F-Zero GX-producent staat open voor het maken van een nieuw deel
Gamer.nl
Nieuws

F-Zero GX-producent staat open voor het maken van een nieuw deel

Maar de bal ligt bij Nintendo

Yakuza-bedenker Toshihiro Nagoshi heeft laten weten dat hij er voor open staat om aan een nieuwe F-Zero te werken.

Dat meldt hij in een interview met VGC. Nagoshi heeft de laatste jaren vooral naam gemaakt met de Yakuza-reeks - dat inmiddels de naam Like a Dragon draagt - maar was ook de producent van het geprezen GameCube-spel F-Zero GX. Door de enorme snelheid, vloeiende gameplay en voor die tijd indrukwekkende graphics is het nog altijd een favoriet bij veel fans.

Nagoshi laat in het interview weten dat hij goede herinneringen heeft aan het spel. "Dit is een enorm nostalgische game voor mij, en tijdens de ontwikkeling leerde ik een game van hoge kwaliteit te maken om fans tevreden te stellen. Ik deed veel kennis op, en als er ooit een kans komt, zou ik er voor open staan om er weer aan te werken." Nagoshi laat daarna weten dat de bal vooral bij Nintendo ligt.

Nagoshi is in 2021 vertrokken bij Sega en heeft zijn eigen studio Nagoshi Studio opgericht, dat onderdeel is van het Chinese bedrijf NetEase Games. Het is niet bekend wat zijn eerste game met de studio inhoudt, al liet hij vorig jaar weten dat de game toen in conceptfase was.

In het nieuwe interview vertelt Nagoshi dat fans in ieder geval niet bang hoeven te zijn dat hij teveel afwijkt van het type games waar hij groot mee is geworden - oftewel de Yakuza-franchise. "Ik ga mijn fans niet verraden - ik ga iets creëren dat mijn persoonlijkheid draagt en veel drama bevat - mijn smaak en persoonlijkheid komen terug in de game. Ik kan het genre of het onderwerp van de game nog niet vermelden, maar ik zal mijn fans niet verraden."

Nagoshi meldt ook dat hij langzaam maar zeker begint met het casten van acteurs voor de nieuwe game, en dat er een grote kans is dat hij acteurs uit het Westen gebruikt. In veel van zijn voorgaande games gebruikte hij juist de stemmen en gelijkenissen van Japanse acteurs.

Sinds F-Zero in 2003 uitkwam, zijn er geen nieuwe F-Zero-games op consoles verschenen. Wel zijn er kort daarna nog enkele handheldgames in de franchise uitgekomen. Vorig jaar verscheen wel F-Zero X, de N64-game binnen de reeks, op Nintendo Switch Online.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!