MercurySteam-ceo omschrijft werken met Nintendo niet als 'chaotisch'
Ondanks eerdere berichtgeving
MercurySteam heeft het samenwerken met Nintendo helemaal niet als chaotisch ervaren.
Dat vertelt ceo Enric Álvarez in gesprek met Gamereactor (via VGC). De studio werkte samen met Nintendo om de Metroid-reeks nieuw leven in te blazen in de vorm van Metroid Dread. Volgens Álvarez beviel die samenwerking, in tegenstelling tot wat sommige berichtgeving in de media suggereerde, erg goed. "We begrijpen elkaar heel goed. We kunnen zelfs zeggen dat we naarmate de tijd vorderde vrienden zijn geworden."
Volgens Álvarez bewijst het succes van Metroid Dread ook dat de samenwerking juist heel soepel verliep. "Ik denk niet dat de ontwikkeling chaotisch was. Chaotische ontwikkeling resulteert niet in een van de beste games in de franchise. Het eindigt niet met een game die meer dan drie miljoen keer verkoopt. Het eindigt niet met een game die Game Awards wint. Dat is alles dat ik erover wil zeggen."
Metroid Dread kwam in 2021 uit op de Nintendo Switch en werd de best verkochte game in de reeks met meer dan drie miljoen verkochte exemplaren. Het spel werd bovendien genomineerd voor Game of the Year op de Game Awards. Volgens geruchten werkt MercurySteam inmiddels aan een nieuwe 2D-Metroid-game die in 2025 moet uitkomen. Dat laatste is nog niet officieel bevestigd.