'Ubisoft had minstens twaalf battle royale-games in ontwikkeling'
Nieuws

'Ubisoft had minstens twaalf battle royale-games in ontwikkeling'

Ubisoft zou in de afgelopen jaren volgens een anonieme werknemer minstens twaalf verschillende battle royale-games hebben ontwikkeld.

In een artikel van Tom Henderson op Insider Gaming wordt dieper ingegaan op de huidige situatie bij Ubisoft. Vorige week werd aangekondigd dat Skull and Bones is uitgesteld naar het volgende fiscale jaar en dat het bedrijf drie onaangekondigde games heeft geannuleerd. Afgelopen jaar annuleerde het bedrijf al vier onaangekondigde spellen die in ontwikkeling waren.'

Henderson schrijft dat hij de afgelopen week met vijf huidige en voormalige Ubisoft-werknemers heeft gepraat over de situatie binnen de uitgever. Een van de werknemers, die allen graag anoniem willen blijven, claimt dat management vooral benadrukt dat uitstel vanwege thuiswerken ontstaat. Er zouden intern dan ook gesprekken worden gehouden over het stopzetten van volledig thuiswerken.

De meeste van de werknemers die hebben gesproken met Henderson claimen echter dat de diverse annuleringen vooral te maken hebben met het feit dat het games waren "die gamers niet wilden", wat zou zijn gebleken uit speeltesten. Zo zouden er minstens twaalf battle royale-games in ontwikkeling zijn geweest om in te springen op de populariteit van het genre, maar zou de status van de meeste van deze projecten inmiddels onduidelijk zijn.

Een andere belangrijke reden - vooral voor uitstel - is volgens de werknemers dat veel games nog extra verbeteringen nodig hebben voordat ze uit kunnen komen. "We hebben geen gebrek aan games, maar het duurt gewoon eeuwig voor ze af zijn." Een van de werknemers zegt al sinds 2019 aan een onaangekondigde live service-game te werken, maar het spel staat nu op zijn vroegst pas gepland voor een release in 2025 of 2026. Andere onaangekondigde games hebben releasedata van 2027 of later.

De werknemers melden overigens wel dat ze verwachten dat Assassin's Creed Mirage en Avatar: Frontiers of Pandora - die beiden in het komende fiscale jaar uit moeten komen - het erg goed gaan doen. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Alle EA Sports FC 25-spelers ontvangen gratis Zinedine Zidane-kaart
Nieuws

Alle EA Sports FC 25-spelers ontvangen gratis Zinedine Zidane-kaart

Alle EA FC 25 Club-leden kunnen de kaart ook nog eens gratis evolueren

Alle EA Sports FC 25-spelers ontvangen gratis een exclusieve versie van de legendarische voetballer Zinedine Zidane.

Het gaat om een Icon-kaart met een rating van 90. Men hoeft daar alleen vanaf nu tot 14 februari de game voor te spelen. Daarnaast zullen alle EA FC 25 Club-leden - oftewel mensen die EA Sports FC 24 ergens voor 26 september 2024 hebben gespeeld - de kaart gratis kunnen evolueren naar maximaal 94.

De kaart is gebaseerd op de Zidane uit 2002, toen hij gedurende zijn eerste jaar bij Real Madrid de Champions League won tegen Bayer Leverkusen. Hij scoorde toen, en het gezicht dat hij trok toen hij zijn doelpunt vierde staat op de kaart. Meer info valt hier te vinden.

EA Sports FC 25 kwam vorig jaar uit voor alle moderne consoles en pc. De game ontving een 7,5 van Lars Cornelis: "EA Sports FC 25 is dankzij een reeks nieuwe opties vooral leuker voor spelers die het spelletje graag tactisch naar hun hand zetten. Daarnaast heeft het spel met de introducties van een simulatiestand en Rush een enorm breed bereik. FC 25 heeft wel nog wat ruwe randjes die verhinderen dat we hier met een kampioenswaardige selectie te maken hebben."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige Age of Empires- en Bioshock-ontwikkelaars onthullen Wartorn
Nieuws

Voormalige Age of Empires- en Bioshock-ontwikkelaars onthullen Wartorn

Early access-versie verschijnt aankomend voorjaar voor pc

Ontwikkelaar Stray Kite Studios heeft eerder deze week Wartorn aangekondigd, een real-time tactische roguelite die naar pc komt.

Stray Kite Studios bestaat uit mensen die voorheen aan Age of Empires, Bioshock, Orcs Must Die en Borderlands hebben gewerkt. Spelers kunnen een singleplayer squad-based game verwachten met een roguelite campagne.

In het spel besturen spelers Yara en Elani, twee zussen die uit huis gejaagd zijn en het door oorlog vernielde Talaur moeten doorreizen om het veilige fort Beynun te bereiken. Spelers vechten in real-time tegen fantasievolle wezens. Daarbij maakt men gebruik van verschillende elementen, zoals vuur, water, teer en bliksem, om de vijanden te verslaan of de omgeving te beïnvloeden. Verschillende fantasievolle wezens kunnen ook aangesteld worden om onderdeel te worden het team van de speler.

"Onze visie voor Wartorn is een game die naadloos artistieke uitingen, tactische diepgang en emotionele resonantie combineert. We willen dat spelers het gevoel hebben dat elke keuze ertoe doet, zowel op het slagveld als in het verhaal", aldus CEO en medeoprichter Shovaen Patel.

De early access-versie van Wartorn verschijnt aankomend voorjaar op pc via Steam en Epic Games Store.

Stray Kite Studios heeft eerder aan diverse minigames in Fortnite Creative gewerkt, en meegeholpen aan de ontwikkeling van Tiny Tina's Assault on Dragon Keep.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!