Welkom op het nieuwe Gamer.nl!
Achtergrond

Welkom op het nieuwe Gamer.nl!

Een nieuwe site, eindelijk

Daar is ‘ie dan: de nieuwe website van Gamer.nl. Van harte welkom!

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar hier op de redactie zijn we ontzettend blij en opgelucht dat de nieuwe website eindelijk draait. Na maanden bouwen en uitvoerig testen staat er iets waar we trots op zijn en nog jaren mee vooruit kunnen. Beter nog: de nieuwe website is gebouwd om de sterkte punten van Gamer.nl te benadrukken – nieuws, opinie en achtergrond.

Een website in 2023, is dat niet achterhaald? Nou, blijkbaar keren Gamer.nl-bezoekers nog altijd dagelijks in groten getale terug om het laatste nieuws te lezen en komen er tienduizenden nieuwe bezoekers eens kijken waarom Zelda: Tears of the Kingdom een 10 krijgt. Maar natuurlijk zijn we ook niet blind en richten we onze blik op de toekomst. Achter de schermen experimenteren we bijvoorbeeld met kunstmatige intelligentie en een web-applicatie, en zijn we steeds actiever op sociale media en podcastplatforms.

Maar de stemmen van Gamer.nl, de onderbouwde meningen en context in tekstvorm, die zijn onvervangbaar.

Navigeren op de nieuwe website is wellicht trouwens even wennen, ook voor ons op de redactie. Mochten afbeeldingen op de verkeerde plek terechtkomen of het nieuws iets later zijn dan normaal, dan weten jullie waar het aan ligt.

Inloggen en nieuwe features

Voordat je kunt inloggen op de nieuwe website is het belangrijk om een nieuw wachtwoord aan te maken door te klikken op wachtwoord vergeten. Bij de migratie van de nieuwe site zijn namelijk niet alle wachtwoorden meegenomen – gelijk een mooi moment om er even kritisch naar te kijken.

Er is verder de afgelopen maanden een hoop gezegd over het nieuwe de design en de functies van de website, maar hier nog een kort overzicht:

  • Er is een Dark Mode, eindelijk!

  • Naast de reguliere nieuwslijst vind je nu populair nieuws van de afgelopen dagen

  • Reviews, columns, podcasts en Inside.Gamer hebben een eigen plekje op de site

  • Er is een infinite scroll op artikelen, zo hoef je niet steeds verder klikken naar het volgende artikel!

  • Je kunt artikelen nu opslaan als favoriet

  • Je kunt reacties up- en downvoten en sorteren op aantal votes

  • We hebben aangescherpte, maar niet meer dan redelijke huisregels

  • Kom gezellig bij de Discord! Daar kun je met andere leden en onze redacteuren kletsen en elkaar DM'en.

 

Tot slot wil ik benadrukken dat we nog altijd sleutelen aan de website. De huidige site is een af product, en geen bètaversie zoals bij de vorige lancering, maar er zijn nog altijd aspecten die beter kunnen. Zo experimenteren we nog met de nieuwslijst en werkt de Instagram-feed nog niet helemaal naar behoren. Mocht je nog feedback hebben, dan horen we het graag in de reacties, via redactie@gamer.nl/jpeek@reshift.nl of via de pop-upvideo onderin je scherm.

Hopelijk zijn jullie er net zo blij mee als wij. Deze nieuwe website lanceren is een persoonlijke mijlpaal en een prachtige basis voor het vieren van ons vijfentwintigjarige bestaan in 2024 – daar hoor je tegen die tijd meer over.

Dank voor het geduld en zie je op de nieuwe site!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden
Nieuws

Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden

De première staat gepland op 20 maart 2026

De live-action Street Fighter-film die eerder al werd aangekondigd heeft een nieuwe regisseur, namelijk Kitao Sakurai.

Dat meldt The Hollywood Reporter. Sakurai is vooral bekend van de in 2021 verschenen Netflix-film Bad Trip met komediant Eric André in de hoofdrol. Sakurai regisseerde ook The Eric André Show. Verder heeft hij enkele afleveringen van de Twisted Metal-televisieserie geregisseerd.

Hij neemt het stokje over van Danny en Michael Philippou, twee broers uit Australië die afgelopen jaar de film niet meer bleken te kunnen regisseren vanwege een mismatch in planning.

Concrete details over de live-action film zijn er nog niet. Wel zou de eerder aangekondigde premièredatum van 20 maart 2026 nog haalbaar zijn. Capcom, de ontwikkelaar en uitgever van de gamereeks, is wel betrokken bij de verfilming.

Er zijn al vaker (animatie)films gebaseerd op Street Fighter uitgekomen. Een van de bekendere voorbeelden is de in 1994 verschenen gelijknamige film met Jean-Claude van Damme als Guile en wijlen Raúl Juliá als M. Bison. In 2009 verscheen Street Fighter: The Legend of Chun-Li, met Kristin Kreuk als Chun-Li.

De meest recente game in de fighterreeks is Street Fighter 6, dat beschikbaar is op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. Tom Kerkhof beloonde de game met een 9: "Door de gelikte presentatie, inventieve besturing en de uitgebreidste singleplayer-ervaring die de franchise ooit heeft gehad, is Street Fighter 6 toegankelijker dan ooit. Het spel oogt geweldig en speelt zelfs nog beter. Dit is zonder twijfel een van de leukste vechtspellen van de afgelopen tijd – en daarmee ook een van de beste delen uit de reeks."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!