het succes van Metroid Dread ook dat de samenwerking juist heel soepel verliep. "Ik denk niet dat de ontwikkeling chaotisch was. Chaotische ontwikkeling resulteert niet in een van de beste games in de franchise. Het eindigt niet met een game die meer dan drie miljoen keer verkoopt. Het eindigt niet met een game die Game Awards wint. Dat is alles dat ik erover wil zeggen."

Metroid Dread kwam in 2021 uit op de Nintendo Switch en werd de best verkochte game in de reeks met meer dan drie miljoen verkochte exemplaren. Het spel werd bovendien genomineerd voor Game of the Year op de Game Awards. Volgens geruchten werkt MercurySteam inmiddels aan een nieuwe 2D-Metroid-game die in 2025 moet uitkomen. Dat laatste is nog niet officieel bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error