Remedy: 'Alan Wake 2 is ons grootste project tot nu toe'
Nieuws

Remedy: 'Alan Wake 2 is ons grootste project tot nu toe'

Alan Wake 2 is het grootste project van Remedy Entertainment tot dusver.

Dat claimt creative director Sam Lake in een interview met GamesRadar. "De afgelopen jaren is de droom van Alan Wake 2 ambitieuzer en unieker geworden. Een game zoals deze ontwikkelen is een erg complexe onderneming - het is ons grootste project tot nu toe - en allerlei dingen moeten samenkomen. Niet alleen het concept, maar ook de timing en de juiste partners."

Alan Wake 2 werd eind 2021 aangekondigd. Sindsdien is het vrij stil rondom de titel, al liet Remedy vorig najaar nog weten dat de ontwikkeling van het spel voorspoedig liep. Toen claimde het bedrijf dat het spel ergens dit jaar uit moet komen. De game staat gepland voor release op PlayStation 5, Xbox Series X en S en Epic Games Store.

De eerste Alan Wake verscheen in 2010 - al is meer recentelijk ook een remaster uitgekomen - en draait om de titulaire schrijver die in het dorpje Bright Falls op zoek gaat naar zijn verdwenen vrouw. Ondertussen lijkt hij langzaam zijn verstand te verliezen. In de game moeten spelers hun zaklamp op in duisternis gehulde vijanden schijnen om ze vervolgens neer te kunnen schieten. Andere games van de ontwikkelaar zijn onder andere Control en Quantum Break.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Square Enix publiceert beleid om werknemers tegen fans te beschermen
Nieuws

Square Enix publiceert beleid om werknemers tegen fans te beschermen

Het 'Group Customer Harrasment Policy' moet duidelijkheid bieden over intimiderend gedrag

Square Enix heeft een 'Group Customer Harrasment Policy' samengesteld en gedeeld. Dit beleid moet werknemers meer bescherming bieden tegen beledigend, grof en bedreigend gedrag van fans.

Square Enix laat weten dat wanneer een individu een werknemer intimideert of lastigvalt, het bedrijf het recht heeft om "ondersteunende services stop te zetten of geen toegang meer hoeft te bieden aan onze producten en services".

"Er zijn gevallen bekend waarin bepaalde klanten direct of via onze klantenservices acties ondernemen tegen onze werknemers, executives of partners die betrokken zijn bij het creëren en de distributie van onze producten of services", zo vertelt het bedrijf achter Final Fantasy. "Soms vallen deze acties onder intimidatie en komt er smaad, geweld, of dreigingen van wangedrag bij kijken. Dergelijke acties zorgen er niet alleen voor dat onze werknemers en partners hun werk met een gevoel van veiligheid kunnen uitvoeren, maar stoort soms ook andere klanten. Square Enix tolereert geen intimidatie en grijpt in wanneer nodig."

Het bedrijf publiceert daarbij een beknopte lijst van wat er volgens hen onder intimidatie valt. Onder de genoemde voorbeelden vallen geweldpleging, onfatsoenlijk taalgebruik, intimidatie, smaad, aandringen, op locaties komen waar men niet mag komen, foto's of video's maken wanneer niet toegestaan, discriminerende opmerkingen over ras, afkomst, religie of werk, seksuele intimidatie en stalken. Het bedrijf tolereert het ook niet wanneer klanten onredelijke eisen stellen, bijvoorbeeld een verontschuldiging in levende lijve, buitensporig vragen naar het leveren van producten of services en het eisen van straffen voor werknemers.

Buitensporig of intimiderend gedrag van mensen die games kopen of gebruik maken van gameservices is een veelvoorkomend probleem waar bedrijven mee kampen, dus de uitvoerige beschrijving van het beleid van Square Enix is geen onnodige zet. Voorheen hebben stemacteurs die mee hebben gewerkt aan de Final Fantasy-reeks al geklaagd over intimiderende opmerkingen die ze krijgen vanwege bepaalde plotkeuzes.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Bungie en PlayStation werken aan vrolijke moba Gummy Bears'
Nieuws

'Bungie en PlayStation werken aan vrolijke moba Gummy Bears'

Game zou deels aan Super Smash Bros. doen denken

Een team dat voorheen van Bungie was maar nu onderdeel uitmaakt van PlayStation zou aan een team-based moba met de codenaam Gummy Bears werken.

Afgelopen jaar bleek dat er een ontslagronde plaatsvond bij het in 2022 door PlayStation overgenomen Bungie. Daarbij werd ook gemeld dat 155 Bungie-werknemers geïntegreerd werden in Sony Interactive Entertainment, en dat er nog eens een gedeelte van de werknemers naar een nieuwe interne Sony-studio gingen, waar men werkt aan een nog onaangekondigde actiegame die zich in een nieuw sciencefictionuniversum afspeelt.

Volgens The Game Post zou die game dus mogelijk Gummy Bears zijn, een moba met een twist. De game zou namelijk elementen bevatten die doen denken aan Nintendo's Super Smash Bros.-reeks. Spelers hebben geen levensbalken, maar een op percentages gebaseerd gezondheidssysteem. Wanneer men meer schade oploopt, wordt men verder van de actie verwijderd wanneer men geraakt wordt. Spelers kunnen zelfs compleet van de map weggevaagd worden.

Volgens The Game Post bevat de game meerdere modi en drie klassen: Attack, Defense en Support. De game zou een stuk vrolijker ogen en aanvoelen dan Bungie's andere games, zoals spellen uit de Destiny-reeks. De game zou intern bekendstaan als Bungie's "leukste" project.

Vorig jaar is er een patent van Bungie gevonden die lijkt overeen te komen met het bestaan van deze game. In het patent wordt een systeem beschreven waarin 'torens' in games dynamisch kunnen bewegen, springen en aanvallen kunnen ontwijken. Officieel is 'Gummy Bears' in ieder geval nog niet aangekondigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!