Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Game info

Shadow Hearts: Covenant

Shadow Hearts: Covenant speelt zich af in Europa ten tijde van de Eerste Wereld Oorlog. En daar zit meteen het grootste verschil met alle andere RPG’s die momenteel op de markt zijn. Geen fantasiewereld met elfjes en robots, maar eindelijk eens een RPG met een historische insteek. Bovendien is het verhaal erg duister, wat ook wel eens lekker is. Laat dit je overigens niet afschrikken, want om de zoveel tijd is er ook een vrolijke toon te vinden, zodat het voor iedereen toegankelijk en vermakelijk is. Met een goed plot heeft Covenant al één van de twee ingrediënten voor een goede RPG in de kookpot gegooid. Het andere ingrediënt is een goed vechtsysteem. Shadow Hearts: Covenant heeft ook daar kaas van gegeten. Het is misschien wat ouderwets, met [i]random encounters[/i] en [i]turn-based[/i] gevechten, maar wel erg diep. Naast de vele aanvallen waar uit kan worden gekozen, is het ook mogelijk om vele combo’s te maken. Hiervoor hoef je geen genie te zijn, want het is gewoon heel makkelijk in de menuutjes te selecteren. Het unieke van Shadow Hearts is de Judgement Ring. Als de speler een aanval inzet, verschijnt er een ring in beeld en moet je op het juiste moment de goeie knop indrukken. Hierdoor worden gevechten een stuk interactiever en vermakelijker. Nadat je een gevecht succesvol heb afgesloten, word je natuurlijk met de nodige ervaringspunten beloont. Hiermee kun je vervolgens tal van eigenschappen van de karakters aanpassen. Verhoog de kracht van de aanval, vergroot het [i]critical[/i] raakpunt of geef ze meer magische krachten. Je kunt het zo gek niet bedenken of het kan verbeterd worden. Sta dan ook niet raar te kijken als je hier zeker enkele minuten mee bezig bent.